Joysticks als controllers.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik heb dus nu eindelijk een synth met een Joystick om twee voltages te regelen. Ik moet zeggen.... HEERLIJK!

Ik had niet verwacht dat dat zo relax zou zijn. Ik heb er nu bijvoorbeeld de cutoff en de PWM op zitten. Met een kleine polsbeweging (en een leuke setting van je ADSR) heb je echt een leuke klankverandering in de tijd.

Sorry. Ik moest het eventjes kwijt.

Heeft er iemand anders ook ervaringen met joysticks en/of andere opmerkelijke controllers zoals Thermin of ribboncontrollers en wil ie dat delen met andere muziekliefhebbers? Hier is je thread!

ik heb wel een programma gehad om met joysticks controllers aan te sturen op x en y as is vooral leuk met van die analoge joysticks rondjes draaien enzo.
ik zal hem is opzoeken de link

hmmm, een complete computer gebruiken als x-y2midi converter... vet!

Het is overgins wel een erg relax programma. Lekker simpel. Geen poespas, maar functionaliteit...

als je 2 joystick kabels heb en 4 draai knoppen en een kastje.
soldeer je de zooi in mekaar schema zit in de zip fille ken je zo in je sequencer toch dingen opnemen/aansturen. ja ok live is het wat minder :)

Ik vind vooral die oude atari joysticks lache, als je daarmee nog eens wat kan doen?

ik was al een tijdje opzoek naar die XY-controllers. heb ook al wat rondgevraagd op het midibox forum. bleek 1 het voor elkaar te hebben! (zie plaatje)

elke joystick bevat 2 potmeters die je gewoon op de midibox aansluit. easy.

probleem is: ik kan ze nergens verkrijgen, die ene gast die dat maakte kocht net de laatste in Duitsland. kan niet geloven dat er geen meer zijn in europa..

johnny: zit die joystick in die synth, of heb je er 1 aangeplugd? enne veert die joystick weer naar het midden? want dan heb je er ook geen reet aan lijkt mij.. liever iets wat blijft hangen.

traizor in welke computermerken zitten de goeie verwerkt ???
Ik weet dat die radiografise zooi de stiks gewoon in
zn stand blijft staan bootjes autotjes

Hij veert terug naar het midden, maar kan ook prettig zijn.
Die doepfer is leuk, alleen ik zou het prettig vinden als er eigenlijk een CV-in voor beide richtingen in zou zitten, waarmee je het joystick signaal dan merged..
Maar goed.... Alles komt goed!

Back