Foto,s vintage gear

Catscan

Electronic sounddesigner
olzimooghi.jpg

oink8D
nodeiii.jpg
serg.html
hans.jpg

bron www.synthfool.com

Hoe komen ze nou weer aan foto's van mijn slaapkamer? 8)

Ghehe.. Nah, ziet dr cool uit... Maar volgens mij zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.. Geef mij maar een lekker digitaal en behapbaar studiootje :duivels:

Wat niet wil zeggen dat het een ongelofelijk genot is om daar eens een paar dagen filnk in te mogen pielen :engel:

Die Hobbyton ziet eruit als een gestripte TB303 :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vraag me af wat op die onderste foto in de onderste rij zit.
Het bovenste is volgens mij allemaal Moog.
Maar die onderste reeks?

Bovenste foto, onderste rij: Roland System 700 modules.

Onderste foto: allemaal Roland System 100m. Heeft Hans letterlijk per kilo uit de magazijnen van Roland
gekocht, uitverkoop...

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vraag me af wat op die onderste foto in de onderste rij zit.
Het bovenste is volgens mij allemaal Moog.
Maar die onderste reeks?
maak er een spelletje van "welke synth hoort er niet bij"

Op het onderste systeem lijkt het haast wel of het ding regelmatig vervoerd werd. Volgens mij zitten die racks in een schok gedempte kast, mooi hoor ;) Ik zou het alleen niet willen meeslepen voor een live gig. Hoe kom je aan de foto's? Is er nog wat over bekent?

De middelste foto van de drie is gemaakt in "Paddington station".
Dit was op 22-09-1995 tijdens een live-set van Node.

Zoveel ruimte en knoppen voor een monofoon geluidje.....

Beetje teveel van het goede. En hoe ga je patches opslaan of koop je per song 50 m2 modulair?

Ziet er imposant uit maar wat mot je ermee........

Ik sluit me aan bij Ethereal, geef mij maar gewoon een Omega8 (of e)en Polyevolver, lijkt me iets praktischer

Uhhhh met zo een bak zoals die Roland van Hans Zimmer kan je gewoon een 64 stemmige patch maken hoor.
En heb je je 128 audiosporen kan weergeven nu echt geheugen nodig? :confused:

Ik wist wel dat je zou happen Mono ;) hehe

Ieder zijn meug, maar het lijkt me dat je met een modular van zo`n grootte op een gegeven moment toch echt de draad kwijtraakt, zeker als je gaat moduleren met verschillende obscure bronnen etc.
Dan zijn er zoveel factoren die een geluid beinvloeden dat het weer moeilijk is om het geluid weer "normaal"te krijgen als je 3 uur heb staan patchen. Een init-sound commando zit er niet in.

Neemt niet weg dat je natuurlijk super-bizarre sounds eruit kan halen, die al tracks opzich zijn.....

Ik denk als je zo'n joekel in je studio hebt staan, je toch eens bij je zelf stil moet gaan staan om te denken waar je nu helemaal mee bezig bent. :D

Back