Een goede Synthwinkel in Limburg

mstsfreak

Ouwe rot
Een paar jaar geleden had je in Limburg (regio Sittard / Geleen) nog wel wat zaken die verstand van zaken :geslaagd: hadden (Suntjens in Sittard bijvoorbeeld, of je kon ook nog wel terecht bij Reijnen in Roermond).

Suntjens is er mee gestopt en Reijnen heeft niet veel meer op voorraad. Vroeger hadden dit soort winkels altijd een hoek met midi-apparatuur, zodat je, met een bak thee of koffie erbij, naar hartelust Synths mocht uitproberen.
(mits je natuurlijk vaste klant was ;) )

Als ik nu een synth wil beluisteren zou ik niet meer weten waar, of ik zou er vele KM voor moeten rijden.
Ook service wordt steeds meer een zaak van lange afstanden en dingen over de post, bij enkele hele grote zaken in NL of Duitsland.

Zonder te willen verzanden in oeverloos gediscussieer over welke winkel de beste is:

Wie heeft de gouden TIP?? :eureka:

Tja bekend probleem.

Suntjes vond ik een fijne zaak. Ik vond het vreselijk jammer dat ze ermee stopten.

Vroeger (7 jaar geleden ofzo) kwam ik ook wel eens bij Stallmeier in Hoensbroek. Hoe die zaak nu is, en of deze zaak nog bestaat weet ik niet. Ik heb daar mijn eerst soundmodule ooit gekocht. Maar wat ik begrepen heb, is dat daar ook het e.e.a veranderd is dwz. echt interessant is het niet meer voor me.
l.
Er is nog een zaak in Heerlen, maar dat is meer een zaak voor de toetsenist/pianist. Echte interessante synthesizers hebben ze daar niet (voor mij dan wel te verstaan), en modules heb ik er nog nooit gezien.. ik ben de naam kwijt van die zaak. Een vriend van mij heeft daar z'n digitale piano gekocht.

Je hebt nog een zaak in Maastricht, Daan Smit.. De laatste keer dat ik daar was, hadden ze enkel oud spul voor veel te veel geld (bv. een Roland CM64 voor 250 euro ofzo, of een DX7 voor een prijs waarmee je er 3 van marktplaats kan halen, of een U110 voor veelsteveel - allemaal van dat soort spul dus). "je kan toch alles met je computer tegenwoordig", ja vast wel. Zet het spul dan in de uitverkoop. Ik hou van ouwe rommel, dus wie weet zou ik er wel wat kopen maar niet voor die prijzen.

Maar als iemand anders een leuke zaak weet dan hou ik me aanbevolen.

Origineel geplaatst door chromisX

Er is nog een zaak in Heerlen, maar dat is meer een zaak voor de toetsenist/pianist. Echte interessante synthesizers hebben ze daar niet (voor mij dan wel te verstaan), en modules heb ik er nog nooit gezien.. ik ben de naam kwijt van die zaak. Een vriend van mij heeft daar z'n digitale piano gekocht.

Guus arons is de naam van de zaak in heerlen (www.arons.com), maar interessante synthesizers hebben ze daar inderdaad niet. De dichtsbijzijnde optie is toch echt de muziekzaak in keulen lijkt me. Vanaf hier ongeveer een uur rijden met de auto, misschien is vanuit geleen dan eindhoven nog een optie, maar voor een muziekzaak met synthesizers (clavia, novation etc.) ben ik er zeker van dat er geen meer bestaat in limburg. Helaasch.

Origineel geplaatst door Carnivore
die zijn er niet.... even naar Keulen, Musicstore, daar ben je ook zo vanuit hier :)
Seconded. Stuur de vriendin de stad in om te winkelen en ga zelf naar Musicstore :). Een paar keer heb ik m'n OV gebruikt om naar Feedback R'dam en Utrecht te gaan, ook leuk, maar een veel langere trip dan even met de auto naar Keulen. Wel even kijken; op zaterdagen hebben ze volgens mij een middagpauze.

Origineel geplaatst door Yoozer
Seconded. Stuur de vriendin de stad in om te winkelen en ga zelf naar Musicstore :). Een paar keer heb ik m'n OV gebruikt om naar Feedback R'dam en Utrecht te gaan, ook leuk, maar een veel langere trip dan even met de auto naar Keulen. Wel even kijken; op zaterdagen hebben ze volgens mij een middagpauze.

Vriendin ??

Die mag op dit soort trips helemaal niet mee 8o)

Ik ga ook altijd naar de musicstore in keulen. Daar hebben ze vrijwel alle gangbare synths opgesteld staan om naar hartelust op te pingelen. Ze hebben zelfs een eigen parkeergarage (moet je wel even weten te vinden :) ) dus dan hoef je niet ver te slepen met al die dozen vol synths die je gekocht hebt. Hun website is ook constant aktueel (welk spul ze wel of niet in het assortiment hebben). En je krijgt een paar keer per jaar een hele mooie (en dikke) catalogus met alle spullen zodat je bij thuiskomst verder kunt kwijlen :{

Voor mij als zeer-zuid-limburger is dat een van de enige opties om hier in de buurt nieuwe synths te proberen.

Je hebt ook nog jacky claes in belgie (een filiaal in genk en een in hasselt). Een paar jaar geleden had die ook redelijk wat synths staan, maar vergeleken met musicstore maar weinig.

Dus die gouden tip lijkt me dan wel de musicstore.
(in keulen heb je ook nog pizza-hut, een hard rock cafe en subway... dus)

Groetjes

Ik sluit mij bij de reacties aan. Wat verkoop van synth's in zaken aangaat kun je het in Limburg wel vergeten.
En wat Daan Smit aangaat; ik ben daar ooit eens binnengelopen en me moest inhouden om niet te reageren op die zieke prijzen. Krijgt de indruk dat die zaak wat betrefd synthverkoop (betrefd uitsluitend tweedehands modellen) zich in een tijdsvacuum bevindt. En ja die DX-7, die ze daar volgens mij al tig jaren te koop hebben, is een van de schrijnenste voorbeelden.
Guus Arons in Heerlen richt zich in zijn assortiment meer op keyboards / performer workstations dan op synthesizers. Ook wat betrefd achtergrondinformatie van aangeboden synths heb ik niet de indruk dat men daar veel van weet. Op zich een goede maar niet goedkope zaak die niet echt veel te bieden heeft op synthesizer gebied.

Ik zelf koop een treinticket en ga naar Musicstore in Koeln, met de trein is dat vanuit Heerlen goed te doen. En de Reistijd is ok vind ik. Vanuit Aken duurt de reis gemiddeld zon 50 min tot 1 uur.
Wat kwaliteit, prijzen en service aangaat heb ik niet veel toe te voegen, ik ben er content over.
Is ook een leuke dag uit...

Back