M-Audio Midisport 4x4 usb gaat niet automatisch aan

wouter

\B-)
Hoi,

Even een vraagje (ik heb al de zoekfunctie gebruikt ja :) ). Ik heb een M-Audio Midisport 4x4 USB (laatste drivers) onder Windows XP. Installatie ging prima, de interface werkt verder ook prima, alleen als ik de pc opstart gaat de Midisport niet vanzelf aan, ik moet dan even de USB kabel eruit en erin doen, dan gaat ie pas aan. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Groeten,
Wouter

ik heb geen midi sport
maar maybe heeft het te maken dat je midisport stroom nodig heeft
maybe moet je een jumper op je mobo verzetten zodat je midisport 24/7 aanstaat

Heb hem zelf ook... werkt (bijna) prima.

Maar eerst jouw probleem :) Heb daar zelf geen last van.

-Heb je hem misschien aan een USB hubje hangen? Dan even proberen hem direct aan je computer aan te sluiten.
-Heb je al andere usb poorten geprobeerd?
-Is je USBcontroller v1.1 of v2.0? In het eerste geval misschien eens proberen of je juist met een oudere driver versie kan vinden?

Hoop dat het lukt!

Ik heb zelf een (niet zo erg maar toch irritant) probleempje. Als ik de drivers heb geinstalleerd terwijl midisport in USB poort A zit en ik sluit de midisport vervolgens aan op poort B, dan moet ik de drivers opnieuw installeren :confused: Toch jammer...

Hen hem niet aan een hub hangen, heb ook de andere USB v2 poorten geprobeerd van mijn moederbord zonder verschil (driver opnieuw installeren was bij mij dan weer niet nodig). Heb trouwens het volgende:

P4 3GHz 1Gb RAM with WinXP
Asus P4C800E-Deluxe motherboard
M-Audio Midisport 4x4 USB driver v4.1.21

Hmm.. ik heb af en toe het probleem dat ie niet aangaat na een reboot. nog een keertje rebooten en dan doet ie het weer gewoon.. heel vaag

Origineel geplaatst door wouter

Asus P4C800E-Deluxe motherboard

Heb je in de bios gekeken of je legancy usb support goed staat , kan je proberen in het advanced menu onder usb config.
of andere instellingen daar veranderen, misschien een bios update ?
lees de handleiding van je moederbord over de usb config.

Origineel geplaatst door turtel
Heb je in de bios gekeken of je legancy usb support goed staat , kan je proberen in het advanced menu onder usb config.
of andere instellingen daar veranderen, misschien een bios update ?
lees de handleiding van je moederbord over de usb config.

Nou, ben er mee bezig geweest. Maar nee hoor... settings aangepast m.b.t. legacy, snelheid, aantal poorten, een fysiek andere poort gebruikt, power management in XP aangepast, herinstallatie van XP (ging ik toch al doen). Iemand nog tips?

Gaat het op een andere PC wel goed?
Je kunt dan checken of het echt een software/config probleem is op jouw PC.
Het zou kunnen zijn dat je kabel niet helemaal lekker is. (klein breukje).
Nieuwste USB systeemdriver misschien?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door wouter
Nou, ben er mee bezig geweest. Maar nee hoor... settings aangepast m.b.t. legacy, snelheid, aantal poorten, een fysiek andere poort gebruikt, power management in XP aangepast, herinstallatie van XP (ging ik toch al doen). Iemand nog tips?

Probeer eens een andere usb kabel. Liefst zo kort mogelijk.
Tja als het niet aan de software ligt dan misschien aan de hardware.....

PS
Bennekom rules!!
:D

Origineel geplaatst door Mole
Probeer eens een andere usb kabel. Liefst zo kort mogelijk.
Tja als het niet aan de software ligt dan misschien aan de hardware.....

PS
Bennekom rules!!
:D

Ga het ook ff op een andere pc proberen en een andere kabel. De interface werkt overigens wel correct alleen hij gaat dus niet aan als ik mijn computer aanzet.

PS
Bennekom heerst zeker :) wat is jouw band met deze wereldstad?

Kabeltje stuk lijkt me sterk. Ik heb het namelijk ook gehad. Ik heb geen idee waar het aan zit maar ik verdenk wel de OS/compu want ik heb het ook wel is met een SM card reader die niet aan wil. Het lukt wel als ik dat USB venstertje open waar je alle USB app die aangesloten zijn, ziet staan. Dan floept ie weer aan.

Oplossing? Geen idee..

Hey Wouter ik heb hetzelfde moederbord als jou, geen problemen hier...

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem al een aantal jaren :confused:

Voedingsprobleem dan misschien?
Zou het een oplossing zijn om een pci usb kaartje in te prikken en de native poorten over te slaan?
Of een kanon van een voeding erbij te kopen?

Ik heb ook nagenoeg hetzelfde moederbord voor de goede orde en geen problemen, alleen ik heb de P4P 800SE versie en niet de deluxe.

Origineel geplaatst door Mole
Voedingsprobleem dan misschien?
Zou het een oplossing zijn om een pci usb kaartje in te prikken en de native poorten over te slaan?
Of een kanon van een voeding erbij te kopen?

Ik heb ook nagenoeg hetzelfde moederbord voor de goede orde en geen problemen, alleen ik heb de P4P 800SE versie en niet de deluxe.

Heb een 500 Watt voeding, moet toch genoeg zijn :)

Back