MIC Pre Amp

BoonDock

Stamgast
Zo luitjes ik wil even jullie hulp inschakelen.

Ik ben op zoek naar een apparaat wat warmte toevoegd aan mijn vocale MIC opnames.

Ik gebruik een Studio Projects C1 en als Mic Pre Amp gebruik ik nu een RME Fireface.

Hoewel deze Fireface op zich best een goede MIC Pre Amp heeft wil ik wat "warmte" toevoegen.

Hebben jullie een suggestie??

AUB GEEN Behringer.

Maximale budget is rond de 600e.

Ik weet niet precies wat je wilt, maar als je bereid bent een beetje te pielen met voedingen, zelfbouw kasten en verloop kabels, dan kan ik je dingen zoals telefunken, siemens, sennheiser, neumann en dergelijken aanraden.

Ik heb zelf inmiddels een aantal Siemens en Sennheiser modules waar ik zeer van onder de indruk ben. Daarnaast heb ik ook nog een TL-Audio C1. Dat is een mooie compressor, maar de preamps van dat apparaat worden zwaar overtroffen door de sennheisers en siemens modules.

Maar zoals ik aan inleidde:
Als je dit soort dingen wilt kopen, dan moet je OF schofterig veel geld uitgeven aan een complete 19" unit, OF je moet enkel de module kopen en zelf een voeding, kast en verloop kabel regelen.

Succes met zoeken.

Ik zat zelf te denken aan Focusrite Voicmaster Pro of een TL Audio C5051 of TC Electronic Voiceworks.

Heeft daar iemand ervaring mee??

Ik heb over de Art Audio niet van die goede verhalen gelezen......

Maar goed als er goedkoper alternatief is die net zo goed presteert, dan hoor ik dat graag uiteraard.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik weet niet precies wat je wilt, maar als je bereid bent een beetje te pielen met voedingen, zelfbouw kasten en verloop kabels, dan kan ik je dingen zoals telefunken, siemens, sennheiser, neumann en dergelijken aanraden.

Ik heb zelf inmiddels een aantal Siemens en Sennheiser modules waar ik zeer van onder de indruk ben. Daarnaast heb ik ook nog een TL-Audio C1. Dat is een mooie compressor, maar de preamps van dat apparaat worden zwaar overtroffen door de sennheisers en siemens modules.

Maar zoals ik aan inleidde:
Als je dit soort dingen wilt kopen, dan moet je OF schofterig veel geld uitgeven aan een complete 19" unit, OF je moet enkel de module kopen en zelf een voeding, kast en verloop kabel regelen.

Succes met zoeken.

Ja zeker en missschien de http://www.seventhcirclestudios.com/SCA/N72/n72_about.htm Neve cloon van Seventhcircle

Nou ik moet zeggen dat ik niet echt zin en tijd heb om te gaan pielen hoor....

Gewoon hup kant en klaar, 2e hands geen bezwaar!!

Goed die Joemeek One Q heeft ook een compressorke toch?
Zoiets zoek ik namelijk wel.

Niet iets wat het geluid opfucked zoals waxxx zo mooi zegt
;)

Toch bedank ik je voor de tips waxxx, ik ga over die apparaten die je noemt is effe wat info inwinnen op het net....

zie het zelf

oneq_large.jpg

http://www.joemeek.com/oneq.html

SPL Goldmike

SPL Goldmike

:okdan: Ik ben vandaag in het gelukkige bezit van een SPL Goldmike 9844!!!

Waxxx bedankt voor de tips, :halleluja want het is een vet apparaat!

Ik heb hem nu tussen mijn Alesis ION geplaatst en daarvanuit naar mijn TC M300 en van daaruit naar mijn RME Fireface. Ideaal!!

De Alesis klinkt meteen 2 x zo vet en lijkt meer op een Andromeda.
Als ik vocals opneem klinkt het wel effe wat beter dan voorheen...

Perfect, blij dat ik geen Focusrite heb gekocht. Dan was ik ook nog eens 2 keer zo duur uitgeweest!

Gefeliciteerd BoonDock :)

Goeie keuze gemaakt IMO. Ik hem 'm in de studio gehoord en klinkt erg lekker op veel instrumenten of op zang.
Veel plezier ermee :okdan:

hoi, ik wil deze draad even flink omhoog schoppen.

zo,n spl goldmike buizenamp lijkt mij ook wel interresant voor maar 400 euro flink wat warmte

is hij subtiel? of kan hij van subtiel naar over z,n nek. ?

ben wel benieuwd, misschien iemand wat audio voorbeeltjes van met en zonder, wil eventueel zelf wel wat oploaden wat ik goed ken om het verschil te horen

ik heb zelf ook een sp c1 mic gehad, maar ik vind het ook niet echt een mic om warm geluid uit te halen.... Misschien meot je daareens naar kijken

Origineel geplaatst door Nouveau
ik heb zelf ook een sp c1 mic gehad, maar ik vind het ook niet echt een mic om warm geluid uit te halen.... Misschien meot je daareens naar kijken

ik bedoel echt de mic buizen preamp om ergens over heen te gooien :)

Back