Midi Guitaar convertors

Ik vroeg me af of er hier op het forum ook mensen zitten die met een guitaar synthesizers bespelen....ik ben de gelukkige bezitter van een k-muse photon midi convertor die werkt d.m.v. infrarood ,geen latency!!!Dus hele rappe solos etc. met de typische gitaartouch die volgens mij vrijwel onmogelijk is te bereiken voor een toetsenist...rifjes en blipjes...
Ik speel ook graag toetsen en fluit maar gitaar is mijn eerste liefde zeg maar......
Ik ken mensen die spelen met de roland gr 33 met een gk2a element,maar wat zijn jullie ervaringen....ik ben benieuwd...:okdan:

zelf speel ik bas, en een midi pickup/converter staat al heel lang op m'n verlanglijstje!

dus met die Photon heb je geen latency! klinkt goed!

ik hoorde dat deze weer nieuw werden gemaakt? kan alleen niets vinden op internet helaas...

wat mogen deze 2e hands kosten?

Ja die photon heeft een hyperspeedmode,ook gebruikt door john mc.laughlin..wel een beetje obscuur systeem,gemaakt door kevin kent van linn/sequential..het verbaasde me al dat er zo weinig over te vinden is het is een geniaal systeem..aanslaggevoelig,pitch bend,alles..
Ik weet niet wat ze waard zijn,ze waren begin jaren 90 te koop voor 3/4000 gulden ,ik heb er ook een pedalboard bij en de laaste software..arpegiator,sequencer,hold,transpose,etc..
Ik heb ook geen idee of ze weer gemaakt gaan worden de mijne is de oude lichting,k-muse is later opgekocht door phi-tech de eigenaar van gibson..onder die naam zijn ze ook verkocht.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij is dit systeem ondertussen niet duur meer 2e hands. Een maand of twee geleden kwam er nog een langs op marktplaats incl oude gitaar, pickup en module voor iets van 125 euro.

Zoals elk midi-gitaar systeem dat snaartrillingen detecteert voor pitch detectie heeft ook dit systeem latency (want je hebt minstens 0.5, 1, 2 of meer golflengtes nodig; dus meestal hoe hoger de frequentie/noot, hoe sneller de detectie), alleen is het misschien niet zoveel en daarom goed speelbaar (zelf niet gebruikt, wel overwogen de unit op mp te kopen). Echter, volgens internet bronnen is het systeem vooral snel in die hyperspeed mode, maar dan moet je wel 6 hoge e-snaren op je gitaar zetten, waardoor je er als gitaar niets meer aan hebt :stupid ; voor mijn toepassing zou dat in ieder geval geen optie zijn

dat van die hyperspeedmode klopt ,je kunt alleen met ultralage latency spelen met b of e snaren,maar je kunt de elementen op vrijwel elke gitaar plakken en je hoeft alleen even van software te veranderen om te switchen..Ik heb 2 elementen dus no problem maar als midicontroller gaat het zo prima,echt snel hoor..met latency is toch vervelend en dat is wel erg weinig hoor in die hyperspeed mode...Verder is 125 euro goedkoop hoor..lijkt me dat een goed werkende unit nu zeker nog wel meer dan 200/300 moet opleveren je ziet ze haast nooit..en die rolands zijn ook niet erg goedkoop en kunnen minder..:okdan: Zijn er nog andere merken dan roland die midi.guitaar convertors maken??

gisteren weer lekker zitten spelen in mijn studiootje en de combinatie met analoge synths is ook super...bespeel je arp met een gitaar wow..
Ik zou ook wel eens zo'n korg x911 willen proberen..met mijn ms 20 gaat het niet dat pitch naar voltage..via midi superstrak!!:okdan:

Origineel geplaatst door RednoiZ
gisteren weer lekker zitten spelen in mijn studiootje en de combinatie met analoge synths is ook super...bespeel je arp met een gitaar wow..
Ik zou ook wel eens zo'n korg x911 willen proberen..met mijn ms 20 gaat het niet dat pitch naar voltage..via midi superstrak!!:okdan:

Maar kun je daar dan niet een midi to CV convertor voor gebruiken?
Dat dacht ik wel.

Ik ben overigens benieuwd naar de ervaringen van gitaristen met het GK element van Roland, of ervaringen van gitaristen met een ingebouwd systeem (BV Godin LGX-a). Ik zit er al een tijd over te denken, maar ik weet niet of ik het moet doen. Ik ben namelijk een enorme synth freak, maar niet zo'n goede toetsenist. Gitaar spelen is meer mijn ding.

Ik moest het gewoon maar eens gaan testen.
Iemand tips voor de beste configuratie?

Ik gebruik zelf een Yamaha G50,gk2a element en een goedkope imitatie telecaster.
Ik gebruik het(nog) niet live.Ik heb absoluut geen last van latency(tussen de 2 en 5 ms).
Hiervoor had ik een casiomidigitaar.Een stratocastermodel.Deze is erg traag,dus je kan er absoluut geen funkachtige patronen mee spelen.Ik ben in ieder geval erg tevreden met de yamaha.

Origineel geplaatst door Mole
Maar kun je daar dan niet een midi to CV convertor voor gebruiken?
Dat dacht ik wel.

Ja zo bedoelde ik het,zo doe ik het..
:okdan:

Ok die yamaha ga ik ook eens checken is vast wat moderner..

axon schijnt de snelste converter units op de planeet te hebben. Maakt gebruik van een 'neuraal netwerk' om zeer snel pitch te detecteren. Je moet het systeem echter wel 'opleiden'. Terratec heeft het kort geleden overgenomen. Meestal gebruikt met yamaha of roland pickups geloof ik

Even een update
Voor de mensten die het nog niet wisten:
Godin XTSA
&
Brian Moore guitars

Hebben hele leuke gitaren met de synth access al ingebouwd (voor onder de 1000 euro).
Vooral over de godin lees ik hele goeie dingen. De Brian Moore gitaren vind ik alleen in Duitsland en nog niet in Nederland als ik op het web zoek.

Blijkbaar hebben ook Blade en Cort modellen met synth access er al op, maar die moet ik nog opsporen.
Ik ga het verder onderzoeken.

PAS OP HOOR !!!

PAS OP HOOR !!!

Origineel geplaatst door RednoiZ
dat van die hyperspeedmode klopt ,je kunt alleen met ultralage latency spelen met b of e snaren,maar je kunt de elementen op vrijwel elke gitaar plakken en je hoeft alleen even van software te veranderen om te switchen..Ik heb 2 elementen dus no problem maar als midicontroller gaat het zo prima,echt snel hoor..met latency is toch vervelend en dat is wel erg weinig hoor in die hyperspeed mode...Verder is 125 euro goedkoop hoor..lijkt me dat een goed werkende unit nu zeker nog wel meer dan 200/300 moet opleveren je ziet ze haast nooit..en die rolands zijn ook niet erg goedkoop en kunnen minder..:okdan: Zijn er nog andere merken dan roland die midi.guitaar convertors maken??

Als je het nog één keer over guitaar hebt, stuur ik Eddie Christiani op je af.
Je bent gewaarschuwd.:D

Origineel geplaatst door pjeut
Als je het nog één keer over guitaar hebt, stuur ik Eddie Christiani op je af.
Je bent gewaarschuwd.:D

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :okdan: je hebt helemaal gelijk,taalkronkel....:mega:

gitaar..

gitaar..

spreek veel engels met mijn vrouw en kinderen..vandaar,ga het nooit meer doen...:L

Laatst gewijzigd:
Het is...

Het is...

...gitaar of het is guitar!!!

Een Guitaar is iets waar Harry van der krentenbol op speelde in het AVRO's radio en show-orkest, iedere week life vanuit zaal "De guitige grijsaard" in het rustieke Jeukloo. Naar verluid heeft Harry na 50 jaar trouwe toewijzing de laatste Guitaar meegenomen naar het verpleeghuis, en valt daar nog steeds te bewonderen in de trofeeënkast, naast de blaasvoetbalbokaal van 1973 en een potje met de verzamelde teennagels van de lichting "85 - "87.

Snappie !!!!

kunnen we dan nu weer on topic gaan? (jullie hebben wel gelijk hoor met de taalwijsneuzerij maar het leid een beetje af)
Ben namelijk wel benieuwd of iemand zijn synth gitaar escapades eens aan de medeforumleden wil toevertrouwen. Die demootjes die ik hoor en zie op internet zijn allemaal zo braaf: ik wil geen Dooowaap stemmetje uit mijn gitaar, of een orgel sound, ik wil weten of het mogelijk is om met overtuiging zeer weirde shit uit mijn gitaar te krijgen als ik er een synth element op knal: synth lead/ weirde bassen/ vage pads/ drumbreaks etcetera. Het zou een waardevolle aanvulling op mijn bandgeluid kunnen zijn: gitaargeluid: scheur, met op de achtergrond een vage pad, of een synth solo. Dat lijkt me wel wat.
Anyone?

taalwijsneuzerij!!

taalwijsneuzerij!!

Ik had er al spijt van dat ik deze thread gestart ben ,wat een gemiereneuk hier..
Alsof er niet genoeg taalidioten hier zitten ..en we zitten echt te wachten op de taalpolitie..
Ik had de moderators al gevraagd de titel aan te passen maar geen reactie...
Dat taal geneuzel heeft mijn zin in een discussie over gitaarconvertors wel aangetast.
Ik maak veel weirde shit,trouwens met mijn gitaarsynth en het is meer een kwestie van welke synh je erachter hangt..
Wat een slappe reacties verder,wat mij betreft mag deze thread op slot.En ik heb iemand erbij op mijn negeerlijst...:slotje: :slotje: :slotje: :slotje:

Het lijkt me...

Het lijkt me...

Origineel geplaatst door Mole
kunnen we dan nu weer on topic gaan? Het zou een waardevolle aanvulling op mijn bandgeluid kunnen zijn: gitaargeluid: scheur, met op de achtergrond een vage pad, of een synth solo. Dat lijkt me wel wat.
Anyone?

...dat een beetje latencie bij een pad niet zoveel uitmaakt.

Bij een kikker is een ander verhaal:L

Trouwens...

Trouwens...

...Ken je deze?

Back