Waar laat je nou je kabels?

Waar laat je nou je kabels?

• Ik heb altijd kabels tekort!

Stemmen: 11 22,9%
  • Bij mij zitten ze in een doos

Stemmen: 27 56,3%
  • Ik heb haken aan de muur

Stemmen: 6 12,5%
  • Nee joh, aan een kapstok is veel handiger!

Stemmen: 3 6,3%
  • Pff... ik werk draadloos,,,

Stemmen: 1 2,1%

• Totaal aantal stemmers
    48

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Omdat hier 3 dozen met ongebruikte kabels (midi, vga, muis/toetsenbord, netwerk, audio, firewire, usb, IDE, SCSI, power) liggen, vroeg ik me af hoe jullie dat soort bende opbergen. Wat een bende!

In een doos. In de knoop. Such is life.

een zelfgemaakt plankje met spijkers....soort kabel-kapstok zeg maar....

Netjes opgerold in een doosje in de kast. Speciale tirewraps erom heen die je open en dicht kunt doen, zodat ze niet in de knoop gaan.
Boven de doos met kabels, die bestaat uit allerlei combinaties, ligt een klein doosje met allerlei verlooppluggen en verlengpluggen. Sommige daarvan bestaan uit zelfgemaakte verloop combinaties.

Sommige kabels, zoals mijn gitaarkabel, hangt veelal opgerold aan de stand van mijn keyboard; aan de achterkant van het keyboard steken de steunen iets uit, dus daar kan mooi een gitaarkabel aan :)

Alles wat zo'n beetje hands-on is aan een soort van kapstok. De rest in curver bakken en aardig gesorteerd.
>>ik kan heel gefrustreerd worden als ik de juiste kabel niet weet te vinden.. :engel:

wat heb ik het dan netjes geregeld zeg......

Boven op m'n herriehok heb ik 8 grote haken (doorsnee ongeveer 12cm) van Ikea in de draagbalken van het plafond (puntdak) geschroefd. Alle kabels zitten met tie-wrap-achtige klittebandjes (Hema) opgerold en dan netjes gesorteerd aan die haken. (stroom bij stroom, midi bij midi, enz)

De kabels van m'n liveset zitten, met dezelfde klittebandjes, netjes gesorteerd in van die cheapo Praxis-gereedschapkoffertjes.

wat een control freaks hier! :D
die van mij liggen als een groot bord spaghetti in de onderste lade van mijn bureau...

Ik heb al jaren kabel koffertjes. 1 koffer audio,een voedingskabel,s en een voor midi en andere datakabels 8) Echt heel handig.

Zoiets als deze

Attachments

• koffertje_aluminium.jpg
    koffertje_aluminium.jpg
    14,9 KB · Bekeken: 104
Bij mij hangen ze op zolder over het hekje van het trapsgat. Kunnen ze mooi in volle lengte hangen. :)

hehe, ik heb 4 grote plastic tassen vol in de kast gedonderd.

Ik toevallig vorige week 1 zak gesorteerd;

50 x audiojack kabels
15 x midikabels
en nog wat euronetstekkers en usb-troep per zak.....

Jeez, ik denk dat ik nog meer heb liggen dan Feedback ;)

Ik heb ook zo'n koffer. Kan aleen niet meer dicht. :D

Attachments

• stitch (custom).jpg
    stitch (custom).jpg
    46,4 KB · Bekeken: 110
Ik heb m'n 19inch apparatuur in een oude serverkast gezet. Maar die is veel groter dan nodig en dus gebruik ik de achterkant ervan om ale kabels netjes gesorteerd over te hangen.

Back