Ableton live tips en trucks

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Hoi hallo allemaal wie is er vorige week naar DJ expo 2005 geweest.
Ik wel was meer dan de moeiten waard ;)

Na je kent het wel even kijken op alle stands en zo was er ook een stand van Midi Amsterdam.
Die zeiden tegen mij als je dit formulier in vult maak kans op wat paketten die naast het in vul gedeelte stond kans op waar onder Ableton Live 5.

Na ik dood gewoon invullen.

Ik zij tegen mij zelf als ik niks in vul maak ik helemaal geen kans.

Later op dag na ik me vermaakt te hebben op verschillede stans.
Kwam ik weer langs de stand Midi Amsterdam toen zag ik tot mijn verbazing dat ze bezig waren met het loten, na ja ik zo als gewoonlijk even kijken of ik ook nog in de prijzen viel want je weet maar nooit.

Ze noemde ze allemaal namen op die er lang al niet meer waren. En zo op deze manier was de winst kanzen alleen maar groter.
Ik dacht van na ik win toch wel weer niet tot ik mijn naam hoorde vallen.
En ik dacht van wat heb ik nu weer gewonnen en blijk ik gewoon een paket van 500 euro gewonnen te hebben ja wel je leest het goed een paket van 500 euro 8)

En de medewerkers zijde tegen mij van ongelooflijk hij gaat gewoon met een paket van 500 euro er van door. En zij wees blij met dit paket want jij heb namelijk Ableton Live 5 gewonnen.

En ik me af vragen wat van paket het was ik had zelf geen idee.
Ik natuurlijk denken dat het voor live was en maar af vragen wat ik hier mee moet.

Ik gebruikte namelijk gewoon cubase zo als ik gewent was.
Toen ben ik hier en daar gaan vragen wat ik met dit paket kon doen, ja ik dacht zelf live muziek maken dat heb ik onder ander begrepen uit verschillende thread hier.
Maar er blijkt meer in te zitten.
Toen zij een van die organisatoren tegen mij je moet thomas aan spreken van de stant van www.I-dance.com die kan daar lezen en schrijven daar mee.
En ik daar heen gegaan blijk ik er achter te komen dat ik gewoon een super paket gewonnen te hebben.
Alles was gewoon met midi controller aan te sturen wat gewoon super vet is en makelijk :)

Toen ik een maal thuis was bessefte ik pas dat ik een paket rijker was.

Ik mijn microkorg aan sluiten op mijn pc en wat blijkt alles is gewoon aan te sturen via midi.

En je kan zelf elke toets van je toetsen bord aan dingen er mee aan sturen zo super vet is dat.

En zelfs vst's kan heel gemakelijk er mee aan sturen lijkt wel of muziek maken veel makelijk gaat.

Alles gaat gewoon veel makelijker dan welk ander sequecer paket dan ook vindt ik dan he.

Wie is het hier mee eens ?

Wat gebruiken jullie om te sequecen en waarom ? (wat is er zo goed en prettig er aan)

En wat raden jullie vooral af om niet te gebruiken en waarom niet ? (wat haden ze O.A niet moeten in bouwen)

Wat had je nog liever anders gezien op sequecer gebied ? (wat valt er nog te verbeteren)

Kijk na zoon dag op dj expo geweest te zijn is mijn manier van werken wel heel erg verandert.
ik vindt het gewoon een super paket Ableton Live 5.

Na ik hoor het wel wat jullie van vinden en misschien hebben jullie nog tips voor bepaalde
sequecer programma's.

Om niet te vergeten.

Na spreek jullie wel weer.

Ik hoop hier alleen maar sterker van te worden zo dat we alleen maar meer mogelijk heden er uit komen waar iedereen wat aan heeft.

Gr.Havelock

Wat kan met je Ableton Live toch snel tot resulten komen ik raad dit paket ierdereen gewoon aan :)

Origineel geplaatst door captain cutoff
ach als je het maar begrijpt

Daar gaat het om 8)

Wie kan mij haar scherp even uit leggen hoe het werkt met oux en send in ableton live 5.
Rechts van je staan.

Of moet ik Helaas toch even puzzelen met me engenls ;{

Origineel geplaatst door captain cutoff
ach als je het maar begrijpt
begrijp het ook wel... (ongeveer):
hij is rete blij met het pakket maar vergeet wel ff een bondig en (redelijk) foutloos verhaal neer te zetten...

k'zie vaak 2 zinnen vlak achter elkaar met ongeveer dezelfde lading, dat leest dus echt niet lekker...
of 2 woorden die van elkaar af zijn geschreven, dat leest ook erg vreemd want het krijgt een geheel andere betekenis zo

Origineel geplaatst door Havelock
Wie kan mij haar scherp even uit leggen hoe het werkt met oux en send in ableton live 5.
Rechts van je staan.

Of moet ik Helaas toch even puzzelen met me engenls ;{
Live is top, ik gebruik nix anders voor recorden, sequencen, arrangeren, etc. Solo en met m'n band.

wat is je vraag over aux & send routing? bedoel je routing in software of via de in & outputs van je geluidskaart?

Origineel geplaatst door 6 trak
begrijp het ook wel... (ongeveer):
hij is rete blij met het pakket maar vergeet wel ff een bondig en (redelijk) foutloos verhaal neer te zetten...

k'zie vaak 2 zinnen vlak achter elkaar met ongeveer dezelfde lading, dat leest dus echt niet lekker...
of 2 woorden die van elkaar af zijn geschreven, dat leest ook erg vreemd want het krijgt een geheel andere betekenis zo

ok daar ben ik op zich wel met je eens maar dat zie ik pas na een tijdje pas dat ik het door heb.
Helaas moeten we het hier mee nu doen van wat er staat.

Waar blijven die tips & tricks nu? :)
(ik denk dat havelock een andere moedertaal heeft dan nederlands. hij doet het nog goed vind ik .. nedderlands een moeilijke taal zijn)

Ja ik dacht ook door zoon thread te open meer tips achter te kunnen komen.
Maar nee ze zijn krieties over hoe ik mijn taal schrijf meer mijn nederlands dan he.

Ach in dit stukje tekst zal ook wel weer nenoeg fouten bevatten ach als je maar begrijpt wt er staat he :)

En we kunnen wel expres met ze alle alles weer fout gaan schrijven maar daar schieten wij natuurlijk niks mee op !!!

Origineel geplaatst door Mr Mau
tips en trucks hier graag idd...

ik snap ook nog altijd die send en return niet hé
dat zal wel iets te maken hebben dat je via uw noten die ge plaats.. die kunt zenden naar uw midi-synth bijvoorbeeld en terug ontvangen ofzo?

Kijk hier is iemand die met me mee kan praten :) of zal dat aan ons liggen :confused:
Hoe kunnen we dat nou het beste gebruiken :geslaagd: Wat is daar dan beste leer metode voor zodat we dat ook goed kunnen gebruiken ;)
Ik heb bij voor beeld een effeckten kastje liggen hoe sluit ik die dan aan.
Wat zijn jullie tips hier voor dan :eureka:.
Als ik die dan bij voor beeld met zoon maudio delta 1010 aan sluit of met een ander wil keurig geluids kaart die bijna zelfde kan als de delta 1010.

Wat zijn jullie tips hier voor dan ?

Back