Ik weet niet wat het is. Ik heb een geweldige synth, waar een geweldige sound uitkomt. Ik kan thuis ook de meest mooie dingen maken en spelen. Maar in een band wil het maar niet lukken. Of je zit met personen die zich overal te goed voor voelen of juist met personen die weinig aanleg lijken te hebben. Samen muziek maken blijft zo moeilijk. Ik kan me voorstellen dat er veel muzikanten zijn die zelf gewoon muziek maken (producen) en/of gaan dj'en. Waarom lukt het me nou nooit om mijn ideen over te brengen op anderen? Of moet ik gewoon maar alleen muziek blijven maken? OF op dezelfde toer gaan als producers, dj's etc? Van sommige bands snap ik gewoon niet hoe het kan dat ze zo op elkaar ingespeeld zijn. Neem bijvoorbeeld Nightwish; dat is toch ongelooflijk wat die voor performance hebben. Die toetsenist staat wel met drie synths op het podium. En alles klikt met elkaar; zang, gitaar, bas, synths, drums etc. En er zijn meer van die bands die dat hebben. Het klikt gewoon.
Hoe kan het toch dat het zo moeilijk is om met anderen samen te spelen?
Hoe kan het toch dat het zo moeilijk is om met anderen samen te spelen?

. Muziek maken is ook geduld hebben met de rest en ze eerst hun eigen ding laten doen zodat ze er vertrouwen in hebben - niet gelijk meespelen, eerst luisteren en keuren, kijken hoe 't zich ontwikkelt. Een "koude" start met gelijk een goed resultaat en maar een klein beetje aftasten is behouden aan de echte elite.