Analoge warmte toevoegen in digitale producties

Origineel geplaatst door MadR
wat zit je nou met je mp3 gast .. hou daar nou eens mee op !
het heeft hier niets mee te maken .. drm begin ik ook over me vrienden en HUN referentie kader ! zucht !

en ik geef prima antwoord .. ik zeg dat je het met een behringer en goede maar in verhouding goedkope preamps prima gaat redden .. ben je bewust van het feit dat preamps de headroom van een tafel bepalen ? en nou noem ik maar wat ..

En idd een kleingezelschap ... 8 mics ? 8 maal avalon blijft een dure zaak .. dan moet je echt wel 10.000 cd's verkopen wil je zelf niet de opnames betalen ... want daar hebben we het over .. of neem je alleen 1 viool op met een avalon ? dan gaan die c-merk preamps wel opvallen als ze alleen als combo opnemen ..

oftwel je roept maar een voorbeeld zoals ik ook een voorbeeld gaf waarin een ssl totaal geen meerwaarde had voor het product ..

Wat de sm58 betreft ..deze is in vele situaties een prima en goedkope oplossing ... dat kan je van dure mic per defintie niet zeggen .. dus is het alleen voor jou een persoonlijke meerwaarde maar in het geheel heeft het voor veel mensen geen voordeel !

Die kunnen hun geld beter besteden .. ipv zich zelf te moeten vergelijken met top mixers waarvoor geld een veel mindere rol speelt .. of wil je dit ook als redelijke onzin beschouwen ?

Ok jij gelijk, gooi ik morgen mijn Earthworks SR30 Mics in de prullebak, samen met mijn 1022 preamp.
Bestel mijn 747Vt af.

Ga naar de dozenschuif, koop 2 SM58's met een simpel stereo preampje en koop een behringer composertje en heb dan de zelfde kwaliteit??

Je hebt geen idee waar je het over hebt.
en ook niet over wat er in CD land om gaat wat dat betreft.
Ik heb CD's en Vinyl gemastered die wereldwijd met gemak 5.000 to 10.000 stuks verkoop halen.
Schijnbaar heb je geen idee hoe groot de highend Jazz/muziek markt is.

Origineel geplaatst door Cisco
Ben jezelf in het bezit van een distressor? :confused:

Nee, ik koop geen toestellen die maar 250€ aan componenten kosten voor zoveel geld :D

avalon staat bekend om zijn crystal helder ja .. dit is een uitzondering .. wat ik trouwens al gemeld had btw !
voor de rest mag je blij zijn dat ik je bijval geef .. de routing is niet ondoenbaar met losse spullen .. rare routings zoals bijv. eq-> comp-> eq zijn masterings engineers niet vreemd .. maar lijkt er wel op dat dit een leuke combi is ..

En nee meneer ken ik niet ..

voor de rest blijft het tyfus duur spul ..

Goh, wat ben ik blij dat je me bijval geeft Mad.:halleluja

Waar het mij om gaat is dat je hier ferme uitspraken loopt rond te strooien en later blijkt dat je je informatie van een google nieuwsgroep afhaalt en je het ding nog niet eens zelf gehoord hebt! Knap hoor om dan zo te blèren.

Voor mij staat de Avalon, die in deze thread vaak wordt aangeduid, als substitute voor dure (en meestal) betere apparatuur. Even voor de duidelijkheid.

En ja, die speelgoedjes zijn duur maar je krijgt er wat voor en soms is het zeker de moeite om één of twee van die apparaten naast je simnpele setup te hebben om al een hele verbetering te krijgen.
Met bijvoorbeeld een paar distressors, die veel compressors kunnen mimieken en ook nog eens een distortion mode heeft plus een switch om je low end de boel niet te laten triggeren, en dan zo'n 747 voor klassa A buizensound en een sweet sounding overal eq, heb je een killer combo waar je heel veel van je geluiden doorheen kunt jassen en daarmee een betere (en soms veel betere) sound in je pc krijgt.
Nog een paar goede AD en DA's en je bent voorlopig even klaar.

Althans, dan ga ik over effect apparatuur beginnen..... .:D

Origineel geplaatst door Toon
Nee, ik koop geen toestellen die maar 250€ aan componenten kosten voor zoveel geld :D

Wat denk je wat je kleurentelevisie en dvd-speler aan componenten kosten? Gaat ook een paar keer over de kop hoor en dat geldt voor alles.
Mensen die het moeten maken moeten betaaald worden evenals het gebouw waarin ze werken en ga zo maar door.

Dat jij het niet voor die distressor wil neerleggen is jouw keuze en dat is prima. Dit doet echter niets af aan de kwaliteit en diversiteit van het ding.

grtz. Tom

ik heb vorige week de 747 mogen aanhoren tijdens een optreden, en we hebben er de hele middag mee zitten kloten.

ik moet zeggen: lekker ! een niet te omschrijven zacht, vol, helder en strak geluid.
dat lag niet alleen aan die Avalon, maar OOK aan de technicus die gewoon precies weet hoe je iets goed kan laten klinken.

Nee Ron, niet afbestellen!
Ik moet nog aantonen dat hij met digi FX 'na te bouwen' is. :D
Heb er 2 impuls responsen van en die zijn een beetje niet goed eigenlijk.

En wat dure speelgoedjes betreft.
Er zijn van Urei en SSL zowieso schema's beschikbaar en je kunt zelfs PCB bestellen.
Kun je ze zeg maar voor kostprijs zelf bouwen.

DIY is gewoon de shitnitz!

En Trash z'n opmerking was wel leuk.
Als je analoge warmte wil dat je toch digitale FX gebruikt.
Maar waarom gebruik je een digitale galmbak dan?
Pak dan wat luidsprekers, microfoons en een of andere ruimte.
Dan ben je pas écht bezig.
Niet dat ik me perse een hard vs soft discussie op de hals wil halen. Maar het puriteinse onderscheid maken tussen hard en soft snap ik niet altijd even goed. Mijn insteek in deze is dat ik de voordelen van beiden wil gebruiken mits het opweegt tegen de nadelen.
Goede soft is ook gewoon duur. En evenmin een keiharde garantie dat je producties toppie deluxe plus klinken.

Vraag me verder nog af wanneer de discussie over wat nou precies goede AD/DA's zijn losbarst en er weer over Apogee gesteggeld gaat worden. ;)

En dan zijn er zoveel mensen die de analoge synths allemaal overbodig vinden en alles kunnen ze met software doen, maar dan blijkt toch dat ze niet tevreden zijn en dan moeten er allemaal moeilijke dingen worden bedacht om toch weer tevreden te worden. Allerlij plugins die een mix "warmer" moeten maken of externe buizen apparaten of wat dan ook.

Ik denk dan bij mezelf, hou wat ouwe bakkies achter de hand en combineer digitaal met analoog. Waarom toch allemaal zo moeilijk.

Origineel geplaatst door Grooveron
Ok jij gelijk, gooi ik morgen mijn Earthworks SR30 Mics in de prullebak, samen met mijn 1022 preamp.
Bestel mijn 747Vt af.

Ga naar de dozenschuif, koop 2 SM58's met een simpel stereo preampje en koop een behringer composertje en heb dan de zelfde kwaliteit??

Je hebt geen idee waar je het over hebt.
en ook niet over wat er in CD land om gaat wat dat betreft.
Ik heb CD's en Vinyl gemastered die wereldwijd met gemak 5.000 to 10.000 stuks verkoop halen.
Schijnbaar heb je geen idee hoe groot de highend Jazz/muziek markt is.

sorry hoor maar met 8 avalons pre's van 16.000 euro ben je nog nergens ..
wat ik al zei : je voorbeeld is een uitzondering .. dat is in de meeste gevallen niet nodig !
zeker niet bij de meeste mensen die hier op het forum zitten ..

En ja ik geloof opzeker dat een behringer mixer met losse pre's een heel end in de buurt gaat komen ..
en van mij mag je een fmr een simpele pre noemen hoor .. maar dan kijk je alleen naar het duurste zonder echt naar de optimale prijs/kwaliteit verhouding te kijken .. je lijkt me moeder wel .. die kan het zelfs zonder de prijzen gezien te hebben !

En nu graag weer over dingen waar de topic starter echt iets aan heeft ..

Origineel geplaatst door sander
En dan zijn er zoveel mensen die de analoge synths allemaal overbodig vinden en alles kunnen ze met software doen, maar dan blijkt toch dat ze niet tevreden zijn en dan moeten er allemaal moeilijke dingen worden bedacht om toch weer tevreden te worden. Allerlij plugins die een mix "warmer" moeten maken of externe buizen apparaten of wat dan ook.

Ik denk dan bij mezelf, hou wat ouwe bakkies achter de hand en combineer digitaal met analoog. Waarom toch allemaal zo moeilijk.

:mega:

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Goh, wat ben ik blij dat je me bijval geeft Mad.:halleluja

Waar het mij om gaat is dat je hier ferme uitspraken loopt rond te strooien en later blijkt dat je je informatie van een google nieuwsgroep afhaalt en je het ding nog niet eens zelf gehoord hebt! Knap hoor om dan zo te blèren.

Voor mij staat de Avalon, die in deze thread vaak wordt aangeduid, als substitute voor dure (en meestal) betere apparatuur. Even voor de duidelijkheid.

En ja, die speelgoedjes zijn duur maar je krijgt er wat voor en soms is het zeker de moeite om één of twee van die apparaten naast je simnpele setup te hebben om al een hele verbetering te krijgen.
Met bijvoorbeeld een paar distressors, die veel compressors kunnen mimieken en ook nog eens een distortion mode heeft plus een switch om je low end de boel niet te laten triggeren, en dan zo'n 747 voor klassa A buizensound en een sweet sounding overal eq, heb je een killer combo waar je heel veel van je geluiden doorheen kunt jassen en daarmee een betere (en soms veel betere) sound in je pc krijgt.
Nog een paar goede AD en DA's en je bent voorlopig even klaar.

Althans, dan ga ik over effect apparatuur beginnen..... .:D

Wat denk je wat je kleurentelevisie en dvd-speler aan componenten kosten? Gaat ook een paar keer over de kop hoor en dat geldt voor alles.
Mensen die het moeten maken moeten betaaald worden evenals het gebouw waarin ze werken en ga zo maar door.

Dat jij het niet voor die distressor wil neerleggen is jouw keuze en dat is prima. Dit doet echter niets af aan de kwaliteit en diversiteit van het ding.

grtz. Tom
he bouncy boy .. leuk hoor maar daar moet je het geld voor hebben
2 distressors, een 747 en een musicale eq . .dan ben je 10.000 euro verder ..

wie verdient hier zoveel met de muziek omdat te kunnen betalen ? haast niemand !
Dus is het dan raar als ik zeg dat het ook goedkoper kan ?

Voor de rest blijf ik erbij dat de topicstarter niet meteen een avalon moet kopen
tenzij je elk spoor wil bouncen .. :confused:

gewoon zoals al eerder aangaf .. 4 goedkopere compressoren zoals de 160a's en analoog mixertje voor summing ..

En niet weer raar gaan doen .. de topic starter heeft zelf aangegeven dat ie het idee goed vondt .. al had ik mijn eerste post daarover over het hoofd gezien ..

Dus voeg iets toe aan het topic ipv de hele tijd te roepen om een rolls te kopen !

2 distressors en een avalon 747 zit je rond de 4000 euro.
Die muzikale eq zit al in de 747... . Als je beter had gelezen op dat googleforum had je dat kunnen weten.;)

Ik zeg niet dat iemand dit moet kopen. Als je echter een veelzijdige high-end combinatie wilt hebben is dit
een combinatie die ongeveer het minst geld kost en het meest aan diversiteit oplevert. (prijs/kwaliteit waar jij het over hebt...)
Die 4 maal 160A's en mixertje kost ook al gauw rond de 2.000,- .
Je sound kun je enorm verbeteren als je bereidt bent een veelvoud daarvan uit te geven.

En elk spoor bouncen...? Ja!
Als dat een betere kwaliteit oplevert, JA!
't Is een keuze die je maakt. Snel werken en een minder kwalitatief eindproduct overhouden
of bereidt zijn om te werken voor het beste eindresultaat.

Verder hoef jij mij niet te vertellen of ik wel of niet iets toevoeg aan dit topic.
Gezien jouw manier van communiceren zou ik me eerder daar maar eens druk over maken.
't Is niet echt gezellig en is meer gebaseerd op gelijkkrijgerij dan weten waar je over praat.

Tom

En niet weer raar gaan doen .. de topic starter heeft zelf aangegeven dat ie het idee goed vondt .. al had ik mijn eerste post daarover over het hoofd gezien ..

Dus voeg iets toe aan het topic ipv de hele tijd te roepen om een rolls te kopen !

Leuk om te horen dat er toch nog gedacht wordt aan de oorspronkelijke vraag in deze thread (ik was hem zelf bijna vergeten)...

Ik ben geinteresseerd om te horen wat voor mogelijkheden er zijn en wat mensen aanraden; zowel goedkope als dure opties mogen wat mij betreft besproken worden. De tape-emulatie units die ik zelf in m'n eerste post aanhaal zijn ook niet echt goedkoop.

Ik heb zelf nu de UAD-1 gekocht, en dat is al een stap in de goede richting, maar ik ben ook nog steeds op zoek naar een analoge bak voor charisma en kleur aan je geluid waar het hier in deze thread om gaat.
De 6 pagina's aan posts die er nu staan bevatten imho nog maar weinig inhoudelijke suggesties en te veel loze discussies.

Ik hoop dat we dat in de volgende 6 pagina's goed kunnen maken :)

Origineel geplaatst door Cisco
Ben jezelf in het bezit van een distressor? :confused:
Ik heb er 2, en voor mij zijn het de meest brute distortion-compressors op de markt!
Heb oude Urei's gehad?! Maar die halen het gewoon echt niet bij de producten van Empirical Labs!
Die distressors zijn 1 van de bruutste op-peppers op dit moment! Ik ik hou m'n mond nog over de Fatso die ik sinds kort in m'n bezit heb?! Maar wat ook een hele leuke warmtebron is? Is de Spl Charisma! Buizeneffect aan je digitale sound! Top! :)

Hmm, die Spl Charisma klinkt zeker interessant, moet ik eens even wat meer over zoeken...

Ennuh.... met 2 distressors en een fatso heb jij je zaakjes wel voor elkaar denk ik, dat moét gewoon wel goed klinken ;)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
2 distressors en een avalon 747 zit je rond de 4000 euro.
Die muzikale eq zit al in de 747... . Als je beter had gelezen op dat googleforum had je dat kunnen weten.;)

Ik zeg niet dat iemand dit moet kopen. Als je echter een veelzijdige high-end combinatie wilt hebben is dit
een combinatie die ongeveer het minst geld kost en het meest aan diversiteit oplevert. (prijs/kwaliteit waar jij het over hebt...)
Die 4 maal 160A's en mixertje kost ook al gauw rond de 2.000,- .
Je sound kun je enorm verbeteren als je bereidt bent een veelvoud daarvan uit te geven.

En elk spoor bouncen...? Ja!
Als dat een betere kwaliteit oplevert, JA!
't Is een keuze die je maakt. Snel werken en een minder kwalitatief eindproduct overhouden
of bereidt zijn om te werken voor het beste eindresultaat.

Verder hoef jij mij niet te vertellen of ik wel of niet iets toevoeg aan dit topic.
Gezien jouw manier van communiceren zou ik me eerder daar maar eens druk over maken.
't Is niet echt gezellig en is meer gebaseerd op gelijkkrijgerij dan weten waar je over praat.

Tom

ik zou er niet op wedden dat je er in nederland rond de 4000 euro voor betaald ..
in de states zijn ze al $1350 voor de distressor en $2000 voor de 747 .. tel daar nog een zo'n 20% europese import boete, 20% btw, 15% marge voor de winkel en 100 euro vervoer bij per item ..

want dat gaat je het wel kosten als je het bij 1 van highend audio dealers haalt in NL.
Trouwens sprak je hier boven over een 747 EN een sweet sounding EQ .. vandaar dat ik ook een extra EQ in rekening bracht .. voor de rest lijk ik wel de enige - naast jullie - die echt interesse in die 747 heeft gestoken ..

En tuurlijk logisch .. je flikkert al je hardware weg omdat het zo omslachtig is .. koopt een daw en uiteindelijk kan je nog niet realtime mixen .. want je hebt wel een vette eq .. echter je hebt er maar 1 van :confused:

En wat het beste eindresultaat oplevert ? ik zou gewoon een goede studio voor een dag huren om dat nummer uit te mixen .. als je toch het geld hebt .. dan moet je ook meteen voor ECHT het beste resultaat gaan

Origineel geplaatst door fuse

Een kennis van me designed zelf pre-amps en voor 40 euro klust hij iets in elkaar wat niet echt onder doet voor een Avalon. (Alleen heeft hij mij nog niet willen helpen helaas)

Dit is wel erg ongeloofwaardig....................

Ik heb dit ding voor wat extra buizengeweld. Loopt op de volle 300V en is volgens de mannen van EH veel beter dan menig buizenpreamp dat niet op vol voltage loopt. Nu heb ik maar 1 buizenunit dus ik zou het niet weten.
Je kan 'm gebruiken als DI voor je gitaar maar hij is ook schakelbaar naar Line niveau.

Linkje

Ik had het alleen over de pre-amp sectie he, niet die rest die erbij zit.

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Even een domme vraag :o: : dus als ik het goe versta, zwier je op het einde alle sporen van je sequenser door een analoge mixer om dan maar één spoor over te houden met daarop de einmix (en mix je dus niks af in de sequenser software)?

juist...ik neem zelfs niet eens de eindmix op in de PC,maar rechtstreeks op m'n Alesis Masterlink (HD/CD recorder)...

als je digitaal afmixt,kun je nooit de maximale headroom van elk spoor gebruiken,omdat bij elk spoor wat je opneemt de som van alle sporen omhoog gaat...en in het digitale domein kun je niet clippen,dus moet je volumes weer zachter gaan zetten...op een analoge mixer is dat veel gemakkelijker te regelen,plus dat eventueel clippen geen kwaad kan en vaak juist die prettige (lichte) distortion geeft...

veel mensen lossen het op met (overmatig) gebruik van compressie en limiting,wat in veel gevallen leidt tot een onnatuurlijk klinkende platgeslagen mix (wat ook de dynamiek niet ten goede komt)....terwijl als je het analoog zou afmixen,de mix van nature al harder klinkt,zonder dat je alles plat hoeft te compressen...

volgens veel mensen (ook uit de software en geluidskaarten industrie) is dat (summen) het grote nadeel van digitaal afmixen,vooral afmixen in je sequencer ; daarom komen verschillende merken nu ook met analoge summers,die niets anders doen dan je digitale signaal analoog bij elkaar mixen...zo heb je de voordelen van digitaal,maar toch een natuurlijk klinkende mix....

als je dan ook nog eens werkt met een combinatie van software en hardware,is er geen mens die het verschil meer hoort tussen beiden....en heb je een natuurlijk klinkende,warme mix....want dar ging het toch over in deze draad ? ;)

Back