[snippet] Buurman

tsuba42

Ingeburgerd
Dit is een stukje van een track die ik aan het maken ben samen met een vriend. Hij is (onder anderen) dichter, ik heb onder één van zijn gedichten muziek gezet.
Het is alleen een stukje van het einde van de track, het gaat me er vooral om: hoe is de mix? Hoe zit de stem in de mix? Moet ik nog iets aan de stem doen, of zo laten?

Ik heb 'm vanmiddag even op m'n werk geluisterd, over PC speakers, en dat klonk vreselijk, de stem zat er veel te hard in, je hoorde bijna geen muziek. Dat heb ik een beetje aangepast en het resultaat kun je beluisteren via deze link:
Buurman

Origineel geplaatst door JeanV
Kort maar krachtig!

De volledige track is een stuk langer hoor, maar die wilden we (nog) niet posten.

Nog iemand op- of aanmerkingen?

Er zitten wat volumewisselingen in die stem, waardoor niet alles even goed verstaanbaar is. Beetje compressie over de stem zal wonderen doen denk ik!!
En een beetje minder galm op die stem (of kortere decay) >> klinkt imo heel onnatuurlijk zo; tenzij het bedoeld is als sprookje.. :)

Ik vind het idee van poezie en spoken word erg aantrekkelijk maar hoe het op deze manier is gedaan nou weer net niet! 8)

Het klinkt me wat te zingerig ingesproken..

maja smaken verschillen..

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind het idee van poezie en spoken word erg aantrekkelijk maar hoe het op deze manier is gedaan nou weer net niet! 8)

Het klinkt me wat te zingerig ingesproken..

maja smaken verschillen..

Tsja, misschien moet je ook de hele track horen om hem goed te kunnen waarderen, maar ik heb 'm hier vooral gepost om kritiek te krijgen op hoe de stem in de mix zit, niet op de muziek/stem/tekst zelf...

Dus wat Remmelt zegt, daar ga ik als ik weer thuis ben 's goed naar kijken/luisteren.

En voor wie geïnteresseerd is: Dit is de website van de dichter in kwestie, die vooral ook vuurspuwer is.

Back