Frostwave Resonator

CraZ

..
Het zit al een tijdje in mijn hoofd.. het aanschaffen van een Frostwave Resonator. Helaas heb ik in Nederland (nog) geen dealer kunnen vinden.

De Resonator is een reproductie van het Filter in de Korg MS20, en bestaat uit een 12dB highpass filter én een 12dB lowpass filter in serie. Beide met cutoff en resonance controls.. en ja, zelf-oscillatie is mogelijk (nét als bij de MS20 zelf... in tegenstelling tot bijvoorbeeld de kleine CS synths van Yamaha).

De klank van de resonator komt volgens vele reviews en testen akelig dichtbij die van de Korg zelf.. en sommige reviewers wijten de verschillen die ze wél constateren aan de kleine variaties in de specs van componenten (hetzelfde verschil zou volgens deze benadering ook tussen 2 verschillende MS20's kunnen bestaan).

Helaas heeft de resonator geen modulatie on-board. Maar CV inputs zijn beschikbaar voor zowel de cutoff frequenties.. alsook voor de resonance (dat had de MS20 zelf niet!).

In combinatie met een losse envelope follower en/of LFO kun je alle modulatie-mogelijkheden van de MS nabouwen.. en daar zelfs nog een schepje bovenop doen. Vooral de combinatie met een Moogerfooger Controlprocessor (de CP-251) blijkt heel interessant.

Prijs van de Resonator ligt rond de 220 Euro. De Moogerfooger zie ik ergens voor 380 staan.. maar ik kan me niet voorstellen dat ie overal zo duur is.

Kheb er eentje... Neem 'm met de meeting mee...
Tis echt een Yammie ding, en een mooi excuus voor een trippie naar Down Under:P :P

Ah.. te gek!

Ah.. te gek!

Mooi mooi.. kijk ik krijg mét de dag meer zin in die meeting. Als ik mijn Filterbank er bij heb.. ben ik benieuwd wat er gebeurd als ik de envelope follower van de Sherman als input gebruik voor bijvoorbeeld 1 van de 2 cutoff frequenties van de Resonator..

Arrghh.. en zo nog duizend andere ideëen.

Re: Ah.. te gek!

Re: Ah.. te gek!

8D ook al meer ideeen dan tijd...8D

oude tread maar okay, ik kwam de frostwave wederom tegen.

craz, heb je hem nog gekocht en/of weet je of hij ergens te koop is?
ik ben wel benieuwd naar gebruikers, Ik heb een ms20 maar wil er nog een bij dus.

Er bestaat ook nog de filtered coffee, meer uitgebreid dan de resonator volgens mij..heeft iemand die mischien??

Attachments

• res.gif
    res.gif
    24,2 KB · Bekeken: 122
Origineel geplaatst door Social Narcotic
Er bestaat ook nog de filtered coffee, meer uitgebreid dan de resonator volgens mij..heeft iemand die mischien??

Welke is beter?

Back