Alpha Juno + SE-50 = K-Station ???

gekko

Stamgast
Hoi,

Misschien een rare vraag, maar hoe verhouden de Alpha Juno plus Boss SE-50 zich tot een Novation K-Station. Dit vraag ik omdat ik meer op de bank, gezellig met m'n vriendin, wil zitten. En dan is een Juno met losse fx-bak vrij lastig en lijkt me een K-Station makkelijker.

Ik wil dus wel eens een hoover uit een K-Station horen. En verder ben ik zeer benieuwd naar de reverbs van de K-Station (is deze stereo?), kan iemand mij b.v. een 909-clap met verschillende reverbs laten horen.

Groeten en alvast bedankt,
Gekko.

Hmm, jij met een K-Station op je schoot met koptelefoon gezellig naast je vriendin op de bank. Leg eens uit hoe je dat doet (of denkt te gaan doen), mij is het nog niet gelukt :D

Of maakt alleen je aanwezigheid de sfeer al gezellig?

Origineel geplaatst door crx303
Hmm, jij met een K-Station op je schoot met koptelefoon gezellig naast je vriendin op de bank. Leg eens uit hoe je dat doet (of denkt te gaan doen), mij is het nog niet gelukt :D

Of maakt alleen je aanwezigheid de sfeer al gezellig?

't lijkt me inderdaad veel gezelliger als jij de alpha juno op schoot neemt en zij het effecten apparaat. En mocht je eens willen afwisselen.... dan draai je het gewoon om. In volledige harmonie hoovers maken. Oneindig veel plezier.

Daarbij een K-station weegt toch nog een kilootje of 4. Ik vraag me af, ook als ie nog een beetje warm word, hoe gezellig dat nog is. :)

Re: Alpha Juno + SE-50 = K-Station ???

Origineel geplaatst door gekko
Misschien een rare vraag, maar hoe verhouden de Alpha Juno plus Boss SE-50 zich tot een Novation K-Station.
De K-station heeft 3 onafhankelijke oscillators per voice en 8 stemmen - en een arpeggiator, de Juno heeft die niet. Hoovers - geen idee, want de hoover-truck baseert zich op PWM op de zaagtandgolf.

Volgens mij is het nog gezelliger als je vriendin eens bovenop jou komt zitten ipv zo'n suffe synth.

Lekker snel, al die reacties! Maar helaas geen sampletjes

Inderdaad mijn aanwezigheid is al voldoende om het gezellig te maken, en ik zet de koptelefoon niet oorverdovend. Verder ben ik niet bang voor de schoottemperatuur, mijn vriendin is zwanger en dus nu ook een beetje zwaar voor mijn schoot. En ik zal niet uren met de K-station op mijn schoot zitten, hooguit 1 uurtje ofzo.

De hoover is inderdaad gebaseerd op PWM op de blokgolf en/of de zaagtand, maar ook de vieze chorus van de Juno. Ik verwacht ook geen exacte kopie van een hoover uit de K-station, maar wel iets hooverachtigs, 2 blokgolven met PWM b.v., iets ge-detuned van elkaar, en met osc3 als sub, chorus erop.

Misschien dat iemand ook nog een vocal-sampletje door de reverb heen wil sturen en het mij wil laten horen!

Gekko.

Of je een echte dikke hoover a la Juno uit de K-station kan halen? Ik betwijfel 't. En de reverb uit de K-station? Die vind ik persoonlijk behoorlijk slecht. Smeert echt onwijs dicht. Ik weet niet hoe de SE50 klinkt, maar de K-station reverb zou ik niet al te veel gebruiken.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Of je een echte dikke hoover a la Juno uit de K-station kan halen? Ik betwijfel 't. En de reverb uit de K-station? Die vind ik persoonlijk behoorlijk slecht. Smeert echt onwijs dicht. Ik weet niet hoe de SE50 klinkt, maar de K-station reverb zou ik niet al te veel gebruiken.

inderdaad!

Echt te vreselijk die revurp (van de Novations).

't feit dat ze zwanger is komt waarschijnlijk doordat ze iets te vaak op je schoot had gezeten of niet? ;-) succes met de kleine!

Hoovers haal je alleen zo als ze horen te klinken uittde @J..
De andere sounds die je uit de @j haalt zijn overigens geen van alle na te maken op een va'tje...

Analoog is echt...va is nep analoog!! .

Origineel geplaatst door Slolov
't feit dat ze zwanger is komt waarschijnlijk doordat ze iets te vaak op je schoot had gezeten of niet? ;-) succes met de kleine!

Ja, en als ze nou stil bleef zitten, was er niks aan de hand geweest! :D

een goede steady beat doet wonderen hey!

Origineel geplaatst door OnAcid
inderdaad!

Echt te vreselijk die revurp (van de Novations).

Weten jullie dan wel een kleine synth met audio-input en een goede reverb (Access Virus Indigo???) ?

imageup.gif

heeft gelijk, je zal toch echt even naar een (grotere) zaak moeten gaan luisteren + testen.

Novation lijkt niet op Roland, ook niet qua geluid. En zéker niet op een analoge Roland, al dan niet met efx-bakkie.

Toch succes ;)

een Hoover? J Edgar Hoover? Of een stofzuiger? :D

Nee, even zonder gekheid: de reverb? Niet doen, lekker droog laten...de reverb is eigenlijk best !@$#.

Een klank zoals boven beschreven zou wel kunnen, en een vieze chorus? Gewoon ontstemmen die handel of met de LFO's klooien...get creative!

Elke synth heeft zo zijn voordelen en karakteristieken. Ik vind het altijd raar om te doen alsof elke piano moet klinken als een Steinway of elke synth een Supersaw of een "hoover" moet kunnen.

Een K-Station is geen Juno. Met veel programmeerwerk lijkt ie er wellicht op, maar hij blijft een K-station. Of je dat mooi vindt, da's vers twee.
Ik heb er in elk geval prima klanken in gemaakt die ik met mijn Nord of welke andere bak dan ook niet maken kan en vice versa.

Tsja...

Een k station is didgitaal en een juno1 is analoog....
Waarom neem je geen mks-50 met een midi controllertje? :D
Of een laptopje met de v-station erop?
Die klinkt precies het zelfde als de k-station...
Probeer de demo versie es ofzo.

Heb trouwens al k-stations voor 200 euro kunnen krijgen.
Betaal er vooral niet te veel voor...

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ga eens naar de winkel en probeer er een paar uit. En staar je vooral niet blind op een hoover of een slechte reverb...

Een goede hoover is gewoon een indicatie over hoe warm, vol, vet en dik een synth kan klinken. De reverb is bedoeld voor korte drum en fx geluidjes, evt. via een audio-in.

Ik heb wat demootjes geluisterd van de K-station, ben toch niet echt kapot van de resonance.

Microkorg!
Micron! (geen fx maar schijnt wel leuk te zijn)
Waldorf micro q keys
Acces virus indigo!

Jij een 909 en je vriendin een 303 op schoot?

:D

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Microkorg!
Micron! (geen fx maar schijnt wel leuk te zijn)
Waldorf micro q keys
Acces virus indigo!

Jij een 909 en je vriendin een 303 op schoot?

:D

De Microkorg heeft volgens mij geen reverb.

De programmeerbaarheid van de Micron is voor mij een vraagteken, deze heeft trouwens wel een reverb. Is de micron goed te programeren met 1 draaiknop? De @J heeft natuurlijk ook maar 1 knop, maar heeft ook maar beperkt aantal parameters. Lijken de Roland-filters een beetje?

De Waldorf en de Access lijken me 2-hands vrij moeilijk te vinden en prijzig, maar...

Mijn vriendin met een 303, ik kan er van dromen, maar ze vindt Techno niet veel aan =(

Back