VSTunnel

Raph

LAAG
Gek genoeg kon ik hier nog geen thread over vinden...

Announcing The New Revolutionary VSTunnel Plug-in.

The new revolutionary VSTunnel Plug-in is now available. Start connecting several sequencers over the internet bringing musicians from all over the world to easily play their sessions together. No travelling. No studio bookings. All participants have the opportunity to create or join public and private sessions.

Check: http://www.vstunnel.com/en/

Met dit ding kan je dus samen online loopjes bouwen (en volgensmij kunnen de gebruikers ook verschillende hosts gebruiken) , ik heb het net ff met een andere gast gedaan en het werkt erg lekker....je moet wel goed op elkaar afstemmen, maar daar is ook de chatbox voor.

De demo heeft als limitation dat je niet kan saven en dat de geluidskwaliteit niet in te stellen valt.

Een soort collab dus eigenlijk... klinkt boeiend.
Zelf heb ik nooit de intentie gehad Collab te gebruiken, maar als er
hondereden lui aan het klooien zijn waarmee je real-time spul
kan uitwisselen is VSTunnel best cool.
Ik vrees dat het het geld niet waard zal zijn aangezien zoiets
leuk is voor een paar dagen.

Origineel geplaatst door koekebakker

Ik vrees dat het het geld niet waard zal zijn aangezien zoiets
leuk is voor een paar dagen.

Om maar even terug te komen op die paar dagen. Ik gebruik het nu al een week ofzo en vervelen gaat het echt niet. Samen muziek maken is toch gewoon mooi!

Gister met een maat uit australie weze jammen...works like charm*D

En als je het allemaal wil opnemen zet je gewoon ff voxengo recorder erachter :).

Btw: aan de demo heb je genoeg hoor....ik zie namelijk geen limitations.

Misschien is het ook nog wel een idee om een synthforum room te maken.....

Origineel geplaatst door Raph
Misschien een ideetje om op een bepaald moment een synthforum room aan te maken voor de mensen die met elkaar willen jammen.
:)

Goed Idee!
Misschien moet je er werk van maken.

blabla

Ik stel voor dat als we gaan jammen we hier de volgende dingen afspreken.

(Private session)
Room name: Synthforum
Room password: ???

Room geopend op:
Datum:
Tijdstip:

Genre: (die niet als regel maar als richtlijn dient)

Meld u maar aan mensen :biertje:

'there is no private session with this name!' ?

doe ik iets fout..?

Ik heb maar een public room aangemaakt 'Synthforum'

Open : 20.30

Ik host nu.. vette kick.. ! cool man..

Snap er alleen geen bal van.. korte uitleg..?

Jongens hoe werkt het??

Ik wilde gisteren even inloggen in jullie sessie, maar ik kreeg te zien dat deze niet meer actief was.

Wat me opviel was dat er maar twee publieke sessies waren, waaronder die van jullie. Dus ik vraag me af of dit komt door dat het proggie niet zo fijn werkt en dus weinig mensen het gebruiken, of omdat er gewoon weinig mensen behoefte hebben aan een publieke-sessie.

Jullie kunnen daar vast antwoord op geven :)

Mikula....beluister onze techno sessie maar eens (check jazper zn link)

De rede waarom er bijna geen public sessies zijn is omdat je dan kans heb op mensen die binnenkomen om de boel te verzieken.

Origineel geplaatst door Raph
Mikula....beluister onze techno sessie maar eens (check jazper zn link)

De rede waarom er bijna geen public sessies zijn is omdat je dan kans heb op mensen die binnenkomen om de boel te verzieken.

Ik heb geen geluidskaart op mijn werk, maar ik zal vanavond even luisteren.
Maargoed, een leuk nummer betekent niet dat het pluggie werkt zoals je hadden verwacht :).

Ik voel er wel wat voor om zondag zelf even een sessie te hosten. Als er mensen zijn die een beetje into jazz/soul/triphop zijn, dan hou ik me aanbevolen :D

Back