VSTunnel

Origineel geplaatst door Jazper
Jam 4 is waarin jij live speelt frank.. maar daar zaten we met z'n 6'en volgens mij.. levels compleet in het rood.. geen gehoor.. maar zeer goede jam.. ff op 128k. hoger heeft geen zin.. echt zonde.. :(

-moet nog even uploaden-

Jam 4 ok, ik heb als codering gebruikt de datum en eindtijd.

Het gevoel is goed, de geluidskwaliteit is echter niet denderend. Zal nog even kijken of ik hem alsnog op 192 zal aanbieden...

Cool, bedankt voor het opnemen FrankH! Grappig om terug te horen.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe je die upload opties (permanent, on stop) effectief gebruikt? Ik zat er maar een eind mee te kloten.

Bij permanent wordt gewoon alles wat je inspeelt (opgenomen of niet) doorgestuurd?
Die on stop mode is me niet helemaal duidelijk, er wordt niets doorgestuurd totdat je op stop/play klikt ofzo? Dus eigenlijk alleen opgenomen/gesequenced spul wordt dan doorgestuurd?

Zo nog eens even kijken...

Ik ben er ook nog niet helemaal uit.. maar ik gebruik fruityloops.. en dan gaat vstunnel op insert20..

En elke kanaal dat ik aanmaak gaat dan standaard via de master.. en als het goed klink/past.. dan mix ik het langzaam (of beuk) erin.. (nadat ik insert20 geselecteerd heb dus.)

Jam4 is klaar met uploaden.. staat 3 post terug. :) ik ga tukken.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Cool, bedankt voor het opnemen FrankH! Grappig om terug te horen.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe je die upload opties (permanent, on stop) effectief gebruikt? Ik zat er maar een eind mee te kloten.

Bij permanent wordt gewoon alles wat je inspeelt (opgenomen of niet) doorgestuurd?
Die on stop mode is me niet helemaal duidelijk, er wordt niets doorgestuurd totdat je op stop/play klikt ofzo? Dus eigenlijk alleen opgenomen/gesequenced spul wordt dan doorgestuurd?

Zo nog eens even kijken...

Deze jam is zeker leuk om te horen. NB. was voor mijn de eerste met VSTunnel.

De "on stop" begrijp ik ook nog niet helemaal. Ik gebruik Ableton Live 5.0.3 maar speel de dingen toch allemaal zelf in op externe hardware. Ik zie VSTunnel dan ook meer als een stereo bus dan loop sampler hoewel dit natuurlijk wel de achterliggende techniek is. En er zijn nog een paar dingen die ik nog niet helemaal door heb. Maar wat ik nog wel kwijt wil is het gewoon werkt, geen problemen op wat voor manier dan ook. Een geniaal concept.

Frank, je gebruikte externe hardware? Hoe had je dat gedaan? Had je ze opgenomen of zit je hardware direct op de inputs van je audio interface? Wel grappig dat er dan zo weinig latency optrad.

Nog niet echt veel gebruikers zo lijkt het. Gister tot 3:30 een sessie open laten staan maar niemand joinde. Misschien straks nog eens proberen.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Frank, je gebruikte externe hardware? Hoe had je dat gedaan? Had je ze opgenomen of zit je hardware direct op de inputs van je audio interface? Wel grappig dat er dan zo weinig latency optrad.

Nog niet echt veel gebruikers zo lijkt het. Gister tot 3:30 een sessie open laten staan maar niemand joinde. Misschien straks nog eens proberen.

Juno 106 en Nord Lead 3 via RME QuadMic analoog naar ADI-8 Pro over ADAT naar Multiface door Cardbus via ASIO naar Ableton Live en vervolgens via VSTunnel over UDP / IP naar jou.

De latency is het probleem niet. Als ik het goed begrijp werkt het als volgt; VSTunnel verstuurd geen audio-STREAM maar verstuurd op de maat / beat gesynchroniseerde loops. Kortom, wat ik speel hoor jij pas 1 maat dus bijna 2 seconden later. Omdat het op de beat is merk je hier niets van. Kan iemand mij vertellen of ik het zo goed heb begrepen?

net voor het eerst mee geklooid, echt te gek!!
dit was zeker niet de laatste keer :okdan:

Origineel geplaatst door Raph
Omdat de sessie gister was...
Je kan zelf ook altijd een room aanmaken:eureka:

nee, dat bedoel de ik niet. Ik bedoelde dat hij aangeeft dat ik niet mijn internet verbinding aan heb staan alleen hij staat wel aan.

@Blabla

volgens mij kan je niet connecten, omdat je firewall je connectie blokkeert.

heeft er iemand nog zin om vanavond te jammen??

Back