[Yamaha] CS6X plugin software werkt niet!!!

Cubik_Planet

Knoppofiel
:( :( :(

Yamaha levert bij zijn CS6X en S80 van die mooie plugin software die je kunt installeren op je PC..... Met die software kun je dan je voices grafisch editten en weer terug sturen naar je synth..... errug mooi..... maar het werkt niet onder Windows 2000!!!!!!!!

Is Yamaha niet met zijn tijd meegegaan en blijven hangen bij Windows 98 of zo...???

Iemand ervaring met hetzelfde en dan samen uithuilen =(
of is er toch een sprakeltje licht :eureka: in deze donkere dagen voor kerts!!!

Thnx alvast

CP

Aha ik zie het al.
Weer een klant voor een T-shirt met als opdruk
'Ik ben genaaid door Yamaha en ik vond het niet eens lekker'

Het lijkt wel of ze van een andere planeet komen soms.

Maar eh, dual boot dan maar?

Welke editor bedoel je? De native CS6x/S80 editor of die voor de Plugin (PLG) boards ????

Was die native editor niet bedoelt als plugin-progje voor XGWorks (lite) ??? Voor XGWorks is/zijn er (een) patch(es) voor Windows 2000 en XP beschikbaar...
Probeer eens bij www.yamaha.co.uk of op www.yamahasynth.com ....

voor de Plugin boards zijn er geruime tijd al standalone editortjes te downloaden.

Origineel geplaatst door fuse
Aha ik zie het al.
Weer een klant voor een T-shirt met als opdruk
'Ik ben genaaid door Yamaha en ik vond het niet eens lekker'

Dat snap ik dus niet, mensen die vinden dat Yamaha geen goeie support geeft. Wellicht ben ik dan een uitzondering, want ik krijg wel goeie support.
Ik heb meestal binnen een paar dagen antwoord als ik een vraag stel (en het maakt niks uit of dat nu Yamaha UK, US of NL is).
Een tijdje geleden kreeg ik een complete SU700 sampler draagtas gestuurd, met allerlei software, demos, editors erin.

Ik heb een keer voor de grap tegen iemand van Yamaha UK gezegd dat ik van hen nog nooit iets voor niks gekregen had, en mocht spontaan 5 midi files uit de XG library uitzoeken (kosten toch normaal $ 4.50)

Origineel geplaatst door LeonMols
Welke editor bedoel je? De native CS6x/S80 editor of die voor de Plugin (PLG) boards ????

Was die native editor niet bedoelt als plugin-progje voor XGWorks (lite) ??? Voor XGWorks is/zijn er (een) patch(es) voor Windows 2000 en XP beschikbaar...
Probeer eens bij www.yamaha.co.uk of op www.yamahasynth.com ....

voor de Plugin boards zijn er geruime tijd al standalone editortjes te downloaden.

Mijn XGWorks Lite werkt helemaal niet....maar thnx to you heb ik nu een patch gevonden.... ga het vanavond ff proberen....

Thnx so far!!!

CP

Gevonden, gedownload en geprobeert....

IT WORKS!!!!!!!!!!!!

Thnx guys..... kan ik naar hartelust editten nu!!!!

Topic mag dicht van mij!!

CP

Ikzelf heb ook een yamaha CS6x, maar heb nog nooit gebruik gemaakt van software editors voor synths ...

Is dat wel handig ?
Ik vrees er altijd voor dat er iets verkeerd gaat en dat bv. al mijn ander klanken wegzijn ...

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Beatbrothers
Ikzelf heb ook een yamaha CS6x, maar heb nog nooit gebruik gemaakt van software editors voor synths ...

Is dat wel handig ?
Ik vrees er altijd voor dat er iets verkeerd gaat en dat bv. al mijn ander klanken wegzijn ...

Greetz Bart !

Daarom is het belangrijk om backups te maken. Vroeger (en nu nog wellicht) gebruikte men gewoon pen en papier om alle instellingen van de knopjes en schuiven te noteren (patch sheets heette dat denk ik), met de meeste toestellen kan dat tegenwoordig door gewoon alles te dumpen naar een externe sequencer (soft- of hardware) of, indien voorzien, op geheugenkaartjes zoals CF, PCMCIA,...
Als er dan al eens iets fout loopt, en je moet bv resetten, dan moet je enkel je dump terugsturen naar je toestel en je hebt al je geluiden en andere instellingen terug zoals voorheen, toen het allemaal nog goed liep.
De meeste toestellen hebben wel een batterij die bij het uitschakelen alle instellingen, eigen gemaakte patches enzo wel bewaart maar een batterij houdt er ooit ook eens mee op, en soms veel vroeger dan voorzien, dus ook dan is een backup een 'must'.
Velen zien dit als een vervelend karwei maar dat hoeft het echt niet te zijn hoor want vele editors kunnen vaak dergelijke backups zo voor je uitvoeren en zo lang duurt dat ook weer niet.
Beter af en toe een paar minuutjes besteden aan backups maken dan dagenlang te moeten zoeken naar die ene vette klank die je kwijt bent gespeeld.
We maken toch allemaal geregeld backups, niet :)

Wat ik doe is als volgt....

Ik edit een klank en die sla ik dan op, op de SmartMedia kaart.... op die manier hoef je niet aan je standaard klanken te komen... en kan je dus latijd terug gaan naar het origineel.....

SmartMedia ..... I love it!!!

CP

Als ik een eigen klank heb, die bij een bepaald nummer hoort, dan sla ik die ook nog eens in/bij dat nummer op als sysex data, in een midi file (of wrk file) .. Wel zo handig !

Back