Tr-707 Kapot ?

Arnoid

Ouwe rot
Ik heb twee dagen geleden een tr-707 gekocht.
En ik als probeer voor bvb een nieuwe pattern aan te maken, doe ik eerst shift- step wright dan clear in houden voor de pattern te wissen. Als ik dan op start duw en gij begint te lopen kan ik alleen maar de steps instellen van de crash en de cymbal :confused: . Ik probeer dan een ander instrument te kiezen dan zie ik dat pijlke in het scherm veranderen maar ik kan geen steps instellen :confused: :stupid voor deze instrumenten alleen voor de cymbal en de crash.
Zou iemand kunnen weten aan wat dit zou kunnen liggen ?
Keb geen orginele adapter wel één van 12 volt.

is een bestaand pattern ook niet te wijzigen, of kan je dan ook alleen maar cymbal en crash wijzigen?
(dus niet pattern clearen)

Zat er een manual bij?

Nee maar kheb de manual kunnen afdrukken je kan ze vinden op www.rolandus.com

is een bestaand pattern ook niet te wijzigen, of kan je dan ook alleen maar cymbal en crash wijzigen?
(dus niet pattern clearen)

Je kan een bestaand pattern wijzigen en clearen maar alleen voor de ride en cymbal dus eigenlijk de twee laatste samples... maar als bvb factory reset doet zie je alleen bolletjes bij de ride en de cymbal en bij accent bij de andere niet?
Maar je kan ze wel clearen die patterns en als je dan een nieuw wil schrijven met step wright kan je weer alleen maar steps doen oplichten van de ride en de cymbal (dat zie je ook die bolletjes in het scherm). Ik kan een ander instrument kiezen en kzie dat pijltje veranderen maar als ik dan op een steps duw gebeurt er gewoon niets hij blijft gewoon lopen en kzie geen bolletjes in scherm.
Maar als ik de machine opstart en ik duw op de pads kan ik alle samples horen alle 16.
Kweet het ook nie meer ze ??

niet logisch, maar misschien wel de moeite van het proberen waard.
Batterijen vervangen/weglaten?

nog iets dat misschien niet logisch is, maar wel zou kunnen helpen is het volgende:

It's possible to erase the data you recorded in tap mode. WHile the pattern is playing and you are in tap mode, hold down clear while pressing the step key that correspondds to the instrument whose data you want to clear and the rhythm data will be cleared as long as you hold down the two keys. It is also possible to hold down shift and multimple step keys to erase multiple parts at once.

bron: http://www.student.oulu.fi/~vtatila/tr-707.html

niet logisch, maar misschien wel de moeite van het proberen waard.
Batterijen vervangen/weglaten?
dat heb ik al geprobeerd heeft geen effect

It's possible to erase the data you recorded in tap mode. WHile the pattern is playing and you are in tap mode, hold down clear while pressing the step key that correspondds to the instrument whose data you want to clear and the rhythm data will be cleared as long as you hold down the two keys. It is also possible to hold down shift and multimple step keys to erase multiple parts at once.

Dit is nie echt het probleem ik kan de patterns clearen maar als ik bvb een nieuw pattern wil aanmaken kan ik alleen de steps van de ride en de cymbal instellen de rest kan ik selecteren maar als ik step probeer in te stellen lukt me dit niet.

Maar ik ga dit toch eens proberen je weet nooit.

Thx voor de informatie

Nee dat lukt mij ook niet...:stupid
Maar er komt vnvd of morgen iemand die ook een tr-707 heeft eens kijken.
Maar kbetwijfel of hij het probleem zal vinden.
Kvin het zeer raar dat ik de samples nog kan horen maar dat ik ze nie kan programmeren.
Keb em ook al een slave geschakeld met men korg es-1 als master en hij speelt perfect mee maar tluk mij ie om hem vanuit die korg te programmeren.
Nuja kga blijven zoekn tot dak vind wa er aan scheelt.:walker:

Misschien was ie daarom zo goedkoop?
Ik zou het wel zeggen tegen de verkoper aangezien jij niks wist van het probleem...

Gelukkig dat ie weer doet in ieder geval.

Misschien was ie daarom zo goedkoop?
Ik zou het wel zeggen tegen de verkoper aangezien jij niks wist van het probleem...

Gelukkig dat ie weer doet in ieder geval.

Ik heb de verkoper verschillende malen proberen te bereiken via mail en telefoon maar hij liets meer van hem weten. :( :duivels:
Nuja kga mij der niet meer in opjagen of verdiepen hij is vermaakt en tis dat da telt.

Mja,

weet je gelijk dat ie er vanaf wist.....;(

Veel succes ermee

Back