Mixing Contest

trigg

Brass Intelligence
In een aantal hevige discussies omtrent analoog en digitaal mixen in deze thread, is het idee naar voren gekomen om een mix-contest te houden. Het idee van deze contest is niet zo zeer dat er prijzen te winnen zijn, maar het is meer een soort vergelijkend warenonderzoek.

Bassio heeft onderstaand materiaal aangeleverd wat beschikbaar is om te mixen:

Origineel geplaatst door bassio
ok , ik heb de losse tracks van godsdienstwaanzin in een zippie gepropt . wav 24 bit 44.1khz.

de zip is 81Mb en is HIER te downloaden

in principe kan je de tracks allemaal het zelfde begin punt geven om het arangement te laten kloppen .

ik hoop dat jullie er wat mee kunnen .

Iedereen mag op zijn eigen manier een mix maken, de deadline is 1 november

Om de contest eerlijk te houden leek ons het verstandig te zorgen dat men bij het luisteren niet
weet wie welke mix gemaakt heeft. Fuse wil hier zijn steentje in bijdragen:

Origineel geplaatst door fuse
Mensen kunnen mij een PB sturen met een link zodat ik ze op m'n site kan zetten.
(Of via ftp iets regelen)
Geef ik ze een naam op volgorde van binnen krijgen. (mix1 mix2 etc)
En krijgen de mensen die naam terug gemailed zodat ik zelf ook niet vals kan spelen.

Zorg dat je je mix minimaal in 192kbps MP3 aanlevert en paas je uiteindelijke mix naar Fuse!
Details over de manier van stemmen e.d. volgen nog!

Iedereen veel suc6 met mixen!!

Laatst gewijzigd:
Re: Mixing Contest

Origineel geplaatst door trigg

Zorg dat je je mix minimaal in 192kbps MP3 aanlevert en paas je uiteindelijke mix naar Fuse!
Details over de manier van stemmen e.d. volgen nog!

192kbps echt minimaal. 320 is al veel beter en acceptabel.

Hoi Allemaal,

Ik ben hier nieuw en het onderwerp 'digitale kilte toevoegen in analoge warmte' was één van de eerste onderwerpen die ik hier las op het forum en vond het wel eens leuk om eens iets anders te mixen omdat ik steeds midi aangestuurde (plug-in)synths opneem :D

Dus ik doe hier alvast eens aanmee en hoop niet te hard een blauwtje te lopen :o: :D

Origineel geplaatst door bassio
het is MNIMAAL 192kbps , als je zelf vind dat dat meer moet zijn ,dan moet je het zeker doen .
lijkt mij overbodig om allemaal dezelfde mp3 encoder te gebruiken .

Dit lijkt mij eigenlijk juist wel verstandig. Aangezien we hier letten op de kwaliteit van het geluid en mp3 encoders hier in een verschil kunnen maken (ze schijnen verschillend te klinken). We kunnen natuurlijk ook allemaal waves uploaden, iedereen dezelfde bitdepth/samplerate? :D

en hoe zit het eigenlijk met de samples die je ons voorschoteld. mogen we die zelf nog vernaggelen met hard of software of mogen we alleen je "droge"samples gebruiken?

het is geen REmix contest.
in princiepe was dit een :" hoe krijg ik een digitale opname warm" thread .
aangezien dit een eindeloze discusie werd , is er deze mixing contest in het leven geroepen , aangezien al mijn opnames digitaal zijn heb ik ze geupload in een zippie die je kan downen , zie ze maar eens "warm" te krijgen , (zowel met hard of software). als je daarvoor een fx gebruikt , waarom niet .

ik ben in iedergeval benieuwt naar de inzendingen , en al helemaal wat de winaar heeft gebruikt (aan gear dan)

en nee , wav files is geen goed plan . gebruik de encoder die JIJ het lekkerste vind klinken , het wordt vast de winnaar.

Laatst gewijzigd:
...ehm...

niet om te zeuren hoor, maar waarom bestaan de tracks uit gecombineerde instrumenten?

...dan is het geen mixen, maar faders in verhouding zetten, niet?

Origineel geplaatst door B.S.E.
...ehm...

niet om te zeuren hoor, maar waarom bestaan de tracks uit gecombineerde instrumenten?

Hmm, daar heb je wel een puntje mee, zijn er anderen die dit ook zo ervaren?
Ik heb zelf de tracks nog niet beluisterd, maar zal dat effe doen..

Bassio: is het nog mogelijk de tracks verder op te splitsen??

Origineel geplaatst door B.S.E.
...ehm...

Ik had idd de verhouding kick en 808 bass drum wel willen aanpassen maar die zitten idd op dezelfde track, evenals de cymbals en crash, en twee verschillende snares.

Toch kon ik veel meer doen dan alleen maar "faders in verhouding zetten" dus ik zou zeggen gebruik je fantasie.
Ik vind 12 tracks zeker voldoende, zeker gezien het feit dat het in de tijd van "analoge warmte" soms wel met minder tracks gedaan moest worden....

Wat mij betreft zo laten dus, anders kan ik, en mischien nog meer mensen, weer opnieuw beginnen.

In de praktijk zul je ook niet alles altijd helemaal als losse tracks krijgen dus wat dat betreft lijkt het me niet onoverkomelijk dat qua drums ea bij elkaar zit. Dat maakt het zelfs leuker zelfs want dan moet je compromissen sluiten om alles in die track zo goed mogelijk te laten klinken ipv de afzonderlijke sounds.

En op zich klinkt alles droog bij elkaar al redelijk af. Maar de uitdaging is natuurlijk om te kijken wat je er nog meer mee kan doen.

@Richard2000
Hij is binnen, alleen ff kijken waar hij precies terrecht zal komen.

@All

Links graag, anders raakt m'n mailbox oververhit.

Origineel geplaatst door radiance
Wat mij betreft zo laten dus, anders kan ik, en mischien nog meer mensen, weer opnieuw beginnen.

Dat is waar, we houden het dan gewoon zo....

creatief omgaan met de middelen die je hebt he ;)

Back