TC UnitY/02r OS update vraag

geenlidmeer081224d

Gedeactiveerd account
Ik zit met een vraag over de TC UnitY die in mijn mixer zit, in het huidige OS (2,10) zit een bugje, dat zo nu en dan voor vervelende kraakjes en piepjes zorgt. TC Electronics heeft die bug en nog enkele andere gefixxed en in V2,20 gestopt.

Nu moet ik om dat OS te uploaden een speciale kabel hebben/maken zodat ik de 02r aan de PC kan hangen (Meterbridge slot naar PS/2 ??) (zie attachement).

Nu ben ik met het maken van dit soort dingen altijd wat huiverig en ik denk ook niet dat ik een kabel zelf zou kunnen maken (nooit gedaan in ieder geval).

Mijn vraag is, is dit een bestaand type kabel zo, of moet je die werkelijk zelf maken en heeft iemand ervaringen ermee ? Ik wil het namelijk wel goed doen en niet iets in de vernieling helpen

Attachments

• pc_kabel.jpg
    pc_kabel.jpg
    33 KB · Bekeken: 107
Re: TC UnitY/02r OS update vraag

Origineel geplaatst door Carnivore
Ik zit met een vraag over de TC UnitY die in mijn mixer zit, in het huidige OS (2,10) zit een bugje, dat zo nu en dan voor vervelende kraakjes en piepjes zorgt. TC Electronics heeft die bug en nog enkele andere gefixxed en in V2,20 gestopt.

Nu moet ik om dat OS te uploaden een speciale kabel hebben/maken zodat ik de 02r aan de PC kan hangen (Meterbridge slot naar PS/2 ??) (zie attachement).

Nu ben ik met het maken van dit soort dingen altijd wat huiverig en ik denk ook niet dat ik een kabel zelf zou kunnen maken (nooit gedaan in ieder geval).

Mijn vraag is, is dit een bestaand type kabel zo, of moet je die werkelijk zelf maken en heeft iemand ervaringen ermee ? Ik wil het namelijk wel goed doen en niet iets in de vernieling helpen

ziet eruit als een standaard ps2 naar serial kabel .. maar die connecties zullen wel afwijken
je kan het iig door meten met een multimeter .. (op ohm zetten en door middel van wel of geen weerstand kan je uitvogelen welke pin aan welke zit )

maar ik zou het gewoon solderen .. en dan achteraf effe doormeten met een multimeter voordat je hem aansluit !

je kan ook nog effe mailen met yamaha om te kijken of het een standaard kabel is .. zij kunnen je het iig bevestigen of niet !

succes !

Haha mailen met Yamaha :P

Ik w8 nog steeds op antwoord op m'n vorige mailtje, maar bedankt voor de tip.. Zal het er nog eens op wagen.

--edit--

Als je het over de Duuvel hebt, krijg net antwoord op mijn eerder gestelde supportvraag :D Meteen die nieuwe vraag gereplyed naar ze 8o)

:) Van TC had ik binnen 2 uur een antwoord trouwens, rappe bedoeling daar

Kun je niet gewoon via midi updaten? Of is die firmware zo groot dat het niet gaat om een of andere reden?

En het lijkt me geen PS/2 aansluiting want die heeft in het midden geen pinnetjes. Eerder een Mac formaat seriele aansluiting. Dus wellicht dat iemand met een mac serieel/RS-232 kabeltje je kan helpen.

Jah er stond iets in de nfo van het OS over een Mac kabel, alleen voor PC moest je deze kabel in elkaar steken.

en via midi gaat dus schijnbaar niet, staat in ieder geval nergens vermeld in de manual van de UnitY

-edit-
II. Cable requirements:

To connect a PC to the 02R, a special cable is needed.
In the PC-end use a D-Sub 9 female serial connector.
In the 02R-end, use a MAC - serial DIN-Mini8 connector

Connection table:

PC MAC
1 Not Used
2 -> 5
3 -> 3
4 Not Used
5 -> 4 & 6 (Use both pin 4 and 6 on the MAC)
6 Not Used
7 1
8 2
9 Not Used

II. Installation:

This program requires that the Yamaha 02R and the PC is
connected with a RS422 serial cable. In addition to this, the
02R must be switched on and the automix recorder on 02R should
be stopped.

Is dat nog een gangbare kabel ?

Nope.

Dat wordt zelf solderen.

Trouwens briljant die opmerking dat je je mixer aan moet zetten om te kunnen opdaten. :dubbel:

Heb nu net een x-aantal zaken hier in de buurt gebeld of iemand z'n kabeltje, cq.. losse onderdelen heeft voor me.... guess what :erm:

Dus waar ik eigenlijk op hoop is dat er een forum lid z'n kabel (tegen betaling) overheeft, of even zin heeft om langs te komen met een dergelijk touwtje..... :koffie: staat klaar

Nou _0_ Yamaha schijnt zich te beteren

Geachte heer,

u kunt de Yamaha CCPC-3 kabel gebruiken (9pin -> MiniDIN) :

http://www.yamaha-europe.com/yamaha...ries/60_cables/10_cables/10_cables/index.html

U kunt het gewenste deel bij uw plaatselijke YAMAHA dealer bestellen. De prijs kunt u via uw YAMAHA dealer vernemen.

http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/service/120_dealer_locator/index.php

Met vriendelijke groet,

Christoph Dégardin
YMCE Service-Hotline
Siemensstrasse 22-34
25462 Rellingen bei Hamburg
Germany

support-benelux@yamaha.de

ccpc3_low_jpg.jpg
CCPC-3
Seriële To-host kabel voor een rechtstreekse verbinding tussen Computer (COM poort, 9pin of 15pin) en Keyboard, incl. verloopstuk 9/15pin en driver diskette (driver voor Win 3.11/95/98). Veel Yamaha Keyboards, Synths, Digitale Piano's, Toongenerators en andere apparaten hebben tegenwoordig een to-host poort (mini DIN aansluiting) voor een eenvoudige verbinding met een computer.

V2.20 staat erop !!!

V2.20 staat erop !!!

Net tijdens het eten viel me te binnen dat ik eenzelfde soort kabel destijds bij m'n M-Audio 8x8/s had gehad :stupid Even doorgemeten en het was idd de goede kabel.

V2.20 staat erop

Attachments

• unity.jpg
    unity.jpg
    81,3 KB · Bekeken: 94
Back