Yamaha CS60

Kijk,

Voor alle mensen met interesse,redeneer gewoon zo,het is een halve cs80 en je weet wat ze daar voor vragen...Ik vermoed dat de echte kenners wel weten dat je hier beter een deftig bod kan uitbrengen en er onmiddelijk kunt omgaan eerder dan proberen een koopje te doen....Ik kocht er enkele weken terug ééntje die in perfecte staat was voor een niet onaardig bedrag van 1250 euro's...En daar heb ik persoonlijk ondanks mijn andere anapoly's nog geen millieseconde spijt van gehad...

Let wel,als er dingen moeten aan hersteld worden dan zal dat op zich al een héle opdracht zijn,dus voor deze prijs moet je echt ééntje hebben die zo goed als nieuw is...Dus nog mooi gestemd alle voices die werken + onderstel en kap,geen krassen of blutsen etc....

Gaan met die banaan dus....Succes!!!

ik heb even geinformeerd...
Hij is detuned en heeft geen kap of onderstel.
Mijn hersteller (niet van de minste) vreest dat het een nachtmerrie kan worden...
Iemand ervaring met gedetunede cs'n?

geen kap, geen zwelpedaal, geen onderstel, ontstemd.
hmmm, klinkt als een leuke bak reserve-onderdelen voor m'n CS80 }:|

kap heb je niet nodig als je een ouwe deken hebt, zwelpedaal wel fijn maar niet essentieel, onderstal is ook niet nodig en stemmen doe je met een vork.

peanuts.

prachtige synthesizer.

Hi,

ik ben een zware fan van het cs geluid, maar twijfel omwille van de detuning.
Volgens mijn hersteller heavy te tunen (zeer gevoelig).
Heb jij hier een andere ervaring mee?
Of ken jij iemand die hem voor mij zou kunnen fixen?

Tx!
cheers, Dennis

Damn, moest een pb'tje zijn...

Ok die kap is idd voor niets nodig,maar denk wel even aan het feit dat het mogelijk is dat ie jaren stof heeft staan happen,en da's voor geen enkele synth goed dacht ik....Het onderstel is idd ook niet van vitaal belang,maar voegt wel toe aan de algemene waarde van de synth als item(niet als muziekinstrument...)En een pedaal kun je wel ergens vandaan toveren,wederom niet belangrijk voor het instrument op zich dat het niet de originele pedaal is, maar....

Dat stemmen opzich is idd ook niet echt onoverkomelijk,maar als je dat ieder halfuur moet gaan doen toch wel minder...En dat is natuurlijk de vraag; is ie gewoon ontstemd of is ie instabiel (en dan heb ik het niet alleen over de ocs's)....aan de hand van de bovengenoemde factoren kun je tot je'm getest hebt er beter van uit gaan dat hij er niet goed aan toe is...Maar dat kun je natuurlijk alleen zeker weten na testen en onderzoeken en omdat ik vermoed dat de meeste bieders dit niet kunnen doen alvorens te bieden zou het toch niet onverstandig zijn rekening te houden met deze info...

Verder dus zoals VanHeckis zegt een PRACHT van een synth....

Sex with keys.............:D

Origineel geplaatst door Rockwell
Hi,

ik ben een zware fan van het cs geluid, maar twijfel omwille van de detuning.
Volgens mijn hersteller heavy te tunen (zeer gevoelig).
Heb jij hier een andere ervaring mee?
Of ken jij iemand die hem voor mij zou kunnen fixen?

Tx!
cheers, Dennis

kijk, als alle voiceboards werken en hij klinkt vals dan kan dat snel verholpen zijn als je de boards handmatig bijregelt.
de kwestie wordt natuurlijk al heel anders als de boel volledig ontregeld is, dan zul je 'm denk ik naar een reperateur moeten brengen en wat dat betreft kan ik je helaas niet helpen.

het was niet mijn bedoeling om de boel te bagatelliseren maar feit is dat de verhalen over de instabiliteit van de CS'en vaak opgeblazen wordt. Als ie alleen maar 'ontstemd' is en er is verder niets kapot dan lijkt me dat niet zo'n probleem, that's alles wat ik bedoel.

verder staat de kap van mijn cs60 in de schuur, een pedaal mis ik er niet echt bij en een standaard uit de muziekwinkel draagt het ding net zo makkelijk.

geldt voor een CS60 niet hetzelfde als voor een CS80: alle cmos-ic's vervangen, alle tantaaltjes vervangen etc ? Voordeel van zo'n ding in huis halen is wel dat je kennis op electronica-gebied toeneemt ;)

In mijn CS80 zijn de afgelopen maanden zo'n 150 onderdelen vervangen. Hoeft natuurlijk niet persé, maar het werkt wel preventief tegen kortsluitingen.

Veel onderdelen zijn nog verkrijgbaar, maar de dac, key-decoder, vco's, vca's etc die worden al erg lastig.

Origineel geplaatst door wouw
geldt voor een CS60 niet hetzelfde als voor een CS80: alle cmos-ic's vervangen, alle tantaaltjes vervangen etc ?

ik heb me ooit eens laten vertellen op www.cs80.com dat in principe ALLE vintage synths die voor 1980 of daaromtrent zijn gebouwd eigenlijk aan vervanging van alle cmos ic's moeten geloven, dus ook een ouwe prohet 5 bijvoorbeeld.
in ieder geval was gebleken dat in 9 van de 10 gevallen bijna alle problemen verholpen konden worden door zo'n ingreep.
wat betreft de stabiliteit van een verder gezonde CS zul je altijd rekening moeten houden met het feit dat je wel eens moet stemmen. mijn cs60 is opmerkelijk stabiel en heb ik echter nog nooit hoeven te stemmen in 2 jaar tijd. mijn cs80 echter moet ik geregeld dwz 1 keer in de 2 maanden of zo, bijstellen. gelukkig is zo'n stemprocedure meestal een eitje en in een handomdraai gebeurd.

nog even een toevoeging: toen ik mijn CS80 in huis haalde, was één stem behoorlijk ontstemd. Deze kon ook niet meer bijgeregeld worden, oorzaak was een defecte vco-chip. De kans bestaat dus dat een ontstemde CS-synth niet mbv de potmetertjes in het gareel te krijgen is.

Origineel geplaatst door Catscan
Damm begint te prikkelen zo'n cs:)

Het zijn ook altijd de zelfde die met weer verse/aparte/dure/vintage gear komen aanzetten.

(het is je gegund hoor daar niet van) ;)

Back