rara wat zoek ik ?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik ben eigelijk op zoek naar een synth in de hoek van analog/ virtual analog.....

GEEN all in one ; ala; fantom XR , motif , korg triton etc......

Ik zoek GEEN ( sorry maar ik vind ze vrij standaard) saws, sweeps, pads, strings ( beetje de karakterstieke hardcore/dance/trance spul)

MAAR ik zoek WEL; apparte synth sounds , appergios, analog apparte power.... beetje apparte sounds !

Liefst een klein klavier/ module vorm.... met veel of weinig knoppen en midi.....

Wat stellen jullie voor ?

Merken als;

orbit v3 ? Micron ? CS6 R of X ? Edirol ? laat maar horen :dj: !

Zoek geen sampler !

ensoniq fizmo? trans-wave synth vol vage geluiden.

binnen dezelfde minuut! dat kan natuurlijk geen toeval zijn :)

in de fizmo zit trouwens ook een redelijk uitgebreide arpeggiator

ervaringen met Orbit V3 ? Zag dat Richard Schonenveld ( G-spott) er bijv. een heeft ....

Yamaha CS 6 X of R ?

Ensonique Fizmo ? is toch geen VSTi ?

Een Virus B/C is ook heel goed toepasbaar voor wat jij nodig hebt. OK, hij heeft een trancereputatie maar ik zit zelf in het newage en vangelisgenre en de viri zijn daar heel goed geschikt voor. Ambiente geluiden, geluidseffecten à la synthi, pads ... alles wat je maar wil. Je moet alleen de moed hebben om door alle trance en dance gordijnen heen te kijken.

Succes met de zoektocht.

dave smit ....

Tering he....... Ik heb al de demo- patches geluisterd op hun site ( waren er toch een aantal)

Ik heb nog nooit zo'n goeie synth gehoord !!!!!!!! :r

NOOOOTTTTTT !!!!!

Nee ik kan met dit merk echt niets, ik heb niet een fatsoenlijke patch gehoord !
Nee, deze wordt het in ieder gaval niet !

Toen ik klaar was met het beluisteren, viel het me op dat ik meteen moest schijten ! :bekdicht:

D'r is nog nooit zoveel uitgekomen !

Weet iemand iets over de synths van bijv; charlie en Theo .... ( de begin jaren 90 ...) ?

K-station heb ik al..... zit een aantal leuke patches in en een aantal waar ik niets mee kan !

( vooral pads, sweeps, strings haal ik toch liever uit Roland en Yamaha alrounders !!!)

En monomachine :confused:

For the record. Je wilt geen dance trance hardcore synth hebben maar je refereert eerst aan G-Spott en dan aan Charlie en Theo. :confused:

Een Cs6x is gewoon een rompler van de orde S30/S80, de generatie van voor S90/Motif qua sound dan zeg maar. Alleen de presets van de cs6x zijn dan dance gericht. Maar dat wilde je niet :) Rara wat zoek jij.

Hetzelfde geldt voor de orbit. Rompler gericht op het dance genre.

Had jij niet al een virus indigo of iets dergelijks?

Charly en Theo? Dat waren geloof ik de Alpha Juno-2 en een standaard Roland module met Bread&Butter geluiden.
Kan me niet herinneren dat Mental en Lownoise ooit echt experimentele geluiden hebben gebruikt. Tsja, wat van die distortion TB-303 sampletjes in die oude gabberplaten van hun.

"Ik zoek GEEN ( sorry maar ik vind ze vrij standaard) saws, sweeps, pads, strings ( beetje de karakterstieke hardcore/dance/trance spul)

MAAR ik zoek WEL; apparte synth sounds , appergios, analog apparte power.... beetje apparte sounds !"

Beetje rare opmerking dan. Een Evolver is ideaal voor mooie 'aparte' sounds. Probeer jezelf iets nader te verklaren.

Origineel geplaatst door Sly Dog

Beetje rare opmerking dan. Een Evolver is ideaal voor mooie 'aparte' sounds. Probeer jezelf iets nader te verklaren.
eens
op een evolver kan je heel veel aparte sounds maken

Back