Origineel geplaatst door jaccis
Bevat nogs steeds een bult aan; sweeps, saws.
Sweeps zijn geluiden waarbij de filter langzaam wordt open en dicht gedraaid. Saws zijn golfvormen, maar niet bepaalde geluiden an sich - het is de basis van een geluid, wat er daarna gebeurt is een andere zaak.
Laat ik dat nou net niet speifiek zoeken !
De Micro Q heeft ook wavetables. Kun je daar niks mee?
Ik zoek apparte mooie frisse, vernieuwende, heldere, commerciele synth sounds; analog/digitaal/Virtueel analog.....
Iedereen zoekt die frisse sound. Er zijn 2 manieren om dat te doen:
- geld. koop als eerste een nieuwe synth, zoek een preset die nog niemand eerder heeft gebruikt, en pas die gelijk toe in een track.
Nadeel : duur.
- draai aan de knopjes. Hoe denk je dat die sounds ooit gemaakt worden?
Misschien V-station van Roland ?
De V-station is van Novation, de V-synth is van Roland. En dan koop je die, en dan wat? Daar zitten ook geen frisse sounds in want 't ding is al 2 maanden op de markt en er is je vast iemand voorgeweest.
Da's net zo'n ding als de Micro Q met nog minder stemmen en minder knoppen, en gezien je ogenschijnlijke aversie en gebrek aan programmeerkunst gaat dat ding ook weer binnen 3 maanden Marktplaats.nl op.
Wat ik nooit gesnapt heb van al je posts is waarom je niet gewoon eens eerlijk bent en zegt "goed, ik kan geen synths programmeren, leer me eens theorie." Want spelen zul je vast wel kunnen als ik je profiel zo zie, maar als ik de lijst van topics zie die je allemaal hebt gestart is 't vragen vragen vragen, en weinig anders.
Wat heb je aan een geluidje van G-Spott of Tiesto of DJ Jean? Wat heb je aan een geluidje van 50 Cent of Snoop? Als je dat apparaat koopt waar 't op gemaakt is heb je zowel
niet de hit als de knowhow om 't te maken in handen om het toe te passen. En als je het nagemaakt zou hebben, dan ben je nog nergens - immers, iemand anders heeft 't al gebruikt dus is 't niet fris meer. De enige eer die er dan nog aan te behalen is is om een remix te maken, of een karaoke versie.
Dus, wat schiet je er eigenlijk mee op? Je moet geen synths kopen zoals je kleren koopt, een paar keer in de was en dan moeten ze weg want er is weer een nieuwe collectie. Synths worden niet vaal en ze krimpen ook niet. Die knoppen zitten er voor een doel op. Zo'n Manuel Schleiss die er per jaar een paar geluidensets uitpompt zit zich ook niet af te vragen welke synth nou frisse sounds levert, hij MAAKT die frisse sounds.
Is 't geen idee om eens bij een van die cursussen van Rob Papen langs te gaan en eens echt te leren waar 't allemaal op neerkomt?
Al die VA's heb ik hier staan. Virus, Q, Ion, Micromodular. Als ik zou moeten wachten op nieuwe frisse sounds kwam ik nergens, en al die geluidensets die aangeboden worden zijn het resultaat van iemand die aan de knopjes draait; er gebeurt niks magisch. Ik heb m'n beide armen nog, dus kan ik dat net zo goed zelf, q.e.d, ik hoef geen soundsets of nieuwe synths te kopen.
CS6X? Ook onder de vingers gehad, en daar zit meer in dan wat jij noemt, opnieuw puur een kwestie van aan de knoppen draaien. Die gast waar ik op bezoek was wilde die van hem verkopen totdat 'ie hoorde wat je kon doen als je je een heel klein beetje in synthesis verdiepte. Zou toch al een goed argument moeten zijn, niet?