Abelton => MAC/ PC witch

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik weet t niet voor ableton, maar kan je vertellen dat over t algemeen de meeste bestanden
tussen mac en pc gewoon uit te wisselen zijn.
Alleen het software pakket zelf is natuurlijk niet uit te wisselen
(op uitzonderingen na zoals bv reason dat een intall cd heeft die op beide platformen werkt)

Maak anders even een file en vraag iemand hier of die hem met z'n mac versie kan openen.

Weet je het absoluut zeker.

Ik werk multiplatform, heb geen problemen. Je kan gewoon je projecten tussen Mac en PC uitwisselen.

Yah, Live files kan je uitwisselen, het is wel beter om WAV naar AIFF te converten wegens de archtecturuur van de PPC processors is dat efficienter. Of het slim is is een andere vraag; MAC's doen het heel slecht in Live performance tests.

Origineel geplaatst door Kassen
Yah, Live files kan je uitwisselen, het is wel beter om WAV naar AIFF te converten wegens de archtecturuur van de PPC processors is dat efficienter. Of het slim is is een andere vraag; MAC's doen het heel slecht in Live performance tests.
oh, serieus? interessant om weten. geldt dat voor alle PPC's of bv. enkel voor G5's?

Allemaal, op het Ableton board staat hier veel meer over. Een Mac kopen om Live te draaien lijkt mij een nogal slecht idee.

Origineel geplaatst door Kassen
Allemaal, op het Ableton board staat hier veel meer over. Een Mac kopen om Live te draaien lijkt mij een nogal slecht idee.
allemaal relatief :z

Slecht is een groot woord. Garageband werkt ook niet bijster snel, is algemeen bekend (vreet recources).

Het ligt trouwens aan Ableton en niet aan de Mac heb ik gelezen.

En bovendien zijn er zoveel laptop artiesten die live optreden met een PowerBook + Ableton, dus het statement dat een Mac kopen om Ableton te draaien slecht zou zijn is misschien wel een beetje krom.

Origineel geplaatst door bass-molecules
goede genade, dat zet je wel even aan het denken zeg.

like i said, allemaal relatief... (momentopname, slechts 1 test, pure theorie, etc...)

en zoals steven v zegt: kijk maar eens op een podium...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back