Ik heb het maar even gehouden op "zeer goede kennis van synthesizers".
Ik heb veel gewerkt met de Kawai K4, die ik dus heel goed ken. Dit is een digitale synth met veel analoge golfvormen en een agressief resonerend filter. Deze bak heb ik het vak eigenlijk op geleerd en ik gebruikte hem voornamelijk om analoogachtige sounds te maken en soms pads.
Behoorlijke ervaring heb ik nu met analoog, dat was voor mij niet anders dan die K4. Wel makkelijker te bedienen dus zo'n Junootje
FM synthese kan ik heel aardig mee overweg, ik heb twee jaar een TG77 gehad die toen belangrijk was in mijn setup. Maar wederom voor het emuleren van analoge sounds. Die belletjes en piano's heb ik voor mijn muziek gewoon niet nodig. Bovendien zitten er daar 4000 van in de presets, dus dat wordt een beetje nutteloss, en leuk programmeren is anders

De basjes overigens wel, die kan ik dus uitstekend fabriceren. Oh ja, ik heb op die TG destijds ook mijn versie van de pizzicato stabs gemaakt. Klonk errug goed en is natuurlijk een van de meest legendarische sounds aller tijden imho.
VA heb ik, gezien mijn Prophecy, enigzins ervaring mee, maar dat werkt in de theorie natuurlijk niet anders dan gewoon analoog.
De digitale synths bieden over het algemeen meer parameters, zoals keyboardtracking van vanalles en nog wat, dubbele functies toewijzen aan één wiel. Meestal zijn die dingen kl*te om te programmeren, maar de extra funties zijn toch soms wel prettig om de boel fijn te slijpen.
Modulair geen ervaring mee, maar is in weze ook niet heel anders dan analoog maar dan met vrij te koppelen modulatie routings danwel FM.
Verder additief buiten FM om geen ervaring mee, ik heb nooit een K 5000 gehad.
Vector synthese is volgens mij eigenlijk geen zelfstandige synthesevorm, maar het is maar net hoe je het noemt. Gewoon een viertal oscilators mixen d.m.v. een pookje. Is meer een soort geavanceerde controller. Nooit een wavestation, TG33 of Prophet VS gehad.
Van de sofsynths ken ik één of ander ding waarvan ik de naam vergeten ben en Stomper. Heb ik ooit mee gevogeld om 909 kicks te maken, maar werd niet je van het. Je moet dan eerst weten hoe de kick in een 909 ontstaat, voordat je hem kunt emuleren ...
Paul.