Stel: ik heb €2000 over ....

LeonMols

Lang lid
... en ik wil daar (uiteraard) nieuw speelgoed voor gaan aanschaffen...

Nu zit ik te twijfelen... Het moet in ieder geval een virtual analoog ding worden.

Ik heb her en der wat demootjes gedownload en wat specs vergeleken, maar ben er nog niet helemaal uit (of beter: helemaal niet uit). Moet wel in rackformaat, keyboard past nergens meer tussen :-(

Mijn kandidaten zijn:

• Novation Supernova II
    Access Virus C
    Clavia Nordlead rack III

Tja, en toen ..... toen wist ik het niet meer....

Jullie wel ???

Heb je al even gedacht aan de Waldorf Q rack?????
Ga die eens effe beluisteren ,klinkt echt prachtig hoor!!!

Groeten,

marcE
ps - heb je nog wat geld over al je die koopt.

ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen en wat je nu allemaal al hebt... zowel de nord als de acces virus zijn ERG mooie bakkies....klinken allebei wel erg anders....en de sounds die ik Nolet uit z'n JP8000 hoor halen zijn ook al vet..dus da's ook nog een goeie optie

Ik weet het! Mag ik het zeggen?

Nee ff zonder dollen, dit is weer zo'n "wat is de beste synth"-thread. Het hangt er vooral vanaf wat je ermee wil gaan doen... Heb je bijvoorbeeld 'n externe input en interne effecten nodig? Qua geluid zijn ze ook nogal verschillend, en dat is zo persoonlijk dat ik er verder niets over ga zeggen. Ga 'ns 'n dag in 'n muziekzaak zitten zou ik zeggen.

en typ ff in de zoek machine:
Novation Supernova II
Access Virus C
Clavia Nordlead rack III

ik geloof, nee ik weet zelfs dat er veel threads over bestaan.

Maar idd zelf gaan spelen is beter dan er over lezen.

al moet ik zeggen dat ik de supernovaII zonder hem ooit gehoord te hebben gekocht heb.

Nord Rack III zou ik kiezen..

Eigenlijk een Prophet-5, maar goed, dat zal wel niet mogen..

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik weet het! Mag ik het zeggen?

Nee ff zonder dollen, dit is weer zo'n "wat is de beste synth"-thread. Het hangt er vooral vanaf wat je ermee wil gaan doen... Heb je bijvoorbeeld 'n externe input en interne effecten nodig? Qua geluid zijn ze ook nogal verschillend, en dat is zo persoonlijk dat ik er verder niets over ga zeggen. Ga 'ns 'n dag in 'n muziekzaak zitten zou ik zeggen.

Nee, het is niet bedoeld als een "WAT IS DE BESTE SYNTH" (maar misschien komt 't wel weer zo over)....

Ik had gehoopt dat er iemand tussen zou zitten die 2 (of zelfs alle 3) van die machines had staan en kon aangeven wat nu essentiele verschillen zijn... Over de klank kun je het niet hebben, want smaken verschillen. Blijven alleen dingen over als gebruiksgemak, (extra) mogelijkheden (zoals inderdaad een externe audio input).

Weet iemand dan een zaak waar ze ze alle drie zouden (kunnen) hebben, en waar je niet binnen 15 minuten de deur uitgekeken wordt ??? (NEE, Dit is ook geen "welke is de beste leverancier" topic)...

Wat voor muziek wil je er mee maken? Moet het nog ergens op lijken, een of andere band?

Gebruiksgemak: check die recente thread over synth interfaces (of tik gewoon 'nord rack 3' in de search).

Qua geluid is bikkel's vraag belangrijk. Ik geloof dat de supernova erg populair is in trance-kringen, en de nord-serie in alle andere kringen.

Bij dijkman in Amsterdam heb ik de Nord serie uitvoerig gechect. Rustig op 'n krukje in 'n hoekje van de zaak met 'n midi-keyboard en 'n koptelefoon. Ik weet dat ze daar ook 'n virus (c) op demo hebben staan, en ik geloof dat ze ook novation doen. Ze hebben tijd voor je en ze begrijpen dat je niet binnen 'n kwartier 'n synth van 1000 euro koopt. Zoals bij alle winkels helpt het wel als je ze duidelijk kan maken dat je echt serieus van plan bent om ook met geld over de brug te komen.

Origineel geplaatst door bikkel
Wat voor muziek wil je er mee maken? Moet het nog ergens op lijken, een of andere band?

Dat varieert bij mij nog wel eens .... De ene keer kan dat iets echt electronisch zijn (whatever that may be) maar zie het in de sfeer van Jarre tot Tangerine Dream, de andere keer gaat het meer het dansbare op (ergens van Kraftwerk-achtig tot trance)... Maar ben ook niet vies van klassiek... Kan het nog breder ????

Het hoeft nergens op te lijken, (en das bij mij nogal makkelijk: het lijkt al snel helemaal nergens op).

En voor de goeie orde: ik heb nu .... Yamaha CS2x, Motif, PLG150AN, MU100, FS1R, RS7000, A5000, Alesis QSR en Clavia Micro Modular...

Zit dit Motif al vol met PLG bordjes dan?

Zo nee, wel vet en scheelt helemaal geen ruimte. :)

Uitbreidingen kosten altijd veel geld maar levert soms ook ontzettend veel op qua gemak of meer mogelijkheden.

Maar eh geen softe synths?

Of een gouden tussenweg als een Nord Modular

De SuperNova II schijnt het 'zachtst' te klinken, past meer bij de stijlen die jij wilt spelen denk ik.

Maar ga gewoon eens een dagje luisteren.

Origineel geplaatst door marce
Heb je al even gedacht aan de Waldorf Q rack?????
Ga die eens effe beluisteren ,klinkt echt prachtig hoor!!!

Had ik wel over gedacht, maar bij Waldorf denk ik altijd aan een bak sla .... *D

Origineel geplaatst door fuse
Zit dit Motif al vol met PLG bordjes dan?

Zo nee, wel vet en scheelt helemaal geen ruimte. :)

Uitbreidingen kosten altijd veel geld maar levert soms ook ontzettend veel op qua gemak of meer mogelijkheden.

Maar eh geen softe synths?

Of een gouden tussenweg als een Nord Modular

In de Motif zit een PLG150AN, in de MU100R zitten een VL een VH bordje, dus kwa synthese vormen ben ik al ruim voorzien (de FS1R zorgt voor de FM).

Ik ben niet zo soft-synths... Ik moet het kunnen vasthouden, vandaar dat ik ook niet zo tevreden met die PLG150AN ben, het klinkt wel leuk, maar om alles met de PC te editten...
Hetzelfde probleem met de (Micro) Modular.... Ik kan er leuke dingen mee doen, maar ik mis toch de echte kabeltjes en de knopjes

LeonMols,

Waldorf een bak sla????????????
Sorry, maar dat begrijp ik niet.De Q is zeker niet de beste synth , maar als je tijd hebt zou ik toch eens gaan luisteren wat dat beestje allemaal kan voor zijn geld.

Groetjes,
marcE

lo-fi , nee echt niet.Nog nooit van gehoord.
Ik vermoed dat dit iets tipisch Nederlands is , en dat wij dat in Belgie niet kennen.
Een broodje met sla of zo iets ??????? lol

Groetjes,
marcE

Origineel geplaatst door marce
lo-fi , nee echt niet.Nog nooit van gehoord.
Ik vermoed dat dit iets tipisch Nederlands is , en dat wij dat in Belgie niet kennen.
Een broodje met sla of zo iets ??????? lol

Groetjes,
marcE

[food mode on]

Wat er precies in zit weet ik ook niet, maar het is Amerikaans (genoemd naar het Waldorf Astoria hotel in New York (dacht ik)). Ze hadden daar een speciaal soort salade die wereldberoemd is geworden, en dus de naam van het hotel waar de chef werkte die 'm bedacht had, draagt.

klik hier voor het recept

[food mode off] :W

Back