Nog een Korg ESX vraag

smackos

Gepokt en gemazeld
Is er een manier om 1 keer alle samples te deleten.

Het duurt nogal lang om dat een voor een te doen.

En die preset samples...brrr ;)

Normaal gezien niet er staat toch niets van in de handleiding dus een beetje werk erin steken en alles komt in orde.;)

Jena ja dat kan met de andere electribes dus vast ook met deze, als je de2 keyboard parts gebruikt kun je ook gewoon noten sequencen, maar alleen monofoon denk ik. Om andere synths te sequencen kun je beter een RM1x hebben.

Petje af voor de ontwerpers van dit ding overigens.

Zekers, ik ben ook verkocht door de ES1, maar deze bak overtreft alle verwachtingen.

Wat me ook opvalt is het geluid...its got soul.

Kun je nog eens een wat specifiekere demo met wat dikke drums enzo posten als je weer op het forum bent (en ook als ik er ben natuurlijk) smackos? Dus echt de sound van de ESX laten horen met lekker veel fx truukjes en compressie enzo. En ook even de buizen natuurlijk.

Als ik heel eerlijk ben heb ik namelijk echt nog niets gehoord wat ik niet ook met mijn Rs7000 kan. De overall "sound" zal wat verschillen maar verder heb ik nog niet echt iets nieuws gehoord.

Maar het lijkt me wel een leuk apparaat namelijk!

Heeft die ESX ook die super vette delay functie die de ES1 ook had? Dat vond ik zo tof aan de ES1.. En de ER had dat ook trouwens..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=2325&highlight=ES1

Er is 1 ding waar ik nog benieuwd naar ben.. De ES1 had de onhebbelijke eigenschap dat als je hem met midi synced in slave mode, hij een vertraging had van ~25ms! Dat is zeer irritant in een live setup.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=5366&highlight=ES1

Iemand daar opmerking over? Heeft de ESX daar geen last van? Het is een beetje risky om er 1 te kopen en dan erachter te komen dat ie psies hetzelfde ellende heeft.

Origineel geplaatst door Arv
Heeft die ESX ook die super vette delay functie die de ES1 ook had? Dat vond ik zo tof aan de ES1.. En de ER had dat ook trouwens..

Er is 1 ding waar ik nog benieuwd naar ben.. De ES1 had de onhebbelijke eigenschap dat als je hem met midi synced in slave mode, hij een vertraging had van ~25ms! Dat is zeer irritant in een live setup.

Iemand daar opmerking over? Heeft de ESX daar geen last van? Het is een beetje risky om er 1 te kopen en dan erachter te komen dat ie psies hetzelfde ellende heeft.

Bedoel je die motion delay ofzo? Was wel een leuk effect ja....en ik geloof dat dat ook op de EMX en ESX zit. Wel mee oppassen want als je het een paar keer gebruikt klinkt het erg snel als meer van hetzelfde.

Hij heeft volgens mij niet die delay over de hele mix die de ES1 heeft .
Ik zie wel mod delay staan tussen de fx .
Zal later vandaag eens een inspectie uitvoeren .
Hoop het niet van die vertraging van ~25ms .
Ik kan me het van ES1 niet herinneren btw .. en die heb ik toch intensief gebruikt .

Origineel geplaatst door Arv

Hij heeft volgens mij niet die delay over de hele mix die de ES1 heeft .
Ik zie wel mod delay staan tussen de fx .

Wel dezelfde soort, je kunt 3 verschillende effecten tegelijkertijd doen over alle samples.
Ook zijn er 3 verschillende soorten delay: BPM Sync delay/Short Delay en Mod delay..en als je wilt kun je die alle 3 tegelijkertijd over alle samples heengooien :D

Als ik heel eerlijk ben heb ik namelijk echt nog niets gehoord wat ik niet ook met mijn Rs7000 kan. De overall "sound" zal wat verschillen maar verder heb ik nog niet echt iets nieuws gehoord.

Tja het is toch een beetje hetzelfde apparaat, alleen een RS7000 is veel geavanceerder volgens mij. Ik denk dat de ESX iets lo-fi er klinkt.

Re: Nog een Korg ESX vraag

Origineel geplaatst door smackos

Ben je er al achter of het kan ?
Ik kan het niet vinden in de manual .
Wil die sounds er ook uit .

Re: Nog een Korg ESX vraag

Origineel geplaatst door smackos

Deze tip had ik geloof ik van de yahoo group af. Wat ik heb gedaan is een lege file maken. Die heb ik weer gemaakt door pattern 1 leeg te maken en die te copieren op alle patterns waar iets op stond. Was toen de snelste manier. Zelfde verhaal met de songs.
Daarna de samples allemaal weghalen en dan moet hij leeg zijn. Dan alles opslaan als esx file.
Gekke is dat de lege file al 2,3 mb groot is ?

Het is heel simpel ...
Solo en write knop indrukken en dan aanzetten ..
Er verschijnt dan All init in de display .. pauze/play knop indrukken en thats it !
K moet toch eens beter manuals leren lezen :)
Ben er alleen nog niet achter hoe je kan checken welke os er in zit .

Is het ook mogelijk om in 1 keer al je samples vanaf de smartmedia kaart in de ESX te laden ?
Zo te zien niet maar mischien is er een truukje voor ?
ER is load all maar dat is data die van de ESX op de kaart is gesaved toch ?

heej weet een van jullie misschien of de esx ook data leest die op een es-1 gemaakt is?
dus als ik een pattern maak op de es-1 en die vervolgens op en sm kaartje zet, kan de esx dan ook deze file's inladen?

Back