"Ik gebruik alleen nog maar soft synths tegenwoordig"

@Rathat Zijn we het toch redelijk een met elkaar toch ? :)

Als je skills hebt en je weet wat je doet kom je heel ver.

Wat fjoesz aanhaalt is ook zo, heb je de cash? dan ga je niet moeilijk doen en dan zin daar die Sunsyn en M5
en Quadmodular filter uit belgie

Origineel geplaatst door Alex Omega
Wat fjoesz aanhaalt is ook zo, heb je de cash? dan ga je niet moeilijk doen en dan zin daar die Sunsyn en M5

tenzij je liever massive hebt en een tubetech

of een juno60 met tapeecho en weet ik veel wat

ook je wensen en ideeen mbt gear zijn ook nog s tyfusveranderlijk

dus jezelf vastpinnen aan een mening is ook nog eens onaardig tegenover jezelf

en ow ja

SOFTWARE IS KUT, ZUIGT DE LAKENS IN JE REET EN HET HEELAL IN EEN VACUUM!!!!

@Rathat Zijn we het toch redelijk een met elkaar toch ? :)

Als je skills hebt en je weet wat je doet kom je heel ver.

jup waarom niet

en een korg oasys. :engel:

mja de 1 uitsluiten om de ander is gewoon heel dom :)

Tis de combinatie die het extra lekker maakt

mja de 1 uitsluiten om de ander is gewoon heel dom :)

Tis de combinatie die het extra lekker maakt

nee dat is niet dom als je dat wil
het niet doen als je het wel wil is dom

Origineel geplaatst door RedHat
ik heb middag pauze en die is nuvoorbij...

en eens in het jaar na zoveel onzin te moeten lezen, neem ik de tijd om men galte spuwen

:W
tijd voor vakantie?

En het is natuurlijk dom om niet te weten wat je wilt. :confused:

Doe mij dan maar een koekje.

wie ooit met een analoge synth heeft gespeeld, weet hoe zo'n ding leeft, wie een goeie softsynth bespeeld heeft ook pret, en der esultaten zijn vaak ook geweldig, maar om mee te spelen gaat er voor mij niets boven analoog hoor.....alleen al de respons van de synth , bij mijn arp reageert ie al als ik alleen al DENK aan het aanraken van een schuifje, of als ik een knopje heen en weer beweeg terwijl ie eigenlijk op en neer moet gaan.....das toch wel onovertroffen wmb....

voordeel van soft is : een enorme aantal presets, die makkelijk als basis kunnen dienen, en de mogelijkheid om te saven,

maar juist het feit dat je niet kunt saven met de meeste analoge synths, maakt het juist extra leuk om er muziek mee te maken, voor mij dan tenminste... het brengt een soort van spanning met zich mee, en het ontstemmen he :) ook een vak apart om dat onder controle te houden... ( mooi voorbeeld: Chameleon van Herbie Hancock.. daar hoor je m detunen tijdens een solo, en daarna de correctie van Herbie.. geweldig vind ik dat.. maakt de solo pas echt tot wat ie is...)
ach , en ruis?.. niets wat een goeie gate niet aankan dacht ik zo.. nee, wat mij betreft moet een muziek instrument leven, en met digitaal kun je een eind komen, maar als je er met je fikken aan zit, is analoog echt een andere ervaring.

Mee eens Man-T....

i love analoog! maar digi ook :)

Zie ik dat jij zo'n heerlijke ebbe und flut hebt!
patser!

:halleluja

even ook een bijdrage, zodat ik niet voor niks pagina's discussie heb zitten lezen:

wat me opvalt is de discussie hard vs. soft al snel overloopt in analoog vs. digitaal, wat het één en ander misschien minder overzichtelijk maakt.

wat ik ervan vind:
hardware= controle en gevoel. je weet beter wat je doet en je hebt gelijk het gevoel dat je zélf wel degelijk wat aan het maken bent, je bent wat meer betrokken bij het hele gebeuren. zelfs een alpha, zonder draaiknoppen maar alleen één alpha dial, vind ik boeiender om te programmeren dan dat ik in een softsynth ga zitten muizen. natuurlijk is er ook hardware om software te besturen, dat is weer een andere zaak.
software= voor sommige dingen gewoon handiger. total recall en dergelijk, zoveel instances van een bepaalde synth als je cpu aankan, en dergelijk. en sommige rasechte softsynths (dus niet bedoeld als emulatie van) zouden gewoonweg niet zo vlot te bedienen zijn zonder muis.

analoog= leven in je sound, dankzij alle imperfecties waar de natuur zelf de hand in heeft. in tegenstelling tot geprogrammeerde imperfecties ook lekker onvoorspelbaar. (en daarom in sommige gevallen misschien minder gewenst)
va= soms handiger en meestal goedkoper dan the real deal, kan er ook gewoon een mooie aanvulling op zijn.
"originele" digitaal= sounds die je met geen analoge apparatuur kan maken, dus als je die bepaalde sounds wil moét je digitaal gaan.

dus voor alles valt er wel wat te zeggen denk ik, het hangt er gewoon van af hoe je zelf het liefst werkt. :)

die ebbe und flut is idd vet trouwens :D
hier een filmpje met de een door een schrittmacher gesequencede drm1 door de ebbe und flut (geluid kan wel beter): http://www.youtube.com/watch?v=sCz4LJ6NRq0
knopjes!:D

Back