"Ik gebruik alleen nog maar soft synths tegenwoordig"

Origineel geplaatst door RedHat
analoog klinkt gewoon bar slecht.

bakken noise.

"rustieke klanken" 8>

:dubbel: . . . . . . . tja, reactie overbodig.

bwaa;,

sommige mensen rijden ook liever met een fiets sommigen vliegen liever met een straaljager en anderen zitten in de zetel...

Lust je nu liever boter of margarine al dan niet met ruis,

is een smaakkwestie...

Maar als het op VCO-VCF-VCA klanken aankomt is analoog veruit superieur want digitaal is dan enkel het belachelijke er niet eens op lijkende minderwaardige afgietsel ervan.

Ingenieurs en software-auteurs: een oproep tot jullie: maak gewoon eerlijke softsynths die geen imitatie zijn van, de 'plastiks' bv , da's een goeie

maar toch niet die 'P-five' CS80v-' en nep ARP brol....

koop je maar een papieren ferrari en ga daar maar mee in de regen rijden....

Origineel geplaatst door rembrand
bwaa;,

sommige mensen rijden ook liever met een fiets sommigen vliegen liever met een straaljager en anderen zitten in de zetel...

Lust je nu liever boter of margarine al dan niet met ruis,

is een smaakkwestie...

Maar als het op VCO-VCF-VCA klanken aankomt is analoog veruit superieur want digitaal is dan enkel het belachelijke er niet eens op lijkende minderwaardige afgietsel ervan.

Ingenieurs en software-auteurs: een oproep tot jullie: maak gewoon eerlijke softsynths die geen imitatie zijn van, de 'plastiks' bv , da's een goeie

maar toch niet die 'P-five' CS80v-' en nep ARP brol....

koop je maar een papieren ferrari en ga daar maar mee in de regen rijden....

amen... :engel:

hardware-software

hardware-software

ja, ik durf wel degelijk op wedden dat ik kan horen of een productie voledig softwarematig of met hardware is gemaakt.

Enige voorwaarde is wel dat de soft-productie dan ook 100% software moet zijn. Apparte softsynths en synths onderscheiden is moeilijker!!!

Een reden hiervoor is dat in een productie meestal zoveel plugins worden gebruikt dat de processor z'n capaciteit moet verdelen over al die plugins en daardoor de sound hoorbij ijler en dunner wordt en er ook hoorbare 'bit-kracks' in komen. (de textuur wordt 'poederachtig').

In een productie dus makkelijker te horen dan solo-sounds.

Wie had er daar een SY22 te koop? Interesseert me misschien.

Rembrand je zou je eens verbazen wat 6x oversampling doet in Reaktor.....

kost mss wat meer tijd om de sound te maken maar je komt wel op 90% denk ik hoor
en op een track is dat niet meer te horen.

Neemt niet weg dat ik aan mijn Cwejman modular begin :halleluja :luv:

al die analoge rommel freaks lullen steeds maar wat uit hun nek.

ze hebben meestal zulks stereotyp beeld van de 'softsynths'. maar hebben eigenlijk geen lul idee tot wat voor geluidsopwekking een krachtige computer in staat is.

laat ze maar hun schatjes verdedigen en euro's verkwisten aan museumstukken. maar neem ze aubniet te serieus wanneer ze over hun superieur geluid beginnen zagen.

analoge filters zijn tot in detail te emuleren, net als analoge oscilatoren. het is echt niet zo'n helse opdracht als men doet uitschijnen.

hardware looks cool en dient vaak om een gebrek aan talent te verdoezelen. als het om goede muziek gaat met hoogwaardige klank (of noise die je zelf in de hand hebt) investeer je beter in een krachtige computer met goede geluidsinteface en een programma als tassman (anti-aliasing op elke module) of synthmaker (DSP verwerking per sample + programmeerogeving)

en het argument van 'het werkt zo prettig' heb ik altijd zeer raar gevonden. ik heb meer funfactor met mijn bcr2000's om eenlive jam te maken eeljk gezegd. en ik kijk liever op mijn 2 x 22inchs schermen dan naar een hoop kabels en midi rommel. heb tijdg alles verkocht en er geen moment spijt van gehad.

enige hardware die ik heb staan waar ik zeer tevree over ben is een Nord modular G2 en men BCR2000's

Ik vind softsynths beter klinken als ze gemixt worden met analoge of digitale hardware synths, dan komen ze veel meer tot hun recht. Een een keer een softsynth toevoegen aan een mix waar alleen analoog in zit of omgekeerd gaat vaak veel beter dan nóg een softsynth of nóg een andere analoge bak toevoegen, omdat dat gewoon minder contrast geeft.

Re: hardware-software

ja, ik durf wel degelijk op wedden dat ik kan horen of een productie voledig softwarematig of met hardware is gemaakt.

Enige voorwaarde is wel dat de soft-productie dan ook 100% software moet zijn. Apparte softsynths en synths onderscheiden is moeilijker!!!

Zullen we beginnen met 1000 euro?

Een reden hiervoor is dat in een productie meestal zoveel plugins worden gebruikt dat de processor z'n capaciteit moet verdelen over al die plugins en daardoor de sound hoorbij ijler en dunner wordt en er ook hoorbare 'bit-kracks' in komen. (de textuur wordt 'poederachtig').

Onzin, je cpu kan het aan of gaat over zijn nek.

Kan overigens analoog wel waarderen.

OMFG wat een onzin zeg. alsjeblief hou er rekening mee dat ook mensen meelezen die iet of wat op de hoogte zijn.

wat een fantasie hebben sommige mensen toch.

Weer een nieuwe koploper in de race om de meest belachelijke post die ik ben tegen gekomen. editie 2007. :mega: Jezus wat een onzin... M'n ontbijt kwam er bijna uitzetten....

Als je echt niet weet waar je het over... Zeg dan niks...

Laatst gewijzigd:
a

hardware looks cool en dient vaak om een gebrek aan talent te verdoezelen. als het om goede muziek gaat met

wat een onzin softsynths is allemaal midi , met midi is het veel makkelijker om een compositie te maken.
neemt niet weg dat het een handig medium is :)

Re: Re: hardware-software

Re: Re: hardware-software

OMFG wat een onzin zeg. alsjeblief hou er rekening mee dat ook mensen meelezen die iet of wat op de hoogte zijn.

wat een fantasie hebben sommige mensen toch.

Ja als de CPU teveel belast wordt dan worden alle 1'tjes en nulletjes 0,95'jes en -0,05 jes. Je weet wel die 1'tjes en nulletjes waar analogisten altijd over beweren dat 1'tjes altijd 1'tjes zijn en nulletjes altijd nulletjes.......

dikke analoge spullen regeren toch hoor....

Waarom? ze zijn veel meer inspirerend, lijkt wel of ze je meer feedback geven ofzo.

ik denk dat rembrand de faseproblemen bedoelt
:P

Ik gebruik tegenwoordig een combi van hard en soft.

Software: op mijn laptop om mobiel te zijn. Aangezien ik niet altijd mijn spullen bij de hand heb is het makkelijk om wat vst te hebben draaien waarmee je meteen mee uit de voeten kan. Synthese op een VST vind ik niet handig werken aangezien ik ook maar een controller heb met 8 draaiknoppen. Voor de rest is het ideaal om er ideeen tot een track om te vormen.

Hardware: da's dan mijn studio (al is het wat beperkt). Met knoppen en schuiven ben ik toch wat meer actiever met muziek bezig, merk ik zelf. Al is het vnl VA wat ik gebruik aangezien ik niet echt een klankpurist ben. Ik ben ook meer van mening dat een goede mix meer doet dan een analoog aspect ervan.

Wat eerder al genoemd is, is dat er meer VST's zouden moeten komen die hun eigen ding doen en niet copieren van hardware. Maar de vraag is of wij dat wel willen (lees:kopen).

Wat ook wel geinig is om de softies door hardware compressie te douwen.
Of een analoog bakkie door een bitcrusher. :D

Origineel geplaatst door fuse
Wat ook wel geinig is om de softies door hardware compressie te douwen.
Of een analoog bakkie door een bitcrusher. :D

Toch blij dat er nog iemand inspiratie heeft opgedaan aan de hand van mijn 'Hoe zorg ik er voor dat mijn MiniMoog wat digitaler klink?'-topic :D

analoog versus digitaal

analoog versus digitaal

tja,

waarom bestaat er dan niet zoiets als de perfecte gitaar plug in of de exacte emulatie van bv. een hammond of andere eerder akkoestisch klinkende instrumenten???

Ik heb het wel degelijk over het zwaardere analoge spul...

Een Juno 106 kan je wel met een softsynth nabootsen en in een productie vervangen (toch nog veel veschil maar muzikaal maakt dat niet echt uit.)

Probeer dat maar eens met een ARP2600 lead of een system 100-bass... of een Oberheim pad van 16 oscillatoren....

Zelfs als kan je cpu het aan: die sounds zijn gewoon smerig van de bijgeluiden, distortion en allerlei onvoorspelbare inperfecties die de sound juist vet maken!!!

Ik herinner me de zuiverst klinkende sounds waarvan ik me afvroeg waar ze uit komen. (een klank die Rop Paepen destijds op MS20 maakte bij Nova, hij werkt nu ook vaak met soft: Albino ed.)

Wel; die 'zuiver'-klinkende sound was niks minder dan de gore vuile KORG MS20!!!

was dat even een schokkende vaststelling!! En inderdaad, na een uurtje knoppen draaien kreeg ik die sound ook uit m'n bak!!! Vergelijkbare dingen met ARP2600 meegemaakt...

We hebben in de studio de proef op de som gemaakt: de 'Legacy-collection' van KORG versus MS20 en, het resultaat: ik heb die legacy van m'n harde schijf gegooid, dat verschil is gewoon belachelijk. Alleen al het verschil in gevoeligheid vd parameters, het niet lineair-verlopen van de waarden en dan nog los van de golfvormen zélf....

Ga naar de website van 'TIMEWARP 2600', daar kan de de ARP2600 horen tov de soft-versie. Wie dat verschil niet direct hoort heeft gewoon kak in z'n oren (of in z'n hersenen?) goede raad: naar de dokter dan!!

Je hersenen bedriegen je, laat je niet leiden door de kortzichtigheid van de gewenning!!!

al die analoge rommel freaks lullen steeds maar wat uit hun nek.

ze hebben meestal zulks stereotyp beeld van de 'softsynths'. maar hebben eigenlijk geen lul idee tot wat voor geluidsopwekking een krachtige computer in staat is.

laat ze maar hun schatjes verdedigen en euro's verkwisten aan museumstukken. maar neem ze aubniet te serieus wanneer ze over hun superieur geluid beginnen zagen.

analoge filters zijn tot in detail te emuleren, net als analoge oscilatoren. het is echt niet zo'n helse opdracht als men doet uitschijnen.

hardware looks cool en dient vaak om een gebrek aan talent te verdoezelen. als het om goede muziek gaat met hoogwaardige klank (of noise die je zelf in de hand hebt) investeer je beter in een krachtige computer met goede geluidsinteface en een programma als tassman (anti-aliasing op elke module) of synthmaker (DSP verwerking per sample + programmeerogeving)

en het argument van 'het werkt zo prettig' heb ik altijd zeer raar gevonden. ik heb meer funfactor met mijn bcr2000's om eenlive jam te maken eeljk gezegd. en ik kijk liever op mijn 2 x 22inchs schermen dan naar een hoop kabels en midi rommel. heb tijdg alles verkocht en er geen moment spijt van gehad.

enige hardware die ik heb staan waar ik zeer tevree over ben is een Nord modular G2 en men BCR2000's

Dus als ik het even kort samenvat:

- Ik lul uit mijn nek
- Ik verkwist euro's
- Ik heb geen lul idee van waar een computer wel niet toe in staat is
- Ik heb gebrek aan talent

En dat alleen doordat ik hardware synthesizers gebruik?

Back