"Ik gebruik alleen nog maar soft synths tegenwoordig"

ja ik heb ook een SB live in mijn thuis PCtje zitten...prima te gebruiken maar niet voor het echte studio werk....vinnik dan....

heb een terratec ewx 24/96 ofzo.. ben ik wel tevreden over.
de sound die erkomt klinkt in mijn oren goed.

en tsja pro-tools... we hebben niet allemaal de beschikking over een studio he.

ik bedoel: als ik in reaktor een TB303 ga nabouwen moet je ook niet verwachten dat ie op een echte 303 gaat lijken... dus het is niet echt een vergelijking die je naar alle softsynths kan generaliseren

ik wil graag tegen Kevin zeggen: :erm: relax joh! ;)

We kunnen deze topic beter afschaffen want volgens mij hebben we al een rel!!!
Laat iedereen in zijn eigen waarde a.u.b.
Maar voor de Buttonfreaks onder jullie kijk eerst eens naar de mogelijkheden van MIDI Controllers voor dat jullie je oordeel vellen over Software!!!! PEACE!:walker: :biertje:

Je moet inderdaad denken aan het beste van 2 werelden!

Althans zo bekijk ik het.
Ik heb een jaar terug mijn hardware synth's verkocht en in plaats daarvan soft synth's gekocht.
Met mijn sampler hetzelfde verhaal.

over dat RSI heb ik een oplossing als je rechts handig ben
gewoon leren muizen met links en later ken het anders
altijd met je voeten ik probeer het maar het is moeilijk
maar oefening baat kunst

Kevin, dit is de gemiddelde tone of voice van een discussie hier op het forum, nix geen rel hoor, dus geen stress ;) een echte rel gaat er ietsjes anders aan toe ;)

lache man met links ben je onhandig en druk je perongeluk op dingen waar ik nog niet had gekeken beter

heheeh als je nou gewoon van analoog houdt?

Welke softsynth moet je dan pakken?

Juist geen...

Gewoon een analoge buizencomputer kopen, moet je wel groter gaan wonen maar tweedehands moet er wel aan te komen zijn. Krijg je ook nog sponsering van de elektriekmij.
Krijg je tenminste nog last van echte bugs (motten) die op de gloeiende buizen af komen. :)

ik denk dat 95% van de personen niet kan horen of het geluid nou van een analoge bak, een virtuele analoge bak of een softsynth komt. eigenlijk zouden we een test moeten doen. 3 of vier geluiden moeten neer zetten. en dan raden wie van de drie de analoge, de softsynth en de va bak is. ik denk dat veel mensen. er flink naast zitten met mij trouwens meegerekend.

kijk er zijn natuurlijk specifieke geluiden die maar uit een bak kan komen. en dat je kan horen of het echte 303 is of niet ook dat wil ik nog wel geloven, maar verder hoor je het echt niet.

Origineel geplaatst door olafmol
Kevin, dit is de gemiddelde tone of voice van een discussie hier op het forum, nix geen rel hoor, dus geen stress ;) een echte rel gaat er ietsjes anders aan toe ;)

Oh maar dat snap ik ook wel,ik zit ook niet in de stress maar ik vind het raar dat er nog maar weinig mensen van MIDI Controllers hebben gehoord!
En als we naar het eindbeeld kijken denk je dat het Luisterpubliek iets interesseert of je nu een MiniMoog hebt gebruikt of de Model E dat interesseert ze NIETS zolang het geluid maar VET is!!
Kijk wij zijn misschien wel zo kritisch,maar het gemiddelde Luisterpubliek niet!En dit is toch het eindstadium dacht ik zo!!!
Dus geen gestress hoor,ik begin er al wel aan te wennen.
Overigens wel leuk om diverse meningen te horen.:okdan:

ik gebruik eigenlijk ook alleen softsynths..
1. Ik kan ze lekker downloaden (ben wel bereid te kopen, maar dat is even een verhaal ter zijde)
2. Neemt geen ruimte in (behale op je bureaublad :P )
3. kost hoop minder en klinkt bijna net zo goed (zeker die van NI)
4. kost minder stroom, aangezien je maar meestal o p1 pc werkt(heb ik et over gebruik van stuk of 5 synths).

Maar toch wil ik liever naar de modules gaan :
1. Veel minder storingsgevolig (bugs in programma's)
2. je kan ze toch wel aansturen via midi
3. ze zien er stoer uit :P
4. het editen van de geluiden/afstellen is veel lekkerder dan een stel digitale knopkes

Origineel geplaatst door Kevin

En als we naar het eindbeeld kijken denk je dat het Luisterpubliek iets interesseert of je nu een MiniMoog hebt gebruikt of de Model E dat interesseert ze NIETS zolang het geluid maar VET is!!
tja.. daar heb je zeker gelijk in... maar wij hier zitten allen in hetzelfde 'vak' (of hobby, hoe je het noemen wilt)
net als jij een bmw heb en de ander een eentje..
(pronkstuk, aanrader voor andere etc etc)

wat ik bedoel is (sjees ik ben zo onduidelijk :P )
het is voor de mensen hier wel wat intressanter als ieder weet wat voor gear die heeft.. want net als ik zullen hier nog vele andere zijn die willen weten hoe ze wat gemaakt hebben met wat

Origineel geplaatst door Gitaarwerk

tja.. daar heb je zeker gelijk in... maar wij hier zitten allen in hetzelfde 'vak' (of hobby, hoe je het noemen wilt)
net als jij een bmw heb en de ander een eentje..
(pronkstuk, aanrader voor andere etc etc)

wat ik bedoel is (sjees ik ben zo onduidelijk :P )
het is voor de mensen hier wel wat intressanter als ieder weet wat voor gear die heeft.. want net als ik zullen hier nog vele andere zijn die willen weten hoe ze wat gemaakt hebben met wat

Daar heb je ook gelijk in maar dit beschreef ik ook al een beetje in mijn verhaal.
Maar ik denk dat het hier gewoon om Persoonlijke smaak gaat (Hardware of Software) ik ben hier ook niet om Hardware af te kraken absoluut niet want ik heb zelf ook altijd met Hardware gewerkt,maar ik vind voor mijn werkwijze Software prettiger werken.Kijk en als anderen dat niet willen is dat hun keus en dat hoort iedereen te respecteren!! zowel de Hardware als de SoftwareFreaks !!!En ideen uitwisselen kan altijd want net als met Hardware heb ik ook LFO's,Oscillatoren,Filters effecten enz.in mijn Softsynths zitten!!

:walker:

Back