Jupiter 6 kopen ja of nee?

Het is maar hoe je dik dan weer definieerd

Voor Italo moet je dus een Siel kopen. (is namelijk italiaans hehe)
Is ook een stuk goedkoper maar minder bedienbaar. Als je een goede remote midicontroller hebt dan kan je alle parameters via midi bedienen (bijv met een REmote25)

Maar wel een lekkere korrelige klank om ranzige italo stabs etc mee te maken. echt een hele lekkerse sound waar je wel van moet houden. Maar als je van Italo houdt dan zit dat wel goed.
Voor 80-100 euro kan je er wel een scoren. (DK70, EX80, DK700)

is ook Analoog, 6 stemmig en heeft chordmememory etc.

weet jij een siel te koop dan, koop ik ze gewoon allebij...geld zat:D

Ik zou een juno-60 kopen, dat is een typische italo synth, je zult meteen merken dat als je aan wat knoppen draait 9schuift) , de Fun Fun basjes je al om de oren vliegen... Koto schijnt een sh101 voor de basjes gebruikt te hebben, en wat ook leuk kan zijn , is een poly800.

De jupiter 6 & 8 zijn ook erg goed , en natuurlijk de prophet 5. Ik ben al een tijdje italo aan het produceren, en wat ik merk, is dat hoe 'cheesy' sommige italo platen ook lijken te klinken (Sabrina, Fun Fun, Cyberpeople), het zijn toch producties waarin er maar een paar geluiden gebruikt worden die het geheel wel meteen vol laten klinken.
Met softsynths betrap ik me erop dat ik maar blijf stapelen met geluiden om hetzelfde effect te bereiken..

Een Juno 60 heeft NIETS met Italo te maken hoor...

hihi
Verklaar je nader...........

Trouwens, je kunt op elke synth italo maken, laten we daar duidelijk over zijn. En door te stellen dat Siel DE italo synths maakte , is net zo kort door de bocht als te zeggen dat de synton is DE synth voor de palingsound is.

Nog even, een Jupiter 8 is vrij fragiel imo wel zwaar gebouwd maar erg onderhoudsgevoelig. De 6 kwam bij mij een stuk meer solide over.

En qua klank: De Jupiter 8 is dromerig, soundtrack pad wollig en diep, niet echt geschikt voor bassen.
De 6 een stuk meer agressief qua sound...compacter ofzo.

Een tip is nog steeds inderdaad de NOVA, die vind ik erg op de jupiter sound lijken en een stuk goedkoper en 3 oscies die detunable zijn!

Eeeh

Een Juno 60 heeft NIETS met Italo te maken hoor...

De Juno 60 is in ontzettend veel Italo producties gebruikt.

Maar dat geld ook voor bijna iedere poly synth uit die tijd.

Origineel geplaatst door smackos
blablabla <knip> en 3 oscies die detunable zijn! <knip> blablabla

En voor een beetje analoge osc drift doe je wat minieme pitchmodulatie op 1 van de oscs. Dan krijg je dat lekkere zwevende af en toe heel licht ontstemmende in je synthgeluid.

-C-

Ik ga gewoon lekker een Jupiter halen, en als ik hem nix vind verkoop ik hem gewoon weer....:D

Origineel geplaatst door aso
Ik ga gewoon lekker een Jupiter halen, en als ik hem nix vind verkoop ik hem gewoon weer....:D

that's the spiwit! ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
`Voor 80-100 euro kan je er wel een scoren. (DK70, EX80, DK700)

Bij een DK-700 moet je eerder denken aan 225 euro. Die is toch wel even van wat beter kwaliteit en heeft veel meer mogelijkheden dan die andere 2.

Jupiter 6 is echt niet verkeerd hoor.. Maar het maakt wel uit van wie je 'm koopt... Als ie er aan de buitenkant afgeragd uitziet, mijdt hem dan als de pest.

Ik heb zelf de Jupiter 6 al een paar jaar, en vind het een hele mooie synth. Vooral strings en pads zijn erg mooi warm. Ik zelf heb tot nog toe nooit problemen gehad met deze synth, is altijd stabiel geweest. Ik heb ook een aantal keren op een jupiter 8 gespeelt en die vind ik inderdaad voller klinken, maar is dan ook een stuk duurder. Ik heb ook de Juno 6 en die kan naar mijn mening totaal niet het niveau halen van de Jupiter 6. De jupiter heeft een veel vollere sound en is ook veel uitgebreider. Kortom een mooie stabiele analoge synth voor een redelijke prijs.

Willem

Ik heb ook de Juno 6 en die kan naar mijn mening totaal niet het niveau halen van de Jupiter 6. De jupiter heeft een veel vollere sound en is ook veel uitgebreider. Kortom een mooie stabiele analoge synth voor een redelijke prijs.

De Juno 6/60 is wel veel minimaler dan een jupiter 6 maar klinkt wel wolliger en meer in de ballen zeker vergeleken met de Jupiter 6...een simpel bas geluid uit een jupiter 6 en vooral de 8 is niet zo diep als eentje uit zo een Juno imo...die is meer staccato ofzo...maar dat komt omdat de 8 niet zo laag gaat ofzo.

Een Juno 6/60 en een Jupiter vullen elkaar daarom heel goed aan.

Het is natuurlijk wat je verstaat onder voller...qua complexiteit en diepte/dromerigheid in het geluid winnen de Jupiter 6 en zeker de 8 het zeker van een Juno 6/60

Back