n303y
Ouwe rot
Origineel geplaatst door brz
Euhm kijk maar eens snel door de handleiding heen.
Is veeeeeeeeeel meer dan wat je denkt.
Ziet er zeker interessant uit maar dat mag ook wel voor dat geld. Je zit wel vast een een bepaalde flow waar je dat met dedicated apparaten minder hebt. Meer vrije keuze heb je dan.
Elke drum sample heeft een env op de amp en op het filter (wat de elektron dus gewoon niet heeft).
Een env op de amp en filter is denk ik niet interessant voor elke drumpart. Dat lijkt mij ook de reden dat de md drumpart specifieke parameters heeft.
De rm1x hikt als je externe apparatuur aanstuurt en van pattern verandert, heb er twee gehad dus ik weet waar ik het over heb.
Ik heb er 1 en weet uit ervaring dat ie alleen zou kunnen hikken met aansturing van externe apparatuur in geval dat je gebruik maakt van interne sounds. Aangezien ik deze niet gebruik maar de virus aanstuur heb ik hier geen last van ondervonden. Voor wat betreft pattern (style) switch heb je wel gelijk, dit moet worden opgevangen door bijv. pattenrchain mode.
En de elektron is gewoon veelste rigide (1-2-3-4 en een swing die loopt als een tram op blokwielen) en op bepaalde lock settings kliktie gewoon. Nou zijn er mensen die zeggen dat dat bij design is maar daar kan ik weinig mee als je ze niet weg kan krijgen.
Ook de elektron heb ik gehad en toen ik em net had was het geweldig, maar na een poosje kwamen de lelijkheden toch wel erg boven water drijven.
Ik heb hem nog niet zo lang dus mogelijk dat ik hier nog tegenaan kan lopen. Uitgaande ervan dat ik hem niet al heb ingeruild voor iets anders.

maar ik zie er opzich wel een punt in.