Drumdoos samen met sequencer.

pjeut

Ouwe rot
Ik zat eerst op het spoor van een aparte MIDI-pad, maar een drumdoos met wat eigen geluiden lijkt me toch ook wel wat; alesis SR-16 of Boss DR660. Maar wat ik me afvraag is dit.

Ik kan me voorstellen dat je je ritmes op zo'n doos maakt, maar daarnaast toch ook een sequencer (software of hardware) voor alle andere tracks. En ik neem aan dat de MIDI-master dan toch de sequencer is.
Maar laat je je sequencer dan de ritmelijntjes die je in je drumdoos hebt gestopt afspelen, of moet de totale MIDI-sequenties die je op je drumdoos hebt gemaakt eerst in de sequencer worden geladen, en daarna vanaf de sequencer afgespeeld?

Met andere woorden, is het mogelijk om met één simpele MIDI-message en in de drumdoos aanwezige MIDI-sequentie af te laten spelen (dus, alleen deze te laten starten: de MIDI-noten zélf zitten in de drumdoos).

Ik hoop dat m'n vraag duidelijk is.

Ben benieuwd, want ik ben totaal onbekend met drumdozen. In m'n RM1x kun je natuurlijk ook diverse tracks met éénmaats drumloops opnemen en afspelen, maar ja, de rm1x ís m'n sequencer.

Pjeut.

....niet helemaal duidelijk....

Ik denk dat is wat je bedoelt?
-Maak ritme in drumdoos
-Maak rest van nummer in RMX1
-Zet RMX1 op master en drumdoos op slave
-Druk op play op RMX1 en zowel de sequence van de RMX1 als de drumdoos begint te spelen.

Uhh ja dat is mogelijk....Je hoeft niet eerst een .mid file in de drumdoos te maken en vervolgens die weer in de RMX1 in te laden. Master/Slave zou moeten volstaan...

Duidelijk antwoord? :D

Ja,

Ja,

duidelijk, maar wat helemaal mooi zou zijn, is dat je verschillende drumloopjes onder verschillende MIDI-noten kunt zetten. Als dat de sequencer bijv. een C1 afspeelt, de drumdoos vrolijk loop nr. 1 afspeelt, 8 maten verder speelde de sequencer een D1 af, en de drumdoos speelt vervolgens loopje 2, etc., etc.

Maar dat zal wel niet kunnen.....of toch???

hoe bedoel je dat...

hoe bedoel je dat...

dei sequencer in die S-2000??
Of gewoon vanuit de sequencer de sampler aansturen?

Als je dat bedoelt, heb ik dus helemaal geen drumdoos nodig, alleen een paddoos om de noten in te spelen.

Ik bedoel dat als je een loopje heb gemaakt op de drumdoos, deze samplet. Vervolgens maak je een nieuw loopje met je drumdoos en samplet deze ook. etc etc.

Aan bijv de noot c1 hang je loopje 1 en d1 bijv loopje 2. Vervolgens hang je je s-2000 aan de RMX1 en laat de s2000 getriggerd worden door de sequence van de RMX1...wacht....

RMX track1 -> S2000 -> 4 maten c1, 4maten d1
RMX1 track2 -> basloopje
RMX1 master -> drumdoos slave (hier zou je ook nog met programchange kunnen werken...:))

wederom doideloik? :D

Oké...

Oké...

...ik heb 'em door.

Alleen, als je het loopje toch een beetje wilt veranderen, moet je 'em daarna ook meteen weer opnieuw samplen.
Tja, da's ook niet helemaal mijn idee.

Toch bedankt voor het meedenken. Als ik het zo bekijk, heb ik vooral iets aan een MIDI-controler met pads.

Zoals eerder gezegd(andere thread), kijk gewoon eens voor een 2e hands r8 ;) TR626 kan ook volstaan
Handig (en vrij goedkoop) in meerdere opzichten voor je trigger v/d s2000

Je kan ook 10 loops maken in je drumdoos (bijv. R8, die voor de sounds bijv weer je s2000 aanstuurt :D) en via programchange op je hoofdsequencer skippen naar het volgende loopje....

Ik trigger zelf met mn KORG-er1 sequencer mn Boss sp-202 samplertje...
Als ik in die sampler een drumloopje zou samplen, dan kan ik dus aan elke pad op de sampler een MIDI noot toewijzen, en kan ik zo wisselen van drumloop. (maar dat is geen pattern meer, maar gewoon een sample)
(zelfde idee als je s2000 aansturen denk ik...)

Maar wat jij wilt is een pattern op de drumdoos starten/stoppen met een bepaalde MIDI noot... ?!

Ik weet niet of mijn KORG in "slave" stand via een externe MIDI noot van pattern kan wisselen, maar het lijkt me toch wel dat dat mogelijk moet zijn.

hangt denk ik heel erg van de drumdoos af...

Ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk...

Origineel geplaatst door pjeut
duidelijk, maar wat helemaal mooi zou zijn, is dat je verschillende drumloopjes onder verschillende MIDI-noten kunt zetten. Als dat de sequencer bijv. een C1 afspeelt, de drumdoos vrolijk loop nr. 1 afspeelt, 8 maten verder speelde de sequencer een D1 af, en de drumdoos speelt vervolgens loopje 2, etc., etc.

Maar dat zal wel niet kunnen.....of toch???
dat doet de Machinedrum

(jaja begin 'm nu maar weer af te zeiken, da's in de mode tegenwoordig :duivels: )

Origineel geplaatst door divi
dat doet de Machinedrum

(jaja begin 'm nu maar weer af te zeiken, da's in de mode tegenwoordig :duivels: )

Ja leuk hoor Divi, het leek me al zo`n leuk apparaat, maar buiten m`n bereik....nu moet ik nog harder huilen....

is het niet makkelijker om aan je rm1x een drumdoos tehangen zonder seq?
bijv een r8 rack.
en dan de rm1x als sequencer voor je synths, samplers en drums te gebruiken...

dat is zeker makkelijk. sterker nog, das ideaal, sterker nog, das vet ideaal!

een s1100 bv aan je rm1x :D

Back