Jeuz, de de tweede CS60 nu al de laatste tijd, maar deze ziet er wél helemaal top uit en heeft is wél in tune, maar die prijs... De (engelstalige) verkoper vraagt er 2000 euro voor..
Ik belde de man net, en hij zei toch echt 2000 euro, ik dacht dat ik hem niet goed verstond en vroeg de prijs nog een keer, maar dacht toch echt dat ie toen ook 2000 zei. 1000 zou al een veel nettere prijs zijn, zeker voor deze staat..
(sorry trouwens, had Kubux's bericht gemist daarom dubbel..)
Ach, welnee... maar als je het me eerlijk vraagt: ik vind dat de Yamaha CS-50 en CS-60 behoorlijk ondergewaardeerd zijn.
Veel mensen denken toch: een CS-80 of niets... nou, meestal niets dus, in de praktijk.
Vergeet niet, een 80 doet al iets van 3000-4000 euro, en dan maar afwachten in welke staat. En trouwens, vind er maar eens één? Ik weet dat RLmusic een hele mooie heeft voor iets van 5500 euro excl. Kenton MIDI.
Een 50 of een 60 is sowieso iets (IETSJE!) minder gevoelig kwa detuning, vanwege de verminderde warmteproductie en de technische opbouw van de synth (de hoeveelheid voice cards maakt uit voor de belasting van de voeding, denk daarbij aan 16 voicecards voor de 80 ipv 4 voicecards voor de 50).
Als je dan bedenkt dat een 50 of 60 sowieso écht niet eens zo héél veel slechter klinkt (de échte dikke en karakteristieke poly CS klank, die tover je niet zomaar ergens anders uit), en dat er aan de andere kant er ook weer niet STAPELS met goed functionerende (!) 50's en 60's op de markt zijn... (ik heb hier geloof ik de afgelopen jaren 3x een CS-50 en 2x een CS-60 voorbij zien komen) ... dan denk ik dat €500 voor een 50 en €1000 voor een 60 echt te laag is ingeschat.
Zeker als je ziet dat in verhouding mono-synths erg veel duurder zijn geworden (Minimoog, Odyssey, Oscar) maar veel mensen vaak een beetje neerkeken op poly's. Ik denk dat dit een beetje aan het 'overgaan' is.
De laatste tijd heb ik (persoonlijk) toch een aantal mensen kunnen 'bekeren' tot de CS, eigenlijk helemaal niet handig, want je ziet dat de concurrentie op de kopersmarkt gewoon veel groter is geworden.
Ik betaalde enkele maanden gelden slechts 500 EUR voor mijn CS-50 (wel een CS-50 maar in absolute nieuwstaat - volledig in tune en uiterlijk geen krasje - incl. poten en kofferdeksel). De ribbon controller (en 1 'programmeerbare" preset) van de CS-60 zou natuurlijk mooi meegenomen zijn maar voor de rest is de CS-50 een volledig identieke synth en lijkt (relatief gezien dan) 1000 EUR of meer me wat veel voor een CS-60. En 2000 EUR zéker.
Je kan dan eigenlijk evengoed nog ff bijsparen voor een CS-80.
Origineel geplaatst door THM ... voor de rest is de CS-50 een volledig identieke synth en lijkt (relatief gezien dan) 1000 EUR of meer me wat veel voor een CS-60...
Een CS-60 heeft behalve genoemde verschilllen nog meer verschillen:
8 voices inplaats van 4, een extra octaaf keys en nog wat kleinigheidjes (keyboard scaling, footswitch sustain/portamento) extra.
Vooral het aantal voices moet natuurlijk betaald worden, het is niet zoals bij sommige Waldorf synths een kwestie van een software upgrade... die extra voicecards zitten er écht in, en iedere voice card is feitelijk een compleet synthesizertje.
Gefeliciteerd nogmaals met de aanschaf van je '50... ik denk dat je er een behoorlijk koopje aan gehad hebt, gezien de staat!
Wow jah, zeker een mooie koop.. Voor de CS60 die nu nog steeds op marktplaats.nl staat wordt ook 500 gevraagd, alleen is deze verre van compleet en ook nog uit tune, maar wel een CS60.. Iemand uit Tilburg (??) was me alleen voor..
Origineel geplaatst door Hanz Een CS-60 heeft behalve genoemde verschilllen nog meer verschillen:
8 voices inplaats van 4, een extra octaaf keys en nog wat kleinigheidjes (keyboard scaling, footswitch sustain/portamento) extra.
Klopt, hij staat hier. 1250 voor betaald, dat was de vaste prijs die de verkoper wilde hebben.
De verkoper vertelde me dat hij verkocht op basis van "first come, first serve", en dat hij dit aan alle geinteresseerden had meegedeeld. Ik heb met hem afgesproken dat ik, als ik maandagochtend vroeg kwam, de eerste optie had.
Je hebt de verkoper nog wel gesproken, voordat je hem wilde gaan ophalen, mag ik aannemen?
Het verhaal van 2000 vind ik wonderlijk... maar goed, dat moge duidelijk zijn.
Schrale troost misschien: ik zet binnenkort mijn 'oude' CS-50 in prima staat te koop.
Ik heb er nog eentje achter de hand, ga hem donderdag ophalen, beste staat ever.
Ziet er uit als nieuw!! Alsof ie zo van de fabriek komt.
Meer info geef ik niet, anders ben ik hem weer kwijt
Gelukkig maar! Ik gun iedere ware liefhebber zo'n mooie CS.
Vervelend dat we elkaar op zo'n manier moeten kruisen... en succes met de nieuwe kandidaat gewenst!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.