Paar vragen met betrekking tot de Korg Triton classic

corsa14joy

Nieuwkomer
Heb paar vragen m.b.t. de werking van de Korg triton classic:

- Hoe kan ik geluiden combineren???

- Hoe kan ik dingen sampelen zoals bij Feel van Robbie Williams, dat hihat geluid

Re: Paar vragen met betrekking tot de Korg Triton classic

Origineel geplaatst door corsa14joy
Heb paar vragen m.b.t. de werking van de Korg triton classic:
- Hoe kan ik geluiden combineren???
Wat denk je dat die "COMBI" knop doet? Overigens, Lees De Fijne Handleiding, want daar staat het precies on.

- Hoe kan ik dingen sampelen zoals bij Feel van Robbie Williams, dat hihat geluid
Handleiding al gelezen?

Nee?

Toch echt doen hoor.

Bladzijde 52 in de basic handleiding voor je eerste vraag. Bladzijde 75 voor je tweede vraag. (Nummers zijn voor de Engelse versie - deze is gewoon bij Korg te downloaden als je 'm niet hebt gekregen toen je 'm kocht).

Als je dit niet zelf kunt uitzoeken had je misschien geen Triton moeten kopen, want beide dingen zijn best basic. Wat samplen in het algemeen betreft: als je die hihat ergens in het liedje hoort zonder dat dhr. Williams erdoorheen aan 't zingen is, kwestie van op tijd op "RECORD" hengsten. Te lastig? Sample met je computer, gebruik een programma zoals Audiograbber (gratis, zie http://www.audiograbber.nl) om de track in .wav formaat van CD te halen en gebruik dan Audacity ( http://audacity.sourceforge.net/ ) om het stuk eruit te knippen wat je nodig hebt. Zet dat op diskette, inladen in je Triton, klaar.

Laatst gewijzigd:
Ja denk misschien dat ik toch een verkeerd apparaat heb gekocht. Wat is een synthesizer wat makkelijk in gebruik is dan de Triton?

je kunt lullen van korg triton wat je wilt.... maar hij is een van de meest duidelijk synth die er zijn denk ik.... dankzij de vrij overzichtelijke tough screen .....

alleen de seqence mode en de sample mode vind ik persoonlijk wat ingewikkelder !

Ja dat bedoel ik! De touchscreen is echt super!

geen nood corsa,

met het lezen van de handleiding vind je het antwoord op deze en meer vragen, ik vond hem altijd vrij duidelijk. De triton is ook vrij logisch van opbouw, dus als je eenmaal de basics begrijpt, kom je al een heel eind! Heb je geen handleiding? Kijk hier

enjoy! :mega:

Back