De studio van Tiesto

Tiesto zit nu op zijn gouden zitzak lekker deze thread te lezen onder het genot van een flinke portie kaviaar.
Zijn producers eten rustig mee, en lachen hard om contactzoeken.

Origineel geplaatst door trash
Tiesto zit nu op zijn gouden zitzak lekker deze thread te lezen onder het genot van een flinke portie kaviaar.
Zijn producers eten rustig mee, en lachen hard om contactzoeken.

Ik denk nou niet echt dat je jaloers hoeft te zijn. Volgens ben je het gauw zat als je elke dag in 1 of ander uithoek moet draaien, altijd weer in een hotel moet slapen en allerlei contractuele verplichtingen hebt. Dan verlang je toch gauw weer naar huis. Nou ja dat zou ik doen. Liever gewoon een normaal inkomen en een leuk zakcentje bijverdienen met muziek dan dag en nacht in dat grote commerciele rot wereldje te moeten doorbrengen waar iedereen geld aan je wil verdienen.

Origineel geplaatst door sander
Ik denk nou niet echt dat je jaloers hoeft te zijn. Volgens ben je het gauw zat als je elke dag in 1 of ander uithoek moet draaien, altijd weer in een hotel moet slapen en allerlei contractuele verplichtingen hebt. Dan verlang je toch gauw weer naar huis. Nou ja dat zou ik doen. Liever gewoon een normaal inkomen en een leuk zakcentje bijverdienen met muziek dan dag en nacht in dat grote commerciele rot wereldje te moeten doorbrengen waar iedereen geld aan je wil verdienen.

Mij persoonlijk lijkt het me ook niets, maar mensen verschillen.
Hij kiest hiervoor, en ja ben het eens dat het lang niet zo'n fijn leven is als dat het van de buitenkant lijkt.
Waar geld is zijn wolven.

Ik heb wel eens een foto van zijn studio gezien maar kan die zo snel niet meer vinden. Weet nog wel dat er een Andromeda stond en dat het niet een overdreven 'Hans Zimmer studio' was...

TESTING: SELECTED TIËSTO GEAR

Tiësto works in three different Netherlands studios in Amsterdam, Breda and Rotterdam.

The following is an abridged list from those studios:

Access Virus B, Virus C synths

Akai MPC3000XL: “Because of its excellent MIDI timing during studio sessions,” Tiësto says.

Akai S6000 samplers (2)

Alesis Andromeda A6 synth: “Trancey and more techno sounds,” Tiësto says. “It's more warm, a lot of mid. It's good for the side sounds, the arpeggiated sounds.”

E-mu Vintage Pro, Proteus 2000 synths

Intel Pentium 4/3.2 GHz w/1,024 MB RAM

Korg Triton synth

KRK 8000-series monitors

Lexicon 480 rackmount reverb

Linn Electronics LinnDrum drum machine

Moog Music Minimoog Voyager synth: “That's brilliant with the expand-a-board,” Tiësto says. “It's amazing.

Basically, it's the low end, bass lines, the lower sounds. But it's not going to rumble or anything.

Pioneer CDJ-1000 CD turntable

Pioneer DJM-600 mixer

Roland Alpha Juno 2, JD-990, JP-8000, JP-8080 (2), MKS-80, XP-80, XV-3080 synths

Roland SDE-3000 digital delay

Roland TR-909 drum machine

Sony DMX-R100 48-channel digital console w/digital switchable patch bay for analog signal processing: “All compressors and limiters are built in the Sony mixing console — it sounds perfect for all drum loops and drum sounds,” Tiësto says.

Steinberg Cubase SX 2.0 software

TC Electronic M-One rackmount reverb

Technics SL-1200MK2 turntables (2)

Waldorf MicroWaveXT sound module

Yamaha CS6x, CS6R, FS1R synths

Yamaha MSS1 SMPTE/MTC converter: “Very old but still the best analog converter for MIDI synchronization problems,” Tiësto says.

En zelfs nog enkele tips! :)

TIPS FROM TIËSTO

Bass placement: “I've learned a lot from other Dutch producers, like Ferry Corsten. When you put the bass line in, you never put it on the kick, just on the side so that it doesn't get boomy. So the kick kicks in and the bass just after that.”

The power of sounds you don't hear: “It's very powerful to have a sound that you hardly hear but you feel. We put in sounds you don't really hear, but they are part of the main riff, just from other keyboards. So you put a simple Virus sound under there, and you add some extra low or extra mid or a hi-hat or just some noise. When you mute it, you don't hear that it's gone, but you feel it's gone.”

The relief of the release: “I use the release on synths a lot. I draw it out, and it goes wider, and it works on the dancefloor a lot, at least here in Holland. You're dancing with the melody, and at the end, the melody gets bigger and bigger, and you just hear one synth at the end, and then everybody is lost in the rhythm, and they get confused, and then the kick comes back in the end, and it goes boom!”

(bron: http://remixmag.com/artists/remix_night_shift/)

en nog ff over die dj lijsten; daar geldt vooral; best=meest succesvolle. Zelf hep je meestal toch een persoonlijk lijstje als je dan al over lijstjes kan spreken. Dus aan die dj lijsten kan ik echt geen waarde hechten, waardoor ik me er ook niet aan stoor.

damn, die story aanpak van contactzoeken werkt wel he..:P

iets gemist ... tis geeneens zijn gear..
jammer thijs...
ik ga wel weer even met mun simpele alesis drumcompu spelen die tenminste wel van MIJ is...

Origineel geplaatst door Sly Dog

Akai MPC3000XL: “Because of its excellent MIDI timing during studio sessions,” Tiësto says.
hij heeft een MPC3000XL, dan is ie de enige in de wereld

Origineel geplaatst door Rubmanation
iets gemist ... tis geeneens zijn gear..
jammer thijs...

Misschien heeft ie zelf wel 3 studiootjes verspreid over het land staan? Ik neem aan dat ie daar in elk geval het geld wel voor heeft. :D

"...the Roland JP-8080. “That one is famous for a lot of trance tracks,” he says. “But most trance producers use the same sound in there. I always try to use completely different sounds from the JP-8080. People should look more in their gear because there's so much more in that machine. All my lead sounds are either from the JP-8080 or from the Access Virus. The guy who designs the sounds for the Access Virus, Mike Clark, designed especially for me 130 exclusive sounds, and I can use them for a year for free. And after that, he's going to use a Tiësto bank in the Virus.”"

Aha, dames en heren, we hebben hier een presetgebruiker. :smeris:

En zijn eigen visie over optreden:

"That's also the thing with live bands, it doesn't sound that impressive, because when you hear the studio album, you're blown away; it has beautiful sounds, and everything is mixed down very well. And then they play live, and it's always less good, I think. That's why I would never really go live with electronic music, 'cause it's impossible to do live. All the things you program in the computer, you can't do that live. And in the end, nobody really cares if it's live or not. You want to be entertained."

(bron: nog steeds http://remixmag.com/artists/remix_night_shift/)

Origineel geplaatst door Yawgmoth

@Contactmaken

Wat doe je hier man? Enige wat je doet is afgeven op mensen die op enige manier hun nek ergens voor uitsteken

Is dit de reden waarvoor deze topic niet meer op de openingspagina staat?
Ruikt naar censuur....:r

Slydog, dit is inderdaad het eerste en enige pers artikel dat ooit over zijn gear werd beschreven 04/2004 Remix Magazine, uit het artikel kan je al afleiden dat alle sounds door anderen worden gemaakt..waarschijnlijk zijn de nummers: Lethal Industy en Flight 643 ook door anderen voor hem geschreven, maar hebben ze zijn naam eronder geplakt om dat dit dan beter verkoopt.

Dat zou kunnen ja. Misschien dat ie net zoals dj Jean en vele anderen een beetje naast een of andere producer zit en wat aanwijzingen geeft over de structuur van de track (hier moet een roffeltje, nu een break) aangezien die dj-achtige types over het algemeen meer met opbouw en dergelijke bezig zijn dan met feitelijke muziekproductie, klankbouw en afmix. Ik ken dr wel meer die op die manier werken: de producer voor het muziektechnische deel en de dj voor de opbouw en beoordeling van de track.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Neo Land
Is dit de reden waarvoor deze topic niet meer op de openingspagina staat?
Ruikt naar censuur....:r
Heeft niks met censuur te maken, dit valt gewoon onder algemene discussie en is geen nieuws of zo (zeker niet omdat er al een stuk of 10 topics over zijn). Sowieso wordt de inhoud van het Algemeen en Verkoop-spul niet op de voorpagina gezet omdat je dan verzuipt in de nieuwe topics die niet direct interessant zijn of met de site te maken hebben.

Die beslissing was al een hele tijd geleden genomen, overigens :).

I wander, will Tiesto take the place of Jesus in a thousand years ?

Origineel geplaatst door Sly Dog
All the things you program in the computer, you can't do that live. And in the end, nobody really cares if it's live or not. You want to be entertained."

Nou das pas een stomme opmerking!!! Net of het live hetzelfde moet klinken als op de plaat.
Enof het voor mij uitmaakt of iets live is of niet. Maar dat zal voor de gemiddelde trancefan wel weer niet zo zijn. ;{

Nou das pas een stomme opmerking!!! Net of het live hetzelfde moet klinken als op de plaat.
Enof het voor mij uitmaakt of iets live is of niet. Maar dat zal voor de gemiddelde trancefan wel weer niet zo zijn. ;{

Ik denk dat hj bedoelt dat je de computer niet volledig live kunt programeren, niet alles tegelijk realtime kunt doen. Best een goed punt.

Daar gaat het helemaal niet om. Tiesto zet een bepaalde sound neer die ie naar eigen zeggen niet zo een-twee-drie uit een live setupje kan toveren. Hij voelt zich blijkbaar niet op zijn gemak met het resultaat dat zo'n live setup zou geven. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen omdat er nogal wat getweaked en getuned wordt in de studio. Ik kan prima trance trekkies schrijven hoor in de studio, maar je moet me echt niet gaan vragen om het zaakje live te gaan spelen/uitvoeren :-) Heb niet voor niets die RW knoppen in cubase zitten :)

Dan knalt ie toch alles op een HD recorder en gaat zo live spelen. :dubbel:

Maar trance heeft gewoon een JP80x0,Virus,909 'nodig'. Lijkt me dat je dan al 90% van je sounds hebt en de rest kan samples of bijv een Moog bak zijn. En los van de smaak van muziek zijn de produkties, qua techniek helemaal nog niet zo slecht. Alleen jammer dat ook hier de mastering te ver doorschiet en de hele boel verneukt wordt om het maar zo hard mogelijk te krijgen.

Back