Voor zover ik de situatie nu begrijp uit de diverse fora heeft Hartmann voor de bouw van de controller een andere partij ingehuurd. Deze partij stopt ook de cd's erbij in een doos en doet de handling en het verschepen. Het is die partij die een stapel VS'en aan MSK geleverd heeft. De discussie die er is, is of dat met of zonder toestemming van Hartmann gebeurd is.
Uit de opmerkingen van Hartmann op het user forum op hun site maak ik eruit op dat het er vooral om draait dat ze van die derde partij (nog) geen geld gekregen hebben voor deze levering. Dus een conflict met een leverancier over een betaling resulteert nu in het blokkeren van gebruikers. Het is echt te suf voor woorden en hoe dit ook afloopt, het kan de reputatie van Hartmann geen goed doen.
Hartmann Thu Oct 06, 2005 14:26:
hartmann does absolutely *not* sell the Neuron technology at such prices
direct gevolgd door Hartmann Thu Oct 06, 2005 15:38; in antwoord op "If the Neuron VS is purchased from thomann and paid 150 euros, will it get the full warranty, support and updates?"
Oftewel, we verkopen de Neuron VS "absolutely not" voor 150, maar bij Thomann mag het wel, en dat terwijl:
Hartmann Fri Oct 07, 2005 11:15:
this price is *not* our making and it is an accounting impossibility to sell the VS at this price without major financial loss when the unit is purchased legally
wat weer implcieert dat Thomann ook illegale exemplaren verkoopt, of dat Thomann zelf voor elk exemplaar het nodig bijlegt, wat me onwaarschijnlijk lijkt.
Ik kan er niks anders van maken dan dat Hartmann zijn uiterste best aan het doen is een verhaal te bedenken waarvan ze zelf al weten dat ze er niet meer uit gaan komen...