Hartmann Neuron VS 149 euro

ik heb nog niet echt een demo ermee gemaakt, maar hier even iets wat ik snel ingespeeld heb met de neuron vs.

Neuron flute model

een echte demo volgt later, als ik zelf wat models heb aangemaakt.

Origineel geplaatst door etaoin
Hij komt uit Ravensburg volgens de sticker, dus dat wordt zelf schilderen. De nummertjes staan erop :D

Geweldig!!! :D

... anyway... heb de mijne zojuist bij musicstore.de besteld. Ben benieuwd!

Mijn login is ook nog niet geactiveerd (MSK uiteraard). Maar goed, als Hartman moeilijk gaat doen dan zal ik ze eens vragen hoe ik als eenvoudige consument het verschil kan zien tussen een "legal" versie en een "bootlegged" versie.

Het argument dat een Neuron VS niet voor 150 euro in de winkel kan liggen als de MSRP 700 euro is, is voor mij onzin. Hartman is niet in staat om af te dwingen waar winkels een product voor verkopen. Als een winkel vet verlies wil draaien op een product, dan mag dat.

Maar goed, we zullen zien...

Ik krijg héél erg sterk het idee dat dit gewoon een goed gecalculeerde verkoopstunt is....

:eureka: waarom ?? :eureka:

Op zga als ieder audio/synth/hw/muziek forum waar iets over de Neuron VS geschreven zie staan is het 9 van de 10x negatief... 700€ voor een VST + een controllertje is imho overrated (het zal een hele vette bak zijn, maar te duur geprijsd).

Wat ik dus vermoed is dat Hartmann met een hele zooi van die dingen is blijven zitten en nu op een zeer slinkse en doortrapte wijze een soort van magazijn leegverkoop zijn naant houden.

:walker: My 2Ct in a conspiracy theorie :geslaagd:

ik kan me niet voorstellen dat iemand dat gezeur over een bootleg serieus neemt. Wat je krijgt is gewoon het product zoals die in de winkels ligt, het enige waar hartman over de hoofden van hun nieuwe klanten over zeurt nu is dat ze blijkbaar iets niet goed geregeld hebben met music store met betrekking tot de prijs. Dit vechten ze nu dus via ons als klanten uit met hun. Ik kan het niet ander interpreteren.

Vergeet niet dat als je gaat kijken op de hartmann site waar je de neuron vs volgens hun kan kopen, dat je daar gewoon music store als winkel ziet staan. Beetje vreemd dat ze nu zeggen dat je als klant niet moet afgaan op de informatie die hartmann zelf geeft.

Het product wat je via music store krijgt is hetzelfde product als dat je via thomann zou krijgen. Dit hele verhaal is gewoon een grote soap aan het worden, en check de forums op internet maar, internationaal gezien is hartmann zich inmiddels ongelooflijk belachelijk aan het maken.

mijn mening over hartmann:
goed product - <censuur> klantvriendelijk.

Nou, hij is binnen, super snel moet ik zeggen ...willen er natuurlijk extra snel vanaf. 8o)
Formuliertje eerlijk ingevuld natuurlijk met MSK...en afwachten maar. 8D
Vind het wel spannend allemaal, ben zeer benieuwd.

Heeft iemand die V4 models en soundset eigenlijk al geprobeerd? Ik heb het geprobeerd door de "oude" NeuronDB te hernoemen en er een nieuwe NeuronDB map naast te zetten met de Models en Sounds ernaast te zetten, maar dan blijft hij naar de oude kijken. Of beter: ik zie nog steeds alleen maar sounds t/m nr 350, terwijl ze t/m 999 in de Sounds-map staan.

Heeft iemand die V4 models en soundset eigenlijk al geprobeerd? Ik heb het geprobeerd door de "oude" NeuronDB te hernoemen en er een nieuwe NeuronDB map naast te zetten met de Models en Sounds ernaast te zetten, maar dan blijft hij naar de oude kijken. Of beter: ik zie nog steeds alleen maar sounds t/m nr 350, terwijl ze t/m 999 in de Sounds-map staan.

werkt als volgt:
verwijder het bestand soundnames uit de directory x:\NeuronVS\NeuronDB
start de neuron synth op, de namen worden nu opnieuw opgebouwd, in die soundbank zitten 383 sounds, sommige zijn anders (kwa sound en naam) als de originele soundset

Origineel geplaatst door Carnivore
Ik krijg héél erg sterk het idee dat dit gewoon een goed gecalculeerde verkoopstunt is....

:eureka: waarom ?? :eureka:

Op zga als ieder audio/synth/hw/muziek forum waar iets over de Neuron VS geschreven zie staan is het 9 van de 10x negatief... 700€ voor een VST + een controllertje is imho overrated (het zal een hele vette bak zijn, maar te duur geprijsd).

Wat ik dus vermoed is dat Hartmann met een hele zooi van die dingen is blijven zitten en nu op een zeer slinkse en doortrapte wijze een soort van magazijn leegverkoop zijn naant houden.

:walker: My 2Ct in a conspiracy theorie :geslaagd:

Helemaal niet z'on stomme gedachte! ;) Kan wel eens waar zijn?!
Mijne ligt maandag op de vloer! Volgens mij is Music store koln het synthforum wat geld verschuldigt?!
Ze heeben er immers door deze link veel verkocht! P.S. bedankt voor de tip! Vl1! :okdan:

wat een fantastische link

een paar maanden terug las ik nog ergens dat toen op dat moment alleen neuron bezitters de vst versie gedurende een week ofso voor 350 konden kopen

en nou kan iedereen hem voor 150 euro kopen haha wat zal je balen als je een echte neuron in het begin heb gekocht

ik heb er ook een besteld kan hem al tracken :halleluja

Origineel geplaatst door quifster
werkt als volgt:
verwijder het bestand soundnames uit de directory x:\NeuronVS\NeuronDB
start de neuron synth op, de namen worden nu opnieuw opgebouwd, in die soundbank zitten 383 sounds, sommige zijn anders (kwa sound en naam) als de originele soundset

Ja, zover was ik ook al met een hele nieuwe map, maar de ModelNames worden niet opnieuw aangemaakt, dus al m'n models zijn <empty>

Ja, zover was ik ook al met een hele nieuwe map, maar de ModelNames worden niet opnieuw aangemaakt, dus al m'n models zijn <empty>
en je was er nog niet op gekomen om het bestandje modelnames uit de originele map te kopieren?

;)

Origineel geplaatst door quifster
en je was er nog niet op gekomen om het bestandje modelnames uit de originele map te kopieren?
;)

Ehm nee, want de originele set zijn 340 models en V4 zijn er 512.

[edit]
Nu net erin gekopieerd, en models 340 t/m 510 zijn nog steeds <empty> en dus niet bruikbaar, terwijl ze er wel zouden moeten zijn...

Voor zover ik de situatie nu begrijp uit de diverse fora heeft Hartmann voor de bouw van de controller een andere partij ingehuurd. Deze partij stopt ook de cd's erbij in een doos en doet de handling en het verschepen. Het is die partij die een stapel VS'en aan MSK geleverd heeft. De discussie die er is, is of dat met of zonder toestemming van Hartmann gebeurd is.

Uit de opmerkingen van Hartmann op het user forum op hun site maak ik eruit op dat het er vooral om draait dat ze van die derde partij (nog) geen geld gekregen hebben voor deze levering. Dus een conflict met een leverancier over een betaling resulteert nu in het blokkeren van gebruikers. Het is echt te suf voor woorden en hoe dit ook afloopt, het kan de reputatie van Hartmann geen goed doen.

Hartmann Thu Oct 06, 2005 14:26:
hartmann does absolutely *not* sell the Neuron technology at such prices
direct gevolgd door Hartmann Thu Oct 06, 2005 15:38; in antwoord op "If the Neuron VS is purchased from thomann and paid 150 euros, will it get the full warranty, support and updates?"
Oftewel, we verkopen de Neuron VS "absolutely not" voor 150, maar bij Thomann mag het wel, en dat terwijl:
Hartmann Fri Oct 07, 2005 11:15:
this price is *not* our making and it is an accounting impossibility to sell the VS at this price without major financial loss when the unit is purchased legally
wat weer implcieert dat Thomann ook illegale exemplaren verkoopt, of dat Thomann zelf voor elk exemplaar het nodig bijlegt, wat me onwaarschijnlijk lijkt.

Ik kan er niks anders van maken dan dat Hartmann zijn uiterste best aan het doen is een verhaal te bedenken waarvan ze zelf al weten dat ze er niet meer uit gaan komen...

Het is logisch dat Hartmann probeert de verantwoordelijkheid op iemand anders af te schuiven én tegelijk support garandeert. Hoe kunnen ze anders die lage prijzen verantwoorden ten opzichte van de kopers die de volle prijs betaalden?

De enige conclusie is dan ook dat Hartmann zichzelf inderdaad belachelijk maakt.

wat ik nu net zie
START_hartmann_neuron_VS_n.jpg

zoals een paar posts eerder gezegt

url: http://www.musicstorekoeln.de/de/global/12_0_G_0_pcm0003943-000/0/0/0/detail/musicstore.html

geweldig :{

Goedenmorgen Ramoonus.....;) Hier gaat net de hele thread over :z

Back