Underworld in 013

;{ ;{ ;{ ooaaaahhhhhh wat was het VET;{

geluid was subliem! show was subliem! setlist was subliem!

Voor mij de vetste UWshow die ik mee heb gemaakt.... tot nu toe...

:doei:

Origineel geplaatst door dEFECT_PEPBOY
Ik heb iig flink wat foto's gemaakt van de gear die ze allemaal bij zich hadden (ik werk bij 013), dus die zal ik binnenkort wel effe posten... als jullie dat leuk lijkt...

jaaa! posten die hap :)

en voor mensen die meer willen weten over hoe Underworld live (technisch gezien) in elkaar steekt en hoe live het nou eigenlijk is (;)) lees dit artikel
Dit was ten tijde van de Hundred Days Off tour (2002) dus er zal al wel weer het één en ander veranderd zijn, zoals de toevoeging van Ableton Live, en meneer Darren Price natuurlijk :)

@KingOfSnake:

Goed artikel!

Als techno nerd zijnde vraag ik me bij elke techno-live-act af: hoe doen ze het. Laatst was ik bij Speedy J + Chris Liebling Live (Collabs Session) en daar was het allemaal wat meer zichtbaar en duidelijk: 4 powerbooks, 3 allan & heaths desks, een Machinedrum, een 303, paar audio en midi interfaces en heel veel midi controllers.

Bij Underworld zie je voornamelijk dat die gasten bezig zijn op hun mengpaneel. Dan roept dat vragen bij je op: hoe doen ze het. Hoeveel sound wordt realtime gegenereerd? Hoeveel is presequenced en al gebouncet naar audio. Hoeveel invloed kunnen ze nog hebben in dingen als opbouw, soundmanipulation, dat soort dingen.

Nu ik het artikel heb gelezen is het me duidelijk. Het is een hele goed uitgedachte werkwijze om de muziek live te brengen met voldoende mogelijkheden om nog iets te kunnen improviseren. En dat is hetgene wat voor mij een Live performance echt "live" maakt. Als hij echt alleen maar een Logic projectje zou inladen en op Play zou hakken en verder interessant "poseren" op de stage, dan had ik gedacht "pfff. dat kan ik ook."

Ik waardeerde Underworld sowieso al voor hun muziek.
Maar Live + de wetenschap dankzij jouw artikel over HOE ze het Live doen, zorgt ervoor dat ik ze alleen maar meer kan waarderen!

Afijn.
Ik zet Moaner nog maar eens op.
Jammer dat ik hier in mijn studiootje geen strobes + laser heb :P.

Cheers.
Joost

iemand postte op Dirty een close-up plaatje van die loop-lijstjes die ze over de mixert gooien:
wel leuk om te zien hoe het allemaal is opgedeeld...
mixerstrips.jpg

Nog even geduld met die foto's van me... Kan ze nog steeds niet uploaden omdat ze te groot zijn.... kreeg al een resize programmaatje doorgestuurd maar kan ik weer niet installeren op de puter van school... dusss....

grtz!

er staan hier trouwens nog wat close-up foto's van de gear online (is van de tour afgelopen zomer).

voor de liefhebbers. Op dirtyradio wordt op dit moment de opname van één van de 3-uur durende Underworld concerten op het Electraglide festival in Tokyo uitgezonden. Het wordt het hele weekend geloopt dus je kan intunen wanneer je wilt.
Dus voor diegenen die er in 013 niet bij konden zijn, kun je toch horen hoe het er ongeveer aan toe ging. :)

Origineel geplaatst door King of Snake
er staan hier trouwens nog wat close-up foto's van de gear online (is van de tour afgelopen zomer).

he he .. eindelijk die mackie er uit gegooit werd wel eens tijd .. wat is dit trouwens ?
maar nice hoor .. die battered tr 909 er nog bij .. logic, live en 3 motu's
hoop dat maandag de postbode ook met mijn motu voor de deur staat ... :luv:

hopo wel dat je die edding shit van je laptop afkrijgt .. naja iedereen weet iig van wie die is ;)
( oh tis de laptop van een fan .. hahaha )

Origineel geplaatst door MadR
he he .. eindelijk die mackie er uit gegooit werd wel eens tijd .. wat is dit trouwens ?

je bedoelt de mixer? Midas Heritage volgens mij.

Mengtafel: Midas Heritage 1000

Wat mij vooral opvalt: Ik zie maar liefst 3 stuks Quasimidi Technox op de diverse foto's ! Wow.

1 achter de CDJ 1000 en 2 in het linker rack.

Onder de faderfox verstopt overigens een tweede 909 :)

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Sfeer was top! Wat een heftig moment met die laser en enorme strobo's. Knallers blijven nog steeds rez/cowgirl, everything everything en natuurlijk born slippy. Ik heb van bovenaf op het balkon mooi alles kunnen zien. Het ware met name 2 nieuwe I-macs waar alles op draaide. Die geluiden daaruit kwamen binnen op een grote mengtafel waar ze af en toe wat kanalen aan en uit konden zetten. Niet echt veel live dus. De enige synth die ik zag staan was een Nord Lead, maar die is bijna niet aangeraakt. Als ze van set wisselden werd er via een Pioneer dj cd speler een soort intro aangezet en kon de nieuwe set ingeladen worden. Deze werd dan in dat intro ingemixt en konden ze weer verder. Het blijven eigenlijk wat 'computernerds' achter een enorme mengtafel. Het is maar goed dat de 'zanger' zo gek is als een deur en de hele set over het podium loopt te rennen en af en toe met een minicam speelt wat op de schermen wordt geprojecteerd. Visuals had ik meer van verwacht, was erg minimaal. Maar om het een keer te zien is het heel leuk en zeker met een enthousiast publiek!

hehe ik had het over everything everything .. maar dat is natuurlijk cowgirl .. pas nog opgezocht .. en die spikee heb ik ook op single King .. heb ook nog een iets van one dove van hun

trouwens heeft iemand hier de roze vinyl versie van rez/cowgirl ?
ik niet :( heb wel skyscraper i love you .. dat blijft een topper van de bovenste plank!

Back