goedkoopste kabels in Nederland

Heb hier net een paar wordclock kabels gekocht:

www.allekabels.nl

Dan zoeken op "muziekkabel" voor kant en klaar spul. Er is ook neutrik spul te koop.

Patrick.

Ik wou zelf midi-kabels gaan maken. Iemand die daar ervaring mee heeft? Wat is daar goede kabel voor? Heb je daar speciaal kabel met 4 draden voor nodig, of werkt met 2 draden ook. Ik had begrepen dat het met de onderste 3 pinnen gesoldeert ook zou werken.

Ik wou zelf midi-kabels gaan maken. Iemand die daar ervaring mee heeft? Wat is daar goede kabel voor? Heb je daar speciaal kabel met 4 draden voor nodig, of werkt met 2 draden ook. Ik had begrepen dat het met de onderste 3 pinnen gesoldeert ook zou werken.

Daar heb ik ervaring mee! Welgeteld 1 kabel heb ik gemaakt en de kosten en de moeite wegen absoluut niet op tegen een kabel uit de winkel.

Die plastic Din-pluggen vond ik kut om te solderen en die doen echt heel brak aan. En die metalen din-pluggen zijn vrij aan de prijs. Verder heb je kabel nodig met 2 aders en 1 afscherming. Ik zelf heb gewoon dunne audiokabel (diodekabel noemen ze dat) gebruikt. De 2 afschermingen aan elkaar geknoopt.

Voor mij 1x, maar nooit weer. De kosten-batenverhouding is veel krommer dan bij het zelfmaken van audiokabels (mijn ervaring).

Oké duidelijk. Dan kan ik me de moeite besparen. Ik dacht dat het misschien wel handig zou zijn om ze precies op maat te hebben, maar als het zich niet loont dan laat ik het.

Back