[Sherman] 2 X filterbank overdreven?

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb pas een goeie deal in Duitsland gemaakt voor 2 filterbanks. Ik krijg ze hoogstwaarschijnlijk vandaag binnen. Maar nu vraag ik me af of 2 filterbanks een beetje overdreven is of niet. Ik kan er eentje op mijn Aux zetten en eentje gebruiken om signalen doorheen te lussen. Ook heb ik ergens gelezen dat je ze aan elkaar kon aansluiten voor een mega-filter.

Ik zie trouwens niet al te veel Sherman Filterbanks in de sigs. Ik weet dat Craz er eentje heeft.

Misschien kan ik er beter eentje verkopen en een goeie FX kopen ofzo (lexicon, alesis)...

Stereo ?

Stereo ?

Wat dacht je van stereo ? Of het linken van twee Filterbanken tot een monsterlijk 48 dB filter.. of de envelope-follower van signaal 1, ook een heel ander signaal laten filteren..

Mogeljkheden genoeg..

Enne.. mocht je er eentje weg willen doen.. dan hou ik me aanbevolen!

Origineel geplaatst door mono-poly
de out van de 1e filter bank in de input van de andere filterbank
Maar dan wel gelinked, zodat ze hetzelfde inputsignaal als triggersignaal hebben en de controllers (bijvoorbeeld Cutoff) ook gelinked zijn.

volgens mij kun je er leuken dingen mee doen
expirimenteren is altijd grappig en je hebt ook een goeie
deal gemaakt met die 2 st
vraagje bestaan er ook rack oren voor zn shermann ??

ja ik heb ze wel vaker in rack gezien ja. Dus die rackoren bestaan. Heb 1 keer bij feedback een filterbank geprobeerd, maar ik kreeg er echt alleen troep bij. Laatst dacht ik er nog even overna en toen bedacht ik mijzelf dat die gasten een verkeerde adapter hadden aangesloten. Maar dat maakte niet uit zeiden ze. (het lukte dus niet om de sherman als filter te gebruiken zelfs niet de mensen van feedback) Wat een rukkers daar...waarschijnlijk interne zooi van het ding opgeblazen.

k'heb er eentje gehad.. maar weer verkocht... (sorry herman en mieke)
Ik vond hem iets te rauw..

en over die adapter, zou best goed kunnen, als je de verkeerde adapter (hij is 15 V AC) er op aan sluit doet ie rare dingen.. beetje puttelen en distortion.. meer niet..

Sherman weet wel wat mensen prettig vinden aan een apparaat. Geen enkele fabrikant heeft zo'n lange kabel aan zijn adapter zitten! Geniaal! Lengte van adapter kabels is vaaaaaaak een probleem. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Sherman weet wel wat mensen prettig vinden aan een apparaat. Geen enkele fabrikant heeft zo'n lange kabel aan zijn adapter zitten! Geniaal! Lengte van adapter kabels is vaaaaaaak een probleem. :)

Wellicht is de oorzaak hiervan dat de ontwerper van de Sherman Filterbank een gitarist is? En die hebben uiteraard graag kilometers kabel om heel het podium onveilig te maken ;)

Origineel geplaatst door DJ41
Ik ken de QMF, maar is een beetje duurrrrrrr... :)

En d"er zijn er maar een honderdtal van gemaakt. En tweedehands zie je zo'n QMF eigenlijk nooit. Dan toch maar 4 'gewone' filterbanks als alternatief?

[Sherman] filter plezier

[Sherman] filter plezier

Ik heb gisteren mijn 2 sherman filterbanks binnengekregen!! Wat een apparaten zeg! Ik dacht even snel aan de gang te gaan, maar dat valt tegen!
Het is gewoon een klein modulair systeem zeg! Dit is een van de weinige apparaten waarbij ik echt de manual moet gaan uitpluizen. De mogelijkheden zijn echt grandioos...
Ik heb voor het eerst een vette bassdrum in een synth horen veranderen... WOW!

Zo het er nu naar ziet houdt ik ze denk ik alletwee. Ik vind ze veel te leuk!

:)

Back