welke synth ?

maliti

Nieuwkomer
Al lange tijd wil ik beginnen met het opbouwen van een homestudio.

Ik zit in fase 1...het aanschaffen van een toetsenbord...

Ik zit alleen met wat vragen, er is namelijk zoveel op de markt.

1. als ik met software ga werken, in hoeverre is een synth als nog boven een keyboard te prefereeren?

2. Als het om synths gaat vindt ik de Roland XV 88 mooi wat betreft geluid. KEnt iemand dit intrument? Zo ja wat zijn voor en nadelen?

3. Belangerijk vindt ik mooie piano's en rhodes. Ken t iemand een mooie module hiervoor ?

5. Is het uberhaupt 'slim' om te beginnen met een dure roland xv 88 (2300 Euro) ? WEl wil ik perse gewogen toetsen....die daar dus op zitten...

Can somebody help me out????:confused:

Een synthesizer kan vaak meer controllers uitsturen. Niet altijd, maar wel vaak.

Tip 1: Snuffel eens wat rond op deze site
Tip 2: Kijk veel rond op 2e hands marktplaatsen voor goedkope deals
Tip3: Ga bij winkels, vrienden langs om synths uit te proberen die jouw interesse hebben
Tip4: Als je nog vragen hebt gewoon vragen

Natuurlijk doe ik dit alles, ik wil alleen graag ervaringen van anderen horen. Tips als deze van jou fuse zijn zeer logisch....maar toch bedankt voor de moeite.

Ik hoop niet dat een nieuweling op dit forum meteen gedegradeerd wordt tot de categorie" Stupid" en " naief". Ik kijk serieus rond, maar wil graag ervaringen horen van anderen. Bedankt!

1. Wat bedoel je? Software synths? Een hardware synth klinkt vaak toch mooier, en heeft vaak knoppen waardoor hij makkelijker te bedienen is. Je kunt hem ook voor meer geld doorverkopen dan software.

2. Weet ik niet.

3. Ook niet.

4. ??? ;)

5. Als je gewend bent om met gewogen toetsen te spelen dan is dat niet verkeerd, zeker niet als je een pianomodule wilt gebruiken.

Je betaalt een keer voor een duur keyboard, maar die kun je wel voor al je synths gebruiken verder.

Sorry hoor maar ik heb zo'n regel in m'n hoofd van

if (aantal_posts == 1){
bord.typ(FaqMsg("1"));
}

Maar de Roland XV sound is goed, uitstekende allround patches die ook subtiel los te gebruiken zijn. En piano rhodes sounds zijn OK. Maar wat dat betreft zij die van Yamaha ook wel OK.

Maar een masterkeyboard met gewogen toetsen is wel duur ja.
Misschien dat een los masterkeyboard en wat modules erbij misschien handiger voor je werkt.

En een keyboard met gewogen toetsen, ken d'r geeneen.

Naast de XV88 heb je ook de Triton en Motif met gewogen toetsen, wellicht meer merken en het zijn allemaal goede synths maar het is superpersoonlijk of de sound hiervan je aanstaat.

Yamaha S80? Clavia Elektro? Oberheim keyboards?
er is zat.. ik hoor "gewogen toetsen" en "piano, rhodes"
ik zou even wachten tot de Clavia Nord elektro 2 uit is, en
dan gaan voor versie 1. Zit een hele goede Rhodes immitatie in en de grand-piano is ook errug goed. kijk maar ff op de site

Back