Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Van mij:
Mijn snelst doorverkochte synth was: de jupiter 6
Als 12 jarige blind staren op een fotootje. Wat een knopjes. Eenmaal als 25 jarige de synth gekocht, als een soort van "Nu verdien ik en kan ik mijn droomsynth kopen". Helaas was ik snel uitgekeken op het ding. De sound sprak me niet aan.
Op de voet gevolgd door de W30. Ook als kind dacht ik dat dit het einde zou zijn. Alles in 1 apparaat. Ding voor 3000 gulden gekocht. Snel weer ingeruild voor een Yamaha SY85 die ik nog steeds heb. Ik kon niet met de w30 werken. Vond het heel omslachtig werken. Niet logisch.

Algemeen:
De meest doorverkochte synth algemeen is volgens mij de mks50
o.a. mede veroorzaakt door een gabberhype

Korg Wavestation SR.

Zoals Cata ook al had: Wavestation was voor mij een jongensdroom.
Maar de Wavestation A/D uit m'n dromen bleek toch bitter slecht te klinken voor 21e eeuwse oren, en in SR vorm was ook alle spannende editing effectief onmogelijk geworden. Zelfs geen vector pookje... ;{
Gekocht, aangesloten, en na een half uur weer uitgezet, één illusie armer.
De dagen erop werd het niet beter, ik kon het ding niet eens meer zien - en hij bromde ook nog op m'n mixer.
Gelukkig kon ik 'm weer snel terug-ruilen met de originele eigenaar. Wel weer een voordeel van liefhebbers onder elkaar op het synthforum.

En vectorsynthese? Ik heb inmiddels m'n dromen werkelijkheid (nou ja) doen worden met een Yamaha TG-33.
Hetzelfde principe, geinige sounds en véél goedkoper.

Bij mijn is de lijst lang en omstreden.

Moog mini moog - Wat monopoly heeft met de P5 heb ik met de mini, ik heb er 6 gehad in diverse serie nummers maar begrijp de hype nog steeds niet, ok het laag is lekker en soleren is leuk, maar voor die prijs??

Jupiter 6 - Wat een pissound is dat.

Trilogy - uitgebreid orgel.

MKS70/JX10 - Niet mijn user interface sounds zijn wel ok.

Arp Axxe/MS 10 etc - Al die 1 VCO bakken die voor veel teveel verkocht worden.
Allemaal gehad en ik vind het allemaal niks.

Mijn snelst doorverkochte synth: een juno 2.

Niet omdat ik de sound niet mooi vond (had toen een mks-50), maar omdat ik er bakken op kon verdienen. Bij een oude heer voor 400 gulden inclusief standaard gekocht, dezelfde avond (!) voor 1350 gulden exclusief standaard aan een gabber verkocht.

Iedereen blij, maar ondergetekende vooral... :maffia:

Novation K-Station. Op zich een erg leuk ding maar ik had al een A-station (nog steeds, toppertje). Leek me handig als controller maar keyboard van de K was niet mijn smaak (vreemd sponzig net als een hoop van die MIDI controller keyboardjes, en bovendien geen aftertouch. Wel leuk voor op schoot of er even bij te pakken.

Korg Polysix,
1 oscillator, leuk met chorus voor wat synthstringetjes maar dat was het ook wel..

Yamaha CS5,
Ik dacht Yamaha CS, wauw, maar erg beperkt met 1 oscillator, wel leuk als extern filter, maar meer niet...

Clavia Nord Lead,
Niet warm te krijgen !

Roland Juno 60,
Snap nog steeds die Juno hype niet...wat een gemekker over warm en vet laag...leuk voor wat arpeggiootjes..

De Roland JV880: voor een echt prikje gekocht in een muziekzaak, *enorm* teleurgesteld door de sounds en met winst verkocht op eBay.
Verder ook de Roland D70: slechts enkele goede sounds maar wat de doorslag gaf om h'm weg te doen was de totaal onbegrijpbare userinterface (allez, voor mijn IQ zeker?).
Korg MS-20; wat een dunne zaagbak !

Vermona synth gekocht in Rusland 4 maanden op gewacht (dankzij doaune Nederland)
Bleek totaal niet mijn ding te zijn na een half jaar weer verkocht.

Clavia G2 Engine.

Schitterende sound, totaal verkeerde implementatie.

Te gevoelige inputs waardoor nutteloos als insert effect, 4 parts die allen stil vallen als je een module in 1 van de parts aanpast (door herberekening DSP load).

Verder miste er destijds gewoon teveel modules t.o.v. de oudere modular.

Misschien komt ie er nog wel eens in de toekomst....moet Clavia wel eerst een hoop verbeteren.

Ik denk de Kawai K5000S. Het is een mooie synth met het best beste keyboard dat ik ben tegengekomen, maar op de een of andere manier kon hij me niet echt bekoren. Met name qua sound, en dat is natuurlijk het belangrijkste. Het viel me ook op dat de mooiste geluiden gebruik maakten van de PCM-samples die erin zaten, en op zich is dat wel apart voor een additieve bak.

Zijn voorganger (in modulevorm, de K5m) heb ik wel en die doe ik nooit meer weg denk ik. Zeker niet nadat hij door Boemtsjak op drie punten weer helemaal opgeknapt is. Klinkt ook heel anders en heeft gek genoeg een aantal handige edit functies die de 5000 serie niet had (maar miste aan de andere kant weer functies die zijn opvolger wel heeft, om eerlijk te zijn).

Anyway, ik hoopte gewoon dat de K5000S een logisch en beter vervolg was op mijn trouwe K5m en dat bleek niet zo te zijn, dus heb ik hem weer verkocht. Maar het blijft smaakgebonden want ik denk nog steeds dat het een dijk van een synth is.

Novation Bassstation - grootste crap ooit gehoord...

Van mij was het snelst doorverkocht apparaat een Akai S3000XL. Na een maand in m'n bezit, besloot ik m'n toenmalige sequencer (Emu Command Station) de deur uit te doen ter vervanging van een MPC2000XL. Toen ik de MPC had is de S3000XL nooit meer aan geweest. Al bij al was de aankoopt van de S3000XL nog niet zo erg, want ik heb het 8 outs board dat er standaard in zit eruit gehaald en dit zit nu in de MPC :D

Op twee: Korg Electribe ER-1. Ik vond (en vind) het een zeer leuk apparaat om mee te werken, maar de sound sprak mij totaal niet aan, ze mist echt wel punch en power. Het was een MKII trouwens. Heb hem gekocht toen ie overal 300 euro kostte, en een week of twee nadien zakte de prijs op sites als Thomann met 100 euro. Ik heb hem een maand of twee in mn bezit gehad, schat ik.

Geen synth maar een effectbakje: De boss VT-1. Leuk speeltje, maar idd SPEELTJE. Binnen een week was ie weer weg :).
Verder heeft de Z1 ook niet lang bij mij thuis gestaan. Ik werd GEK van al die menu's, en het geluid was niet bijzonder genoeg om dat voor lief te nemen.

-C-

Electribe A. Gekocht, wat mee gerotzooid, toen een goede vriend van me er blij mee gemaakt.

Origineel geplaatst door mono-poly
Volgens mij de Prophet 5.
Wat een overgewardeerde bak is dat zeg.
2 keer geprobeerd (rev 3)
Ik snap heel die hype niet.

Ik geef je gelijk....... maar ik kan hem niet weg doen.....ben al ssm's aan het sparen voor een toekomstige versie 2
ps die ik nergens kan vinden.

Back