Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

jullie zijn wel van eh... 't is niks, weg ermee.

sommige synths moet je ook wel even de kans geven!

Waldorf Microwave 1. Leek me leuk, wavetables met analoge Waldorf filters, die ik in m'n Pulse ook zo fijn vind. Ik hoopte _erg naief_ dat de interface vergelijkbaar eenvoudig zou zijn...

Eenmaal dat ding thuis: Ja wel dope geluiden inderdaad, maar die interface... TE moeilijk. Natuurlijk kun je met elke synth leren werken als je er wat tijd in stopt, maar bij deze had ik er gewoon even GEEN zin in. Binnen een paar dagen weer verkocht, voor 'n tientje minder geloof ik.

Ook snel verkocht: Roland R8 - ik zag 'm zo goedkoop dat 't bijna niet waar kon zijn, meteen verkocht, even mee gepield... onhandige interface, slechte pads, en kan niets dat je met 'n MPC niet kan... Na 2 dagen verkocht, winst op gemaakt.

Ik heb ook 2x een TX81z gekocht, en 1x 'n TX802. Ik ben toch dol op die FM geluiden, maar door de interface staan ze steeds weer na 'n paar maanden stof te happen. Ik sluit niet uit dat ik er ooit weer een koop - ik dacht dat ze hun bodemprijs wel bereikt hadden maar ze blijven zakken.

Korg EA-1
Ontzettend leuk bakkie, maar helaas een beetje beperkt. Overigens nooit spijt van gehad dat ik die gekocht heb, heb er namelijk wel ontzettend veel plezier meegehad. Hij is namelijk erg makkelijk te programeren en je kan er leuke geluiden uithalen. Echter het geluid paste niet helemaal bij wat ik er mee wou doen.

de mks50 (zelfs incl. pg300)

Weinig gevoel, slecht filter, langzame attack......maar 1 enveloppe (en wat voor een brakke 6 delige)

Dit kan je o zo makkelijk op een VA emuleren dat ie zeer snel overbodig werd.

Oberheim matrix 1000. Dacht dat ik wel wat analoge warmte kon gebruiken naast m'n G2 engine. Viel tegen. Programmeren ging moeizaam via computer, maar vooral de eentonigheid van de sounds en weinig spannende filters gaven de doorslag. Binnen een week :doei:

- Crumar Trilogy - wat een onding - er schijnen dezelfde filters in te zitten als bij de Synthex??

- Korg Poly 800 - Nog een onding

- Ensoniq Mr Rack - leuke sounds, bagger interface.

- Microkorg - leuk voor de vakantie, maar naast een Nord Modular verbleekt ie.

de korg ea1, 1ste synth van mij. Maar ik vond het allemaal te rond en digitaal klinken..

Origineel geplaatst door Leo

:D

Elektron SIDstation... Uit ruil verkregen (ik wou hem wel eens aan de tand voelen), maar geluid beviel me niet...
Ik heb er twee dagen later iemand anders blij mee gemaakt...

Drumstation, leuke interface maar slechte kicks. In mijn compu kon ik alles en veel meer dan dat. Ik denk dat ik em een paar weekjes heb gehouden, om em de kans te geven.

Origineel geplaatst door René
ach als ik na 20 uur prutsen nog niet het gewenste resultaat krijg, dan ben ik gauw klaar.

Ja ik ook...

zeker met menu's haak ik gauw af...

Een synth kan je liggen of niet...
zeer subjectief..

MC 505 en ER1MKII konden zeer snel opzouten...

Ik heb altijd al een jp8000 willen hebben. Toen ik hem had heb ik hem snel verkocht en een tweede creamware kaart gekocht. Ziet er niet zo lekker uit maar je hebt er zoveel meer aan.

Ik moet zeggen dat ik alle synths wel een kans geef hoor. De Kawai heb ik ook een flinke tijd gehad; wist precies hoe hij werkte en wat hij kon e.d. Maar ja, als de liefde niet tot bloei komt moet je snoeien....=(

Over het algemeen heb ik geen spijt van aankopen. Je leert er toch altijd van en krijgt tenminste de gelegenheid een eigen oordeel te vormen over een synth. Soms zie ik wel eens mensen die hier op het forum meningen van anderen vragen over een bepaalde synth, en dan vindt de ene helft het een topper en de andere helft boort zo'n ding de grond in. Dan weet je dus nog niks!

Origineel geplaatst door Leo
Ik kocht de Electribe omdat die gast waar ik 'm uiteindelijk aan meegegeven had (naja, geven.. voor een vriendenprijsje, lager dan waar ik 'm voor had en dat was al een vriendenprijsje) die ook eens had gehad.

Leuk ding, zeker wel. Kans geven, echt wel, er kan bruut spul uitkomen, al zit je wel de hele tijd met dat typische Korg-randje. Maar er kwam een Ion aan dus moesten de Electribe en z'n neefje de AN200 aan de kant. Van de AN200 heb ik overigens meer spijt dat ik die weg heb gedaan, dat ietwat plastic-achtige karakter stond me heel erg aan. De AN1x is ook een optie, maar die heeft de multisaw waveform niet.
Tja, ik wil het wel, m'n portemonnee wil 't niet :D.

Electribe A - leuk speelding, verkocht en later de MKII gekocht, die gaat morgen de deur uit.
Electribe R - gekocht en verkocht binnen korte tijd. Kicks kon ik niet genoeg fine-tunen.

Roland R8 mkII - gekocht voor 400 gulden toen, verkocht voor 1100 aan 2 gabbers :D

Gemini pt 2000 draaitafels, binnen een dag bij de winkel weer omgeruild voor sl1200's, met bijbetaling uiteraard.

Ik ben vast nog wel wat vergeten ....... zoveel zooi in m'n handen gehad.

Electron MAchinedrum SPS-1, in totaal 10 in bezit geweest.......en toen vlug weer weg...

Origineel geplaatst door Lacertus
Elektron SIDstation... Uit ruil verkregen
Ik heb er twee dagen later iemand anders blij mee gemaakt...

en jezelf toch ook een beetje?? ;)

Back