Wat is jouw snelst doorverkochte synth?

Nord Modular G2 is vrij snel weer weggegaan....vond 'm erg omslachtig,je hebt te veel tijd nodig om een leuke sound te programmeren...de klank was ook niet helemaal mijn ding...

Doepfer modulair systeempje is ook snel weer weggegaan,vond het niet praktisch werken zo'n modulair systeem...en hij nam wat veel ruimte in beslag...

Origineel geplaatst door dione
Nord Modular G2 is vrij snel weer weggegaan....vond 'm erg omslachtig,je hebt te veel tijd nodig om een leuke sound te programmeren...de klank was ook niet helemaal mijn ding...

Doepfer modulair systeempje is ook snel weer weggegaan,vond het niet praktisch werken zo'n modulair systeem...en hij nam wat veel ruimte in beslag...

komisch ik had bij de gewone Clavia modular dat gevoel ook al, en wat je schrijft over zon echte modul;ar is voor mijn nog steeds de reden waarom ik er geen gekocht heb, ik twijfel nog steeds en mijn motto is bij twijfel niet doen :-)

echte blijvertjes heb ik maar een paar.

DSI PEK
Virus TI
EMU Vintage keys (Ja de ouwe he hem nu al meer dan 12 jaar)
EMU Ultra sampler (begon ooit met een eerste versie EMAX)
Roland D50
Korg Wavestation
SCI Sixtrak,
Nordrack II (Begon ooit met een NL1)
Moog Prodigy

toestellen die ik redelijk snel verkocht heb:

-Spectral Audio neptune : dun filter en zwakke sound, geruild bij Herman tegen een Sherman Fb2
-Sherman Fb2: klinkt ranzig , leuk als je daar naar op zoek bent
-Akai Vx600: editen is echt niet prettig, kreeg deze nooit lekker in een mix zitten
-Roland XP50: eerste synth, wat een kutding
-Korg Electribes(ea/er): leuke speeltjes voor 5 min.
-Nordmodular: yuk, echt niet m'n ding

Origineel geplaatst door Leo

de huidige lijst is:
odyssey, sonic6, source, tom, tr808, re201, moog graphic eq, sbf325, regelwerk, d1600, voice prism, tannoy reveals.

ojojoj, is ook al weer een maand of 5 geleden, maar toch....
d1600 voice prism en tannoys zijn er nog, maar de rest is weg.

intussen zijn er ook alweer micro q keys, machinedrums (2), microwave1, matrix1000s (2), boss dr660, prophecy, nordlead, prophet600, andromeda (2), casio vz1, w30 en weet ik al niet wat meer geweest. het is echt erg.

nu: poly evolver keys machinedrum voyager en dus de tannoys korg en voice prism.

Snel verkocht:
- Wavestation SR => klonk niet niet zoals ik mij dacht te herinneren en bromde ook
- MicroModular => veels te beperkt qua polyfonie....had ik helemaal niks aan

Verder veel gekocht en verkocht in de loop der jaren maar het meeste heb ik toch wel 1-3 jaar gebruikt. Moet zeggen dat mijn setup nu heel compact en klein is...is ff wennen :)

Origineel geplaatst door The Unholy
maar hij was wel snel weg. Ik heb er nog winst op gemaakt ook..

Er zijn van die snuiters die altijd mazzel hebben!

Dit doet me denken aan een vriend die al 3! keer zijn machinedrum verkocht en weer een nieuwe gehaald heeft. Iedere keer als hij em verkocht had, dacht ie: nog ff snel sampletjes maken om er vervolgens achter te komen wat een vet ding het eigenlijk is. Nou mag hij hem van zijn vrouw niet meer verkopen, ze is het zat om op die manier een paar honderd euro te verliezen.

de machinedrum is inderdaad een goed voorbeeld, ook wat mij betreft.
ik heb daarnet ook een korg prophecy opgehaald trouwens, ik ben de tel kwijt, maar het zal tegen de 30 zijn.

Mijn snelst doorverkocht synth was een casio cz1000. gekocht voor 50euro bij mij om de hoek... (adv.in supermarkt:))
Wilde hem gaan benden maar dat ging niet hellemaal goed.. Had nog geen gaten in de kast gemaakt maar er kwam niet veel soeps meer uit.. Op marktplaats 60euro excl. verzendkosten. Heb ik maar een zakje wiet van een tientje gehaald om de zorgen weg te roken... (nee ik los mijn problemen niet op met wiet :P)
Dit alles duurde nog geen week :D

ik heb daarnet ook een korg prophecy opgehaald trouwens, ik ben de tel kwijt, maar het zal tegen de 30 zijn.

ah..

Laat mij ff weten als je hem weg doet.. ;)

de virus a was bij mij het snelste weg. niet dat het geen tof ding is, ik had hem in een opwelling gekocht, maar mijn kop stond er op dat moment niet naar. heb ik een paar weken gehad.

Yamaha TX81Z; In mijn handen te beperkt qua mogelijkheden. (heb geen geduld voor uren editten) Klinkt niet echt slecht meer ik had aan de TX7 en NL3 genoeg qua FM.

ROLAND MC-303

na 1 uur mee spelen meteen te koop gezet... Ik hou niet van afgelikte sounds. letterlijk een 'slettebak'

de week erna weggedaan en een mooie DX7 gekocht met dat geld

spijtig dat deze ook al weg is =(

Niet echt een synth maar de Roland R8.

Leuk ding maar ik vond de samples wat beperkt dus na een week aan een liefhebber vekocht.

waarom probeer je die iederekeer weer Leo?
een moog of zo kan ik begrijpen die klinken niet hetzlefde maar dit is toch gewoon waanzin (in een goede vorm:-);)

de machinedrum is inderdaad een goed voorbeeld, ook wat mij betreft.

volgens mij zag ik een paar dagen geleden een advertentie van jou op marktplaats met een prophecy
begrijp ik je goed als je zegt dat je vandaag (daarnet) opnieuw een prophecy gekocht hebt ?

Origineel geplaatst door chilistein
volgens mij zag ik een paar dagen geleden een advertentie van jou op marktplaats met een prophecy
begrijp ik je goed als je zegt dat je vandaag (daarnet) opnieuw een prophecy gekocht hebt ?

Ik zeg niks! 8o)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zeg niks! 8o)

dat doe je wel!! 8o)

rooklucht was de reden.
hij is trouwens verkocht, die andere. er was het een en ander mis mee, dat ik zelf heb kunnen fixen (losse stekker, losse output en zo), maar hij had ook een rooklucht en nog niet eens zo erg, ik heb m ook nog 2 dagen buiten gezet en je rook echt haast niks meer, maar ik zat er we bij te niesen de hele tijd. intussen had ik links en rechts weer wat leuke prophecy presets gevonden en erin gezet en hij klonk toch wel erg lekker.
daarom dus de 'doorrookte' (overdreven) weggedaan en een 'schone' opgehaald.

gisteravond heb ik m nog even volgegooid met super en hij scheurt echt geweldig.

tja en waarom steeds weer? weet ik veel. het is inderdaad geen moog, het is ook eigenlijk geen synthesizer, meer een goede presetbak met controllers (editten is ruk), maar voor rond 300 euro is het wel feest.

Origineel geplaatst door Grooveron
waarom probeer je die iederekeer weer Leo?

Leo heeft een makkelijke vrouw vermoed ik en synthjes kopen is een primaire levensbehoefte.

Het doorverkopen moet je ook wel liggen. Ik houd er niet zo van om telkens kopers over de vloer te krijgen. Zeker niet voor een klein bedrag en soms moet ik ze de deur wijzen omdat het mij te lang duurt. Iets verkopen onder de 50 euro vind ik niet bevredigend. Ten eerste moet je thuis blijven en men komt niet altijd op tijd. Ik heb toch wel een koopbehoefte gehad. Is nu stukken minder. Alle verkopen waren weloverwogen. Alleen van een verkochte Elka Synthex heb ik lange tijd spijt gehad. De sound is mooi maar beetje uitgemolken, vind de VS toch echt unieker.

Laatst gewijzigd:
Back