Swing op je basskick ??!!

Ehr, swing is toch per definitie variatie op de tweede tel? Dat is toch niet echt de plek voor een bassdrum of??

Erg leuk ook voor Dj's die misschien eventueel aan alle zekerheid grenzende waarschijnlijkheid je plaatje moeten inmixen.....

tis maar wat je voor ogen hebt... :D

groet,

avs

ghehe avs..

wat is dat nou voor een regel? wel of niet.. of ben je er zo een die alleen maar tracks maakt van je 1234?
soms is een kick op een bepaalde plek langer of korter of later of vroeger of harder of zachter of hoger of lager of ronder of punchier of of of of

daarmee bepaal je de swing en met wat je er verder nog bij douwt

Origineel geplaatst door Arv
Ehr, swing is toch per definitie variatie op de tweede tel? Dat is toch niet echt de plek voor een bassdrum of??

Swing is absoluut niet per defenitie op de 2de tel.

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ghehe avs..

wat is dat nou voor een regel? wel of niet.. of ben je er zo een die alleen maar tracks maakt van je 1234?
soms is een kick op een bepaalde plek langer of korter of later of vroeger of harder of zachter of hoger of lager of ronder of punchier of of of of

daarmee bepaal je de swing en met wat je er verder nog bij douwt

Ik denk dat jij een ander swing bedoelt !?

Ik heb het over de 'groove' swing .... die dus je noten kleine fracties naar voor of achteren zet !

Origineel geplaatst door avs
Erg leuk ook voor Dj's die misschien eventueel aan alle zekerheid grenzende waarschijnlijkheid je plaatje moeten inmixen.....

tis maar wat je voor ogen hebt... :D

groet,

avs

Ik weet niet hoe heftig jij swingt ?

Dat van die dj zou je inderdaad denken .... maar is het ook zo ?

Origineel geplaatst door glennplumber

Ik heb het over de 'groove' swing .... die dus je noten kleine fracties naar voor of achteren zet !

wat ik probeer te zeggen is dat die swing ook van andere dngen af hangt.. dat kan je niet los zien.

zet maar eens op elke 16e een hhat en varieer met de lengte van de verschillende steps.. kan je mee groeven jongen

maar als jij t lekker vind om een kick wat later te zetten waarom niet?

ik vind t vaak zelfs lekkerder om t met de lengte van de geluiden te doen omdat ik vaak vind dat verlaten echt wat aan je drive gaat trekken

Ik weet niet hoe heftig jij swingt ?

Dat van die dj zou je inderdaad denken .... maar is het ook zo ?

Ik heb zelf aardig wat van die zwarte ronde schiven op zo'n draaiend paneeltje geklapt en het is naar mijn inziens erg fijn wanneer dat een beetje strak loopt... LEES naar mijn inziens....

groet,

avs

en vriend van me heeft een keer zo'n lsd technoplaat gemaakt waarbij na elke 8 maten er 1 16e bij kwam, das lekker mixen jonge :D

als het op 1/4 quantized heb je geen swing ! dus standaard 4*4 kicks ( alles op de 1234 en niet er voor of erna) kunnen volgens mij per defintie geen swing hebben ... maak je bijv. broken of hip hop .. dus geen 4*4 beat maar waar de kicks met een 1/8 of 1/16 quantized kan het wel ..

maar misschien vergis ik me en quantized/swingen veschillende machines anders .. maar ik dacht van niet !

ghehe misschien volgens je apparaten niet, maar volgens muziekleer wel hoor

volgens Wiki wordt met 'swing' bedoeld dat iedere tel in drieën gedacht wordt. Twee noten met duur 1/8 na elkaar worden min of meer als een triool gespeeld (de eerste noot wordt verlengd tot 1/6, de tweede verkort naar 1/12).

da?

Kwee nie wat je voor muziek maakt... maar in de hardcore is dat toch wel aardig taboe...

Track word onmixbaar.... mensen op de dansvloer al dan niet onder invloed van zullen je dit ook niet in dank afnemen.. die willen door en niet op de meest vage momenten variaties op de kick

Origineel geplaatst door Carnivore
Kwee nie wat je voor muziek maakt... maar in de hardcore is dat toch wel aardig taboe...

Track word onmixbaar.... mensen op de dansvloer al dan niet onder invloed van zullen je dit ook niet in dank afnemen.. die willen door en niet op de meest vage momenten variaties op de kick

psies....swingen is voor :kont:....

:D

Re: Swing op je basskick ??!!

Ja of nee

En waarom natuurlijk.

Ik vind met lekkerder, maar vraag mij af of dit wel mogelijk is in producties ?

Thx Glenn :)

Een rare vraag... ;)
Maar nee, ik pas bijna nooit swing toe op mn kicks.. Mn kicks worden bijna steeds geprogrammeerd. Al de rest van drums wordt ingespeeld en misschien hier en daar wat swing op toegepast.
Your kick needs to be steady

Maar als je op 1/16e werkt kan het wel interessant zijn om elke kick die net een stap voor de tweede & de vierde tel komt te laten swingen.. en dan de snare een klein beetje naar achteren schuiven. Work that groove :dj:

Ik heb het hier natuurlijk over hiphop en andere downbeat fratsen

Origineel geplaatst door Carnivore

tuurlijk .. vergeet effe de triolen beat die regelmatig voorkomt bij hardcore etc.
is natuurlijk ook gewoon swing he boys ..

:L

Volgens mij wordt hier de plank een beetje mis geslagen. Ik denk dat er hier namelijk wat anders bedoeld wordt. Als je namelijk een 909 pakt en die zet je op de 1234, dan is de 909 niet op de miliseconde nauwkeurig. Weet niet of dit alleen voor de sequencer van 909 geldt.

Back