Swing op je basskick ??!!

check check ... ik ga luisteren en kijken maar
het lijkt erop dat ie een 909 heeft lopen als ik zo kijk hoe je die swing beschrijfr

Ik heb ff snel op basis van die mid file wat gemaakt, het kan dus wel:
D'r zit wat "swing" op de kick naast de swing in de hihats en shakers.

Attachments

• swingkick1.mp3
    630,4 KB · Bekeken: 142
@Coolrunning:

Als ik naar de .wav luister hoor ik een kick die op de hele tellen zit... Klinkt niet als een swing dus. Ik hoor nog wel in de verte een soort van tom die gebruikt maakt van een bubbling stijl, wat het ietwat groovend maakt.

Als ik naar de .mid luister hoor ik dat de kick verkeerd is vertaald door recycle. Die moet gewoon op de hele tellen zitten zoals te horen valt in de .wav.

Heb je in de Recycle file gekeken dan?

Ik heb toch echt naar alle slices geluisterd, en de kick begint
echt op de start van de slice. Op het einde van de slices kan ik de kick
echt niet horen... wat volgens mij betekent dat de slicing goed heeft gewerkt.

Als ik in Recycle zelf kijk, dan kan ik zelfs zien dat niet alle slices even lang zijn...

Mvg.

CoolRunning

Kijk dan eens in een wave-editor naar de wav.

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb ff snel op basis van die mid file wat gemaakt, het kan dus wel:
D'r zit wat "swing" op de kick naast de swing in de hihats en shakers.

Mag ik vragen wat je precies gedaan hebt? heb je bijv. de midi-part geselecteerd en daar een 'swing-quantize' op losgelaten?

In dat geval heeft het weinig effect; Een swing quantize op 16e heeft geen effect op een 4/4 kick.
In jouw stukje hoor ik eigenlijk een lichte shuffle terug (klinkt wel lekker verder)

Ik heb de kick getimed met de timing uit de midifile van coolrunning. De kick zit daarom niet strak op vierden getimed en zit een paar ticks eerder of later. De rest is alleen maar vulling. :D

Origineel geplaatst door Rauzi
Ik vertrouw liever op mijn oren dan op mijn ogen als het op muziek aankomt. :)

Als ik zelf muziek maak inderdaad, maar hier proberen we toch iets te onderzoeken,
en zoals je weet kan het oor gemakkelijk getruukt worden...

Een goede wave-editor laat een sample-accuraat beeld zien van de audio. In een digitaal
systeem worden die samples toch allemaal in de correcte volgorde, en volgens een stricte
timing (in het geval van mijn wav file 441000 per seconde) afgespeeld. Daarom kan kijken
naar een waveform je toch echt iets laten zien dat je misschien niet gehoord hebt?

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik heb de kick getimed met de timing uit de midifile van coolrunning. De kick zit daarom niet strak op vierden getimed en zit een paar ticks eerder of later. De rest is alleen maar vulling. :D

Een paar ticks, is dat een paar milliseconde of zijn het ticks in een bepaald stramien? (32en / 16en / enz)

Maargoed, ik merkte wel dat als ik bijv. een synth-partij loeistrak quantizede en de kick/beat een live-feel meegaf, dat e.e.a. niet klopte voor m'n oortjes. Als een band live speelt is het sowieso nooit 100% strak gedurende het hele nummer -dat zou onmenselijk zijn- maar dan is het een samenhang van alle muzikanten die met z'n allen het tempo, de groove, de evt. swing of shuffle maken. (en de onstrakheid)

.

Back