Een Knetterharde kick maken

Origineel geplaatst door Exilim
Denk dat je dan toch even aan de bak zelf moet gaan draaien. Die kleine variant heeft inder geen lekkere kick maar de DRM1 mist niks..........ach mischien ook een kwestie van smaak

Maar haalt het gewoon niet bij de kracht en de punch van de echte 909-kick!
Heb een DRM1 hier gehad en haalt het never de nooit bij een echte 909-kick!

Leuk geprobeerd! ;)

Ik ben nu ook ff een beetje aant kloten met jullie methodes.. Persoonlijk houd ik er niet van om samples te gebruiken om die vervolgends te layeren en met software effecten e.d. op te fokken.. Ik krijg namelijk altijd wel iets van ruis tussen de geluiden te horen.

Ik gebruik liever de Microtonic of Drumatic3 (vsti). Daar maar ik een basis kick mee. En die vervorm ik dan m.b.v. plugins (ParaEQ, Buzz Effect, Blood Overdrive etc).

Origineel geplaatst door Coady
Ik ben nu ook ff een beetje aant kloten met jullie methodes.. Persoonlijk houd ik er niet van om samples te gebruiken om die vervolgends te layeren en met software effecten e.d. op te fokken.. Ik krijg namelijk altijd wel iets van ruis tussen de geluiden te horen.

Ik gebruik liever de Microtonic of Drumatic3 (vsti). Daar maar ik een basis kick mee. En die vervorm ik dan m.b.v. plugins (ParaEQ, Buzz Effect, Blood Overdrive etc).

ruisch kan ook z'n charmes hebben :D

En de mooiste kicks maak je denk ik wel per ongeluk en met een hele hoop stompboxjes en ander spul.... Ik denk dat als je te theoretisch met het maken van dingen bezig gaat zijn, het eenheidsworst en dood word :)

Wat ik ook vaak doe is wavelab op record... een gestapelde kick in een loop op een BPM of 100 ennnne scheuren maar ! Achteraf even normalize naar mono en haal ik datgene eruit wat ik vet vind en bewerk dat verder.

Wat ook altijd errug lekker is, is om de al reeds vetgemaakte kick door een pitch lfo filtertje te halen met een vloeiende sinus curve en die dan zo instellen dat ie ff naar benee en dan weer redelijk snel omhoog zwiept, eindigend op de helft van de maat (niet te stijl). Geeft echt zo'n lekker pompend effect dat het helemaal afmaakt! Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, leg t misschien een beetje krom uit...

Origineel geplaatst door Laurens O
Wat ook altijd errug lekker is, is om de al reeds vetgemaakte kick door een pitch lfo filtertje te halen met een vloeiende sinus curve en die dan zo instellen dat ie ff naar benee en dan weer redelijk snel omhoog zwiept, eindigend op de helft van de maat (niet te stijl). Geeft echt zo'n lekker pompend effect dat het helemaal afmaakt! Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, leg t misschien een beetje krom uit...

Dat je dus nog een soort offbeat gezoem hoort tussen de kicks in ofzo?

if so: ja dat roelt idd :D

Origineel geplaatst door Coady
ff tussendoor.. Heb dit net gemaakt op de hierboven beschreven manier (heb er maar meteen een kort nummertje van gemaakt):

http://www.xs4all.nl/~coady/knetterkick.mp3
Prima, maar 'tune' de bas dan ook even met de rest - die is nu 1 halve toon lager of zo.

Origineel geplaatst door Carnivore
Het enige waar ik nog niet echt een bevredigend resultaat gevonden heb, is hoe ik de kicks op hoge snelheden nog steeds zagend houd.

Zodra je boven de 220 uitkomt worden het theezak-borstjes =)

De sample inkorten en dan weer wat reverb en distortion zodat het minder dichtslipt.
Ik werk nooit zo snel maar mischien is het een kwestie van geen ruimte tussen de beats meer hebben.

Origineel geplaatst door Carnivore
Het enige waar ik nog niet echt een bevredigend resultaat gevonden heb, is hoe ik de kicks op hoge snelheden nog steeds zagend houd.

Zodra je boven de 220 uitkomt worden het theezak-borstjes =)

das inderdaad moeilijk...je hebt al snel de neiging om dan de kicks een paar noten hoger te zetten,maar dan missen ze de kracht....

op hoge snelheden moet je je kicks dan ook niet "knetterhard" maken, dat werkt niet, die kun je beter wat simpeler houden en het echte gore werk overlaten aan de andere elementen binnen je track...de impact die je op lagere snelheden hebt met je kick kun je toch wel vergeten

hier een klein voorbeeldje net snel ff op laag volume met fruity in elkaar gezet...hoop dat dit niet het theezakjes-effect is dat jij bedoelt, volgens mij snoeit dit wel

heb de kick er nog ff los achteraan geplaatst, dan kun je goed horen wat een simpel kort kickje 't is...maar 't werkt wel volgens mij :)

voorbeeld is op 243 bpm

Attachments

• theelozeterror.mp3
    394,3 KB · Bekeken: 106
ik maak nooit hardcore, dus weet niet of dit klinkt, maar ik vind het wel ok geworden.

gemaakt in fruityloops,. hoop eq en compressie en natuurlijk distortion ( quadrafuzz ).

enjoy :D 8o)

Attachments

• hardkick.mp3
    238,8 KB · Bekeken: 98
kicks maken is idd klote tot je er bij neervalt... maar een standaard nordrack kick of 909/virus kick etc... oversturen op je mixer, dan met je EQ kloten en doorlussen 3 of 4 keer, en dan heb je echt zeer dikke kicks...

evt. opnemen, en dan weer in je sampler inladen en dan bovenstaande nog 1x herhalen

:D

microtonic

Deze plugie heb je dan nodig!!!!!!!!!!!

Beetje stapelen en klaar is kees

Ander vraagje??

Als je verschillende kick layered, hoe krijg je dan de verschillende kicks in tune??
En als je een kick met een pitch curve hebt, hoe doe je het dan??

En met layeren, pakken jullie de punch van een kick? en het laag van een andere kick?? En dan zeker met EQ net zolang klooien tot het frequentiespectrum weer mooi gevuld is?

Back