waar o waar vind ik een goede brass-sectie?

B.S.E.

melk is goed voor elk
ik maak de laatste tijd nogal vaak gebruik van blazers, maar ik ben VERRE van tevreden over de geluidskwaliteit....

(ik gebruik nu OF sampletank OF Orchestral van Edirol)

heeft iemand een gouden tip aangaande GOEDE blazers?

...en nee, geld voor ECHTE trompetters heb ik niet :)

alvast bedankt!

Re: waar o waar vind ik een goede brass-sectie?

Origineel geplaatst door B.S.E.
ik maak de laatste tijd nogal vaak gebruik van blazers, maar ik ben VERRE van tevreden over de geluidskwaliteit....

(ik gebruik nu OF sampletank OF Orchestral van Edirol)

heeft iemand een gouden tip aangaande GOEDE blazers?

...en nee, geld voor ECHTE trompetters heb ik niet :)

alvast bedankt!

HOI

sample cd:

phantom horns is erg goed

ee bee es ee

pro samples heeft ook errug mooie samples
ik heb er 2
popfunk brass en orchestral brass
erg mooi opgenomen ook
noten los, maar ook licks en riffs

als je t heel lief vraagt heb ik misschien wel wat sampletjes voor je:)

alleen moet jij dan zorgen dat die kutspons en die kutkikker komen te overlijden :D

:D

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

*B.S.E. grabs his AK47

Wat je blazerssectie WERKELIJK goed maakt:

Maak een ARRANGEMENT voor de partijen: sax, trombone en trompet. Zorg voor dikke voicings (vermijd dus al te veel parallelle noten) en speel de partijen mooi gearticuleerd apart van elkaar in. Als je een blazers-sectie sample neemt (dus gelayerde blazers) klinkt het als je akkoorden speelt namelijk ALTIJD als een kutorgel.

Dit, en het gebruik van kwaliteitssamples bepaalt de kwaliteit van je brass-sectie.

Bij live gebruik: Gebruik liever dicht bij elkaar liggende splits dan layers. Layers klinken namelijk (behave unisono gespeeld) altijd bagger.

Origineel geplaatst door Hans de Vries

Maak een ARRANGEMENT voor de partijen: sax, trombone en trompet. Zorg voor dikke voicings (vermijd dus al te veel parallelle noten) en speel de partijen mooi gearticuleerd apart van elkaar in. Als je een blazers-sectie sample neemt (dus gelayerde blazers) klinkt het als je akkoorden speelt namelijk ALTIJD als een kutorgel.

Dit, en het gebruik van kwaliteitssamples bepaalt de kwaliteit van je brass-sectie.

....

dat eerste lijkt me nogal logisch..... HET GAAT MIJ OM DE GELUIDEN, DAT ARRANGEMENT LUKT ME WEL!

Ik weet wat je bedoeld. Ik heb ook een aantal sample cd's met blazers, maar ik word er niet vrolijk van. Had al een berichtje gepost over de nieuwe sample library first call horns, maar daar reageerde niet veel mensen op. Dus ik weet niet of dat wat is. Ik vond de demo's in ieder geval erg ok klinken. kijk maar eens op www.bigfishaudio.com

kijk, DAS interessant......

Yamaha VL1 ... (of iemand kennen die er één heeft... ;) )

Hans de Vries zou weleens meer gelijk kunnen hebben dan je toe wilt geven. Horns en Brasses vallen of staan bij hun voicings. Paar tips:
Laat de kwint uit de akkoorden als je een meer dan 4 stemmige voicing gebruikt.

Vermijd kleine secundes in lage registers.

Wat ik hoor van mensen om mij heen is dat de Brass kaart voor de Roland Fantom het beste klinkt. Daarnaast heb je ook nog die Garritan Brass sample librairy dat is de nieuwste.

Helemaal mee eens dat het van groot belang is hoe je de boel programmeerd. Maar als je bijvoorbeeld geen multi gesamplede blazers hebt kan je pielen tot je een ons weegt, het zal altijd nep blijven klinken. Uiteindelijk gaat er niks boven het echte werk. Ik geloof dat Arturia nu een plugin op de markt heeft gebracht die een sax, trompet en trombone bevat. Schijnt niet op basis van samples te werken, maar door de instrumenten te bestuderen hebben ze de klankopwekking kunnen simuleren. Ik heb hiervan ook even de demo gehoord, maar ik vond het minder klinken dan first call horns. Het klinkt wel een stuk beter dan bijvoorbeeld de blazers uit een synth zoals de jv1080.

Bij live gebruik: Gebruik liever dicht bij elkaar liggende splits dan layers. Layers klinken namelijk (behave unisono gespeeld) altijd bagger.

Of huur de Phoenix Horns in.
Gaat niks boven echte blazers.
Maar als je die niet kan betalen is jouw methode de beste.
Vooral het arrangement van de akoorden maar dat zei je al.

ach het blijft altijd kloten met blazers ... bij die first call moet je ook niet dezelfde noten achter elkaar herhalen volgens mij .. dan hoor je al dat het een sample is .. al moet ik natuurlijk wel zeggen dat de rest wel erg oke klinkt voor samples !
al halen ze volgens mij wel wat geikte truukjes uit met voorgespeelde loops, riffs en samples

enige waar ik me kan vinden zouden het vl concept zijn en melodyne concept ...
daar zou ik wel eens een week op willen zitten ..

en anders kijken of ik het rotterdams jazz orchestra kan krijgen voor een vrienden prijsje ! ;)

Origineel geplaatst door bobaphat
Hans de Vries zou weleens meer gelijk kunnen hebben dan je toe wilt geven. Horns en Brasses vallen of staan bij hun voicings. Paar tips:
Laat de kwint uit de akkoorden als je een meer dan 4 stemmige voicing gebruikt.

Vermijd kleine secundes in lage registers.

Wat ik hoor van mensen om mij heen is dat de Brass kaart voor de Roland Fantom het beste klinkt. Daarnaast heb je ook nog die Garritan Brass sample librairy dat is de nieuwste.

volgens mij moet je wel mooie sample sets kunnen vinden voor de k series ..

:D

tis toch lastiger dan ik dacht.....

ik ben toch wel fan aan het worden van synths brass .. zal er eens een topic over openen . .vooral analoogjes klinken echt super !

Origineel geplaatst door Special K
Ik weet wat je bedoeld. Ik heb ook een aantal sample cd's met blazers, maar ik word er niet vrolijk van. Had al een berichtje gepost over de nieuwe sample library first call horns, maar daar reageerde niet veel mensen op. Dus ik weet niet of dat wat is. Ik vond de demo's in ieder geval erg ok klinken. kijk maar eens op www.bigfishaudio.com
ff snel een vraagje tussendoor; klopt 't dat je met first call horns bijv je laptop dan als brass-module kunt gebruiken? ikbedoel; geen extra programma's nodig? gewoon dvd erin, midi aansluiten, opstarten en spelen?

Zorg voor dikke voicings (vermijd dus al te veel parallelle noten) en speel de partijen mooi gearticuleerd apart van elkaar in.

Luister eens naar Mingus en Oliver Nelson (Stolen Moments), een en al parallele voicings dmv clusters, klinkt erg vet. Er is ook altijd wel een uitzondering op de regel*D

Je hebt ook die Garritan Horns, ik vind die Edirol maar bout,

Back