Het was al weer te lang geleden

sander

_
Was eigelijk niet van plan em te posten, maar ach stond al online, dus toch maar een linkie.

Het is een testopname, snel opgenomen om even het idee vast te leggen. Storende dingen
zoals cymbals die erin eens hard inkomen, waren uiteraard niet de bedoeling, maar ja, dat kan nu niet meer weg.
Mezelf kennende zal ik em waarschijnlijk weer links laten liggen en wat anders gaan maken.
Eigelijk is ie gemaakt omdat ik ff snel een ander openingsnummer in m'n liveset wilde.
Daar zit ie dan nu ook in met nog wat extra geluiden die je in deze mp3 dus niet hoort.

118bpm, ouwe house en lage mp3 kwaliteit.

http://www.smeyer.cistron.nl/tmp/probeersel21sep2005beta.mp3

juno60, monopoly, dx-200, matrix-1000, 707, 808, was het geloof ik.

Wel ok denk ik. Lekker 808 gebaseerde track, das altijd leuk. Beetje erg mono misschien.. Kan leuk zijn als percussie enzo beetje panned.

ff denken hoor, maar volgens mij hoor je vooral de 707 met daaronder de 808 hihats, en wat zachte tom geluidjes enzo.
Maar dat zou ik vanavond weer even moeten verifieren.

Basis is gejat van Chemical Brothers - Got glint
;) :D

Origineel geplaatst door sander
ja je moeder!

vind t nogal lijken dude :

Attachments

• glint.mp3
    521,2 KB · Bekeken: 113
Ja da's wel een grote overeenkomst inderdaad........

Toeval?

zulk soort basjes hoor je wel vaker tuulk..

vind overigens die van sander lekkerder
over t geheel ietsje te kabbelend imo, maar dat boeit geen ruk
nogmaals overigens.. heb ik van sander wel coolere dingen gehoord
had eens een mp3tje wat sander_nieuw.mp3 of zow heette. da vonk veul vetter

ik zal vanavond dan eens luisteren naar die sample. Maar maakt het iets uit of het erop zou lijken? Je denkt toch niet
dat ik achter m'n keyboard ga zitten en dan opzoek ga naar een bestaand basslijntje. Je hebt gewoon eerste 1 geluid en terwijl de beat en dat geluid speelt ga je net zolang op je keyboard drukken tot je een leuk passend baslijntje hebt gevonden. Wat ik me wel kan herinneren is dat ik nog zat te twijfelen of ik em niet een octaafje lager moest spelen, maar das er niet van gekomen.

ik denk niets,

is gewoon toeval, luister straks maar even..

ja je moeder!

istie één van de chemical brothers... verklaart een hoop natuurlijk.... 8o)

Klinkt lekkerrrrrrr vooral het fluitje :)

Nou mensen, ik moet toch even bekennen dat jullie niet wijs zijn. :D 2 totaal andere basslijnen.
Luister ze eens een paar keer omstebeurt. Die van mij is toch heel anders. Ja het zijn allebij korte decays en misschien wel FM, en een paar noten komen overheen en het is beide langzaam, maar de basslijn is wel degelijk anders.

Grappig trouwens dat dit GB is, ik had echt totaal iets anders verwachtt.

nou zat ik vorige week naar Banging in da hood part 3 te kijken.... en hoorde ik ook zulke muziek....:dubbel:

Het zou erg leuk zijn als de lead synth iets meer in de stereo zou zitten. Voor de rest vind ik het wel leuk alleen de hand clap en het fluitje vind k gewoon erg kitsch. Jammer ook dat er geen kleine wending zit in een andere toonsoort of zoiets dan zou het kunnen uitgroeien tot iets speciaals... Niet dat ik het niet leuk vind of zoiets. integendeel.

merci. Ja er moet nog een filtersweep op de string na een tijdje(was ik vergeten) en nog een extra string melodietje en een basarpie die er mooi tussen past. Maar ik moet em dan nog wel opnieuw opnemen en ja das dan weer even doorzetten. Stereo effecten heb ik bijna nooit, want ik neem het mono op 1 spoor op.

Stereo effecten heb ik bijna nooit, want ik neem het mono op 1 spoor op.

Waarom dat dan? Dit leuke nummer leent zich zeker voor wat meer stereo effecten.

Back