Ervaringen Virus TI

Kan iemand mij uitleggen waarom dat voice stealing zo snel optreed? Als ik 3 hypersaw parts layer zonder interne fx en 3 voices unsion...krijg ik al voice stealing of skipping als ik van 1 van de parts de pitch wil moduleren...Het is een fantastische synth hoor maar ik had toch echt verwacht dat layers maken goed en vooral stabiel te doen zou zijn...Naar mijn mening moet dit toch ook gewoon mogelijk zijn?

Hoe ervaren jullie dit, loopt bij jullie de ti2 ook snel tegen de max aan, of kan het een instelling zijn??

Kan ik bijvoorbeeld cpu van de virus besparen door de audio via de conventionele outputs te laten lopen ipv via usb?

Ik gebruik Ableton en de buffersize is 512 samples van mijn ni komplete audio 6 interface....ik heb ook die driver errror compensation zo ingesteld op -36ms zodat de overall latency op 0,03 ms staat....hebben deze zaken nog negatieve invloed op het brakke presteren van een machine van 1699 euro :(

Unison gebruikt enorm veel stemmen en als je polyfonisch speelt (overlappende noten) loopt die helemaal hard op. Een lange release tijd kan het aantal benodigde stemmen ook weer enorm doen oplopen.

Hier wel een mooi artikel wat je kan helpen met het voorkomen of beperken van voice problemen.

3 parts met elk 3 voice unison gaat echt al heel veel stemmen gebruiken in ieder geval. De oplossing ligt in het efficienter programmeren van je sounds (in principe ook een instelling).

Thanks voor je reactie ik zal die tips van die links is doornemen en kijken of ik daar nog enige verbetering mee kan behalen. Als iemand nog andere dingen ziet in de instellingen die ik in Ableton heb gedaan die volgens jullie beter kunnen...dan hoor ik dat graag :okdan:

Toen ik de TI nog had, gebruikte ik hem voor maximaal 2 grote patches tegelijk. De Virus heeft 2 DSP's, de ene DSP wordt gebruikt voor de oneven partnummers en de andere DSP voor de even partnummers.

Dus, als je part 1 en 2 tegelijk gebruikt, zouden ze geen invloed op elkaar moeten hebben.

Oke dus met andere woorden 2 patches is toch wel de limiet van wat de ti kan....thanks voor je reply ik zorg er voortaan voor dat het bij 2 parts blijft

Oke dus met andere woorden 2 patches is toch wel de limiet van wat de ti kan....thanks voor je reply ik zorg er voortaan voor dat het bij 2 parts blijft

Het ligt er maar net aan hoe uitgebreid je de patches maakt. Ga je unison gebruiken dan zit je met 2 patches al snel aan de max. Maar als je rekening houdt met wat ik eerder zei, kun je daar creatief gebruik van maken.

@ the Unholy beetje een late reactie maar idd met 2 parts max is er prima mee te werken...

Andere vraag, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een pci usb kaart??

In de set-up guide van de vrius website staat usb 2.0 alleen als ik op bijvoorbeeld alternate kijk zijn de meeste kaarten usb 3.0. Er staat maar 1 gammele usb2.0 kaart bij van nog geen 10 euro en ik vraag me af of dat nou wel een goed idee is om zoiets aan te schaffen....

Kan ik zonder problemen een usb 3.0 kaart kopen of moet het echt usb2.0 zijn?

Komt er een nieuwe Virus TI3 aan ofzo? Er staan er de laatste tijd wel heel erg veel te koop op Marktplaats. Op de eerste pagina al drie.

Komt er een nieuwe Virus TI3 aan ofzo? Er staan er de laatste tijd wel heel erg veel te koop op Marktplaats. Op de eerste pagina al drie.

Ik denk eerder te relateren aan het fenomeen "Oh iemands verkoopt zijn ...... dus ik zal de mijne ook maar eens te koop aanbieden". Prijs technisch niet erg handig natuurlijk (want vraag & aanbod) maar ja, we zien dit fenomeen toch steeds terug komen op de synthforum marktplaats. :)

In de set-up guide van de vrius website staat usb 2.0 alleen als ik op bijvoorbeeld alternate kijk zijn de meeste kaarten usb 3.0. (...) Kan ik zonder problemen een usb 3.0 kaart kopen of moet het echt usb2.0 zijn?
USB 2.0 apparaten functioneren ook prima op een USB 3.0 poort. De 3.0 poort heeft dezelfde vorm, maar kan de gegevens sneller uitlezen. Van die extra snelheid profiteer je niet als je er een USB 2.0 apparaat op aansluit. Dat is althans mijn ervaring. Zal dus wel werken.

USB 2.0 apparaten functioneren ook prima op een USB 3.0 poort. De 3.0 poort heeft dezelfde vorm, maar kan de gegevens sneller uitlezen. Van die extra snelheid profiteer je niet als je er een USB 2.0 apparaat op aansluit. Dat is althans mijn ervaring. Zal dus wel werken.

Dat is vaak zo, maar niet gegarandeerd. Met een dedicated 2.0 controller ben je voor de Virus TI beter af. Het is nogal een vrij kies keurig apparaat. Ik meld dit, omdat ik al meerdere keren tegen onverklaarbare problemen aan ben gelopen toen ik 2.0 hardware op een 3.0 port aansloot.

Kan iemand me vertellen hoe ik kan zien of een Polar een eerste versie of een Mk. II is?

Zijn er verschillen in de behuizing en/ of lay-out?

Ik kan aan de hand van foto's online vooralsnog geen onderscheid maken.

Bij de Polar TI 1 zijn de zijkanten geheel uit aluminium.

Bij de TI 2 zijn deze half aluminium en half hout.

Tevens een wat ander kleurschema op de TI2 (meer grijs)

Dat is vaak zo, maar niet gegarandeerd. Met een dedicated 2.0 controller ben je voor de Virus TI beter af. Het is nogal een vrij kies keurig apparaat. Ik meld dit, omdat ik al meerdere keren tegen onverklaarbare problemen aan ben gelopen toen ik 2.0 hardware op een 3.0 port aansloot.

Waarschijnlijk omdat o.a. een USB 1.0 te traag is om de audio realtime te verwerken vanaf de Viris TI.

Sowieso allen bedankt voor de replys :okdan: maar kan het nou wel of niet met usb 3.0

Ik heb even bij alternate gekeken en daar staat maar 1 usb 2.0 kaart ter waarde van 9 euries maar ik weet dus niet waar en of ik daar nou goed aan doe??

Hoe zit het vandaag de dag met de sync problemen die de TI (in ieder geval een jaar of 2 geleden toen ik hem wegdeed) had? Hangende noten, noten die plotseling uit de maat lopen? Opgelost inmiddels of kan ik beter wachten tot de nieuwe Virus uitkomt?

Back